نفس راحت کره‌ای‌ها؛ مدیرعامل سامسونگ تبرئه شد

samsung chief lee jae yong 65c14043ad00028634ae7568

در سال ۲۰۱۵ دو شرکت سامسونگ سی‌اندتی (یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی سامسونگ الکترونیکس) و صنایع چیل (یک شرکت صنایع شیمیایی کره‌ای) با یکدیگر ادغام شدند. ادغام این دو شرکت، در نهایت به محکومیت لی جائه یونگ، مدیرعامل سامسونگ، به اتهام کلاهبرداری مالی، نقض اعتماد و تقلب در تعیین قیمت سهام سامسونگ و گذراندن ۱۸ ماه زندان در سال ۲۰۲۱ منجر شد.

به ادعای دادستان‌های کره‌ای، شرکت تولیدکننده‌ی گوشی سامسونگ در آن زمان ارزش سهام کسب‌و‌کار سی‌اندتی را کمتر از میزان واقعی و ارزش سهام صنایع چیل را بیشتر از میزان واقعی اعلام کرده بود و همین موضوع، باعث آسیب به سهام‌داران شد.

دادستان‌ها همچنین مدعی شده بودند که گروه سامسونگ با بزرگ‌ترین سهام‌دار سامسونگ سی‌اند‌تی یعنی خدمات بازنشستگی ملی کره تبانی کرده است تا این ادغام با شرایط دلخواه سامسونگ صورت گیرد.

لی جائه یونگ برای جانشینی پدرش، لی کان هی که در سال ۲۰۲۰ فوت کرد، به این ادغام نیاز داشت. پس از متهم شدن لی، او تمام اتهامات را رد کرد و از دادگاه خواست که تبرئه شود تا بتواند سکان‌دار هدایت سامسونگ باشد.

مقاله‌های مرتبط

پس از محکومیت لی، دادستان از دادگاه خواست که لی جائه یونگ را به پنج سال حبس و پرداخت ۳۷۵٬۰۰۰ دلار جریمه‌ی نقدی محکوم کند و لی بخشی از این محکومیت پنج‌ساله را گذراند.

با گذشت نزدیک به هشت سال از ادغام دو شرکت، سامسونگ طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مدیرعامل به همراه سه مقام سابق این شرکت و ۱۰ نفر دیگر، از تمام اتهامات واردشده در این پرونده تبرئه شدند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.