نرم افزار BPMS کم کد و ایرانی پگاه آفتاب؛ برتری‌ها و کاربردها

images169435317564fdc717c4b4b 6508b4dd746b0421ae9b635c

۵. ایجاد شفافیت بین واحدهای سازمانی

عدم شفافیت اطلاعات بین واحد‌های سازمانی و عدم پایش کارهایی که در فرایند‌های تودرتو بین واحد‌ها در حال رفت و آمد هستند می‌تواند به یکی از گلوگاه‌های مهم بر سر راه کارکرد صحیح سازمان و فرسایش نیروی کار تبدیل شود. جمع آوری و به گردش در آوردن اطلاعات با یک سیستم BPMS به سازمان بهره‌بردار کمک می‌کند تا این گلوگاه‌ها را رفع کند و اتصال اطلاعاتی و کاری میان واحد‌های سازمانی را شفاف سازد. با امکان مدل‌سازی و تهیهٔ نقشه‌های دقیق فرایندی می‌توان به دید و شمایی کاملی از فرایند‌های کسب‌و‌کار رسید و به وسیلهٔ آن نحوه پیوند فرایند‌های مختلف را در نقاط مختلف کسب‌و‌کار شفاف ساخت و به راحتی تأثیر تغییرات یا ارتقاء یک نقش کاری، سند، قانون یا شرط کسب‌و‌کار یا سیستم را قبل از اجرای واقعی ارزیابی کرد.

۶. اتصال جزایر جداافتادهٔ کارکردی در سازمان به یکدیگر

اگر فرایند‌های کسب‌و‌کار و رویه‌های انجام کار و گردش اطلاعات در یک سازمان در دام سیلوهای کارکردی و جزایر منفصل از هم گرفتار شوند، بهره‌وری به شدت با کاهش روبرو می‌شود و این موضوع به طور مستقیم سودآوری و هستهٔ اصلی کسب‌و‌کار را نشانه می‌گیرد.

همچنین این ضعف می‌تواند شامل موانع و جزیره‌ای شدن سیستم‌های نرم‌افزاری مورد استفاده توسط سازمان نیز باشد. که در این صورت پراکندگی و عدم ارتباط فرایند‌ها و سیستم‌های نرم‌افزاری با یکدیگر به شدت بر اثربخشی و کارآیی کارکنان و روندهای کاری هر کسب‌و‌کار اثر منفی دارد.

و به همین دلیل است که وجود یک سیستم نرم‌افزاری کل‌نگرِ مرکزیِ یکپارچه، می‌تواند نجات‌بخش هر کسب‌و‌کاری باشد. وقتی سیستمی وجود داشته باشد که بتواند جزایر دورافتاده از یکدیگر را به هم متصل کند، گردش اطلاعات و کارها در بین واحدهای مختلف سازمان و سرعت طی شدن فرایند‌های کاری و ارتباطات میان واحدی با کارآیی بیشتری صورت می‌پذیرد و منابع و ایده‌ها در یک مسیر واحد شکل می‌یابند. نام سیستمی که بتواند این یکپارچگی را در کلیت کسب‌و‌کار بوجود آورد، نرم افزار BPMS‌ است.

۷. پیاده‌سازی نیازهای نرم‌افزاری پیچیده و پرهزینهٔ سازمان‌ها

در نقاط خاصی از عمر یک کسب‌و‌کار، که معمولاً سال‌های اولیه حضور در بازار است، ممکن است به یک سیستم پیچیده نرم‌افزاری برای مدیریت اطلاعات و فرایند‌ها نیاز نباشد. اما به مرور، اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها به نقطه‌ای می‌رسند که با پیچیده‌تر شدن فرایند‌ها و کسب‌و‌کار‌ خود، احتیاج به پیاده‌سازی سیستم‌های نرم افزاری پیشرفته‌تری خواهند داشت.

با پیچیده‌تر شدن پارامترهای مختلفی از کسب‌وکار، مانند افزایش تعداد کارکنان، افزایش شعب و دفاتر شرکت یا سازمان و افزایش تعداد مشتریان نیاز به یک سیستم نرم افزاری BPMS با کیفیت برای کنترل این پیچیدگی و از دست خارج نشدن آن افزایش می‌یابد. وجود یک نرم افزار BPMS می‌تواند به کنترل و پردازش اطلاعات پیچیده در سازمان کمک کند. سازماندهی و پردازش پایدار و قابل انطباق و سازگار اطلاعات توسط سیستم BPMS برای هر کسب و کار در حال رشد ضروری است.

۸. تحت وب کردن سیستم‌های نرم‌افزاری قدیمی

مشکل بسیاری از سیستم‌های نرم‌افزاری سازمانی و اداری این است که با وجود کارکرد عالی روی دسکتاپ اما قابلیت‌های کارکردی مناسبی بر روی موبایل‌ها و تبلت‌ها که روز به روز هم کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف فراگیر‌تر می‌شود، ندارند. این مشکل می‌تواند انجام وظایف کارکنان را زمانی که آن‌ها نیاز به کار در خارج از دفتر سازمانی دارند یا هنگام دورکاری، که امروز شیوه‌ای مرسوم و پذیرفته‌شده‌ای از کار است، دشوار کند.

بخشی از دلایل توسعه و پیشرفت سیستم‌های BPM اصولاً برای کمک به حل این مشکل بوده است. از آنجایی که BPMS‌ها سیستم‌های مبتنی بر وب و فناوری ابری هستند، پس دسترسی به اطلاعات لازم در آن‌ها از هر نقطه‌ای ممکن است.

سخن پایانی

نرم افزار BPMS پگاه آفتاب حاصل بیش از دو دهه تجربه پگاه آفتاب در طراحی، تولید و پیاده‌سازی راهکارهای نرم‌افزاری سازمانی و تولید و ارائه ابزار مدیریت فرایندهای کسب و کار است. سال ۱۳۸۴ اولین نسل این محصول بر روی پلتفرم ویندوز و مبتنی بر نوتیشن طراحی گردش‌کار ابداعی پگاه آفتاب به بازار عرضه شد. نسل جدید این راهکار اما یک پلتفرم کم کد برای مدیریت فرایند‌های کسب‌و‌کار و توسعه سیستم‌های سازمانی (برای تولید نرم‌افزاری فرایندی و غیرفرایندی کسب و کارها) است، که در سال ۱۳۹۶ به صورت یک ابزار تحت وب معرفی شد.

جهت دریافت مشاوره و درخواست دموی رایگان با ما از راه‌های زیر در تماس باشید:

وبسایت پگاه آفتاب: https://pegaheaftab.com

ایمیل واحد فروش: sales@pegaheaftab.com

شماره‌های تماس: ۸۸۵۳۹۶۳۵-۰۲۱ الی ۸

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.