نصب خارج از استور اپ‌ها در آیفون؛ برنامه‌های اپل لو رفت

iphone 15 pro 15 pro max display notch 651d69d1193cce537e1bb281

اپل به‌زودی سیاست‌های جدیدش برای مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) را اعلام می‌کند. DMA اپل را مجبور خواهد کرد تا با هدف کاهش انحصارگرایی، دانلود اپلیکیشن‌های گوشی آیفون در خارج از اپ‌ استور (سایدلود) را امکان‌پذیر کند.

وال‌استریت ژورنال در گزارشی اختصاصی می‌گوید اپل همچنان می‌خواهد حتی از اپلیکیشن‌های نصب‌شده در خارج از اپ‌ استور هم کارمزد بگیرد و آن‌ها را از فیلتر‌های امنیتی خودش رد کند. مشخص نیست که آیا کارمزدها مانند خریدهای درون‌برنامه‌ای، کمیسیونی براساس درآمد خواهند بود یا خیر.

در‌حال‌حاضر، اپل در آمریکا از توسعه‌دهندگانی که برای پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای به سیستم‌های پرداخت متفرقه لینک‌ می‌دهند، تا ۲۷ درصد کارمزد می‌گیرد.

معلوم نیست که سازنده‌ی مک بوک و آیپد چگونه قصد دارد اپلیکیشن‌های خارج از اپ‌ استور را بررسی کند؛ اما اگر گزارش یادشده دقیق باشد، بسیاری از محدودیت‌های ضدرقابتی پیش‌بینی‌شده با DMA رد می‌شوند.

مقالات مرتبط

تا زمانی‌که سایدلود فعال شود، ازنظر فنی اپل تقریباً می‌تواند هر کاری که می‌خواهد انجام دهد؛ اما باید دید که آیا اقدام اپل برای قانون‌گذاران پذیرفتنی خواهد بود یا خیر.

قانون بازارهای دیجیتال در تعیین چگونگی رعایت قوانین جدید به‌وسیله‌ی شرکت‌های «دربان» تا حدودی مبهم عمل کرده است. این احتمال وجود دارد که پس از ضرب‌الأجل ماه مارس (اسفند و فروردین)، کمیسیون اروپا الزامات و محدودیت‌های بیشتری را در نظر بگیرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.