نشانه های سکته قلبی در زنان و مردان متفاوت است

مطالعات جدید محققان نشان می دهد:علائم ایست قلبی بین زنان و مردان متفاوت است. به این ترتیب پزشکان باید این علائم را بر اساس جنسیت دسته بندی کرده و برای هر گروه به نوعی متفاوت عمل کنند.

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه جدید روی ۱۶۷۲ نفر نشان داد؛ علایم حمله قلبی در زنان و مردان متفاوت بوده و برای زنان، بارزترین علامت ایست قلبی قریب الوقوع، تنگی نفس است، در حالی که برای مردان، این عارضه به شکل درد قفسه سینه بروز پیدا می کند. در این میان هم مردان و هم زنان دارای علائم مشترکی همچون تپش قلب، فعالیت شبه تشنج و علائم آنفولانزا بودند.

این عارضه کشنده باعث می شود قلب ناگهان از تپش ایستاده و مسئول حدود ۴۵۰ هزار مرگ در سال در ایالات متحده است.

دکتر سومیت چوگ (Sumeet Chugh)  از مرکز مطالعاتی Cedars-Sinai در کالیفرنیا امیدوار است که یافته های او باعث شود مردم به سرعت علائم ایست قلبی را شناسایی کرده و در زمان مناسبی برای پیشگیری اقدام کنند.

متاسفانه آمارها نشان می دهد؛ تقریباً ۹۰  درصد از افرادی که دچار ایست قلبی ناگهانی در خانه می شوند، به دلیل این حمله می میرند. با این حال، تمایز بیشتر در علائم در بین جنسیت ها می تواند به اولین پاسخ دهندگان کمک کند تا از دست دادن عملکرد قلب در بیماران مرد و زن را سریعتر تشخیص دهند.

cdn cdn heart attack signs in men and women 1663569643

دکتر چوگ در این رابطه گفت: استفاده از علائم هشدار دهنده برای انجام تریاژ موثر برای کسانی که نیاز به تماس با اورژانس دارند می تواند منجر به مداخله زودهنگام و جلوگیری از مرگ قریب الوقوع شود. در حقیقت یافته های ما می تواند منجر به الگوی جدیدی برای پیشگیری از مرگ ناگهانی قلبی شود.

به گزارش سیناپرس، مطالعات پیشین نشان داد: ۵۰ درصد از ۸۲۳ فرد بررسی شده حداقل یک علامت مشخص را در روز قبل داشتند. در این مطالعه جدید اما محققان شیوع فردی و مجموعه ‌ای از علائم را قبل از ایست قلبی ناگهانی ارزیابی کرده و این یافته‌ ها را با گروه ‌های کنترلی که به دنبال مراقبت‌ های پزشکی اورژانسی بودند با علائمی که بعداً مشخص شد چیز دیگری بود، مقایسه کردند. این مطالعه نشان داد در زنان مشکل در تنفس تنها علامت هشدار دهنده اولیه است که به طور قابل توجهی با ایست قلبی مرتبط است. برای مردان اما، درد قفسه سینه، مشکل در تنفس و تعریق بیش از حد با ایست قلبی مرتبط بود.

در این شرایط هنگامی که جریان خون به مغز، ریه ها و سایر اندام های حیاتی متوقف می شود، عملکرد آن ها به شدت کاهش می یابد و فرآیندهای کلیدی بدن که برای زنده نگه داشتن یک فرد لازم است متوقف می شود.به گزارش سیناپرس، متاسفانه سلول های مغزی می توانند در عرض چند دقیقه پس از کمبود اکسیژن بمیرند. البته باید توجه داشت ایست قلبی با حملات قلبی متفاوت بوده و زمانی رخ می دهد که خون رسانی به عضله قلب به دلیل لخته شدن در یکی از شریان های کرونری قطع شود.

به گزارش سیناپرس، شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله Lancet Digital Health منتشر شده است.

مترجم: احسان محمدحسینی

نوشته نشانه های سکته قلبی در زنان و مردان متفاوت است اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.