نسل بعدی سیم کارت ها iSIM همراه با تراشه های اسنپدراگون می آید

ما به تازگی در حال دور شدن از سیم کارت‌های نانو (Nano SIM) به سیم کارت‌های الکترونیکی (eSIM) هستیم. اما به نظر می‌رسد که eSIM نیز هنوز نیامده در حال حاضر آماده شدن است تا خودش را با یک فناوری پیشرفته‌تری جایگزین شود که تلفن‌ها را فشرده‌تر می‌کند و بهره‌وری انرژی را بهبود می‌بخشد. درواقع کوالکام اعلام کرده است که همراه با تراشه‌های اسنپدراگون آینده نسل بعدی سیم کارت یعنی iSIM را عرضه می‌کند.

سال گذشته، این شرکت نسخه اصلاح شده ویژه گلکسی زد فلیپ ۳ را برای رونمایی از iSIM به نمایش گذاشت. امسال نیز، این شرکت iSIM را در پردازنده اسنپدراگون۸ نسل۲ ادغام کرده است. در حال حاضر نسخه iSIM Snapdragon 8 Gen 2 گواهینامه GSMA را دریافت کرده است و همان سطح امنیت eSIM را ارائه می‌دهد که باید تمام نگرانی‌های ایمنی را برطرف کند.

یک iSIM 100 برابر کوچکتر از سیم کارت نانو است و از نظر مصرف انرژی نیز بسیار کارآمدتر است

iSIM در مقایسه با سیم کارت نانو (با ابعاد ۱۲.۳ در ۸.۸ میلی متر)، ۱۰۰ برابر کوچکتر است. اندازه آن کمتر از ۱ میلی متر مربع است و در داخل پردازنده‌ای مانند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ قرار دارد. مزیت اصلی آن این است که دگیر نیاز به اسلات سیم کارت را از بین می‌برد و امکان استفاده از فضا توسط چیز دیگری مانند بلندگوی بهتر یا موتور ویبره اضافی فرواهم می‌کند و همچنین گوشی را در برابر گرد و غبار و آب مقاوم می‌کند.

نسل بعدی سیم کارت iSIM

علاوه بر این، کوالکام ادعا دارد که iSIM نسبت به سیم‌کارت eSIM یا نانو سیم‌کارت از نظر مصرف انرژی بسیار کارآمدتر است که می‌تواند منجر به بهبود عمر باتری می‌شود. کوالکام و گروه تالس شروع به نمایش قابلیت‌های iSIM در نسخه اصلاح‌شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کرده‌اند. انتظار می‌رود حدود ۳۰۰ میلیون تلفن iSIM، از جمله گوشی‌های آینده سامسونگ گلکسی، تا سال ۲۰۳۰ عرضه شوند.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.