نسخه جدید و آمریکایی مردی به نام اتو با بازی تام هنکس

مردی به نام اتو  A Man Called Otto یک فیلم کمدی-درام محصول سال ۲۰۲۲ به کارگردانی مارک فورستر بر اساس فیلمنامه‌ای از دیوید مگی است. این دومین اقتباس سینمایی از رمان مردی به نام اوه است که رمانش را فردریک بکمن نوشته است. نسخه قبلی سوئدی بود و به همین نام در سال ۲۰۱۵ به نویسندگی و کارگردانی هانس هولم ساخته شد. در این فیلم تام هنکس در نقش اصلی با ماریانا تروینو، ریچل کلر و مانوئل گارسیا رولفو همبازی شده.

داستان کلی فیلم این است که اتو اندرسون ۶۰ ساله بداخلاق پس از مرگ همسرش و اجبار به بازنشستگی از شغل نزدیک به ۴۰ ساله خود تصمیم می گیرد به زندگی خود پایان دهد. اما تلاش‌های او دائماً توسط همسایگان جدید پرهیاهویش قطع می‌شود، که منجر به یک دوستی غیرمنتظره می‌شود زیرا آنها او را به چالش می‌کشند تا جنبه روشن‌تر همه چیز را ببیند.

وقتی یک کتاب پرفروش بین‌المللی وجود داشته باشد که به مدت ۴۲ هفته در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز باشد و سپس به یک فیلم سوئدی نامزد چند جایزه اسکار تبدیل شود که سومین فیلم موفق در تاریخ کشور شود، ممکن است تعجب کنید که چه چیزی نیازی به یک بازسازی آمریکایی به زبان انگلیسی باید باشد.

پاسخ این است که فرصتی برای دادن نقشی به تام هنکس که بتواند با آن بتازد و مهمتر از آن، داستانی بسیار انسانی، اغلب خنده‌دار و شخصیت محور را دوباره به صورت دیگری ببینید!

مردی به نام اتو همچنین از یک بازیگر مکمل قوی بهره می‌برد:  ستاره مکزیکی ماریانا تروینو که نقش ماریسول، همسایه جدیدی که با شوهری دوست داشتنی، تامی (مانوئل گارسیا-رولفو) در آن طرف خیابان نقل مکان کرده است.

فورستر و مگی همچنین از فلاش‌بک‌های اتو کوچکتر (با بازی کوچکترین پسر واقعی هنکس و ترومن هنکس غیرعادی) و سونیا (ریچل کلر) در هنگام ملاقات، ازدواج، تحمل تراژدی و زندگی مشترک استفاده می‌کنند.

فلاش بک ها مزاحم نیستند و واقعاً به درک ما از اینکه اتو چه کسی بود و شاید چرایی تبدیل شدن او به شکل کنونی، کمک می‌کنند.

مایک بیربیگلیا به عنوان نماینده یک شرکت املاک و مستغلات در نقش یک “شرور” حضور دارد، اما شخصیت او بسیار تک بعدی است.

فیلمبرداری خوب ماتیاس کونیگزویزر نیازهای در حال تغییر سبک بصری فیلم را به خوبی برآورده می‌کند.

آهنگی از ریتا ویلسون و دیوید هاجز، “Til You’re Home” در پایان یک آهنگ عالی است و قبلاً در فهرست نهایی اسکار قرار گرفته است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.