نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری های شایع در کدام کشورها بیشتر است؟

نتایج یک تحقیق جدید کشورهای با بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های شایع و غیرواگیر مانند سرطان و بیماری قلبی را نشان داده که در آن ترکیه در رتبه نخست قرار گرفته است.

محققان داده های مربوط به نرخ مرگ و میر ناشی از شش بیماری رایج غیرواگیر را که توسط عفونت ایجاد نمی‌شوند و قابل سرایت از یک فرد به فرد دیگر نیستند، در ۳۸ کشور عمدتا پردرآمد تجزیه و تحلیل کردند.

بیماری‌های مورد بررسی سرطان، بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری‌ های ریوی، بیماری کبد و بیماری کلیوی بودند.

این تیم به هر کشور یک امتیاز از ۱۰ اختصاص داد که «یک» بهترین و ۱۰ بدترین امتیاز برای هر بیماری و در مجموع محسوب می‌شد.

رده بندی ۱۰ کشور با بالاترین نرخ مرگ و میر

خطرناک‌ترین و مرگبارترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ + ویدیو

از میان کشورهای مورد مطالعه، ترکیه با کسب رتبه ۸.۳۴ از ۱۰، بالاترین نمره مرگ و میر ناشی از بیماری های منتخب را به دست آورد که درنتیجه‌ی نرخ بالای مرگ و میر ناشی از بیماری های کلیوی، سکته مغزی و بیماری ریوی در این کشور بوده است.

مجارستان با ۸.۲۹، جمهوری اسلواکی با ۷.۵۷، مکزیک با ۷.۳۹ و لهستان با ۷.۲۵ در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

کشوری که کمترین امتیاز مرگ و میر را به دست آورد سوئیس با رتبه ۲.۰۳ بود. پس از آن استرالیا با ۲.۵۷، اسرائیل با ۲.۷، اسپانیا با ۲.۷۵ و فرانسه با ۲.۷۹ قرار گرفتند.

رده بندی ۱۰ کشور با بالاترین نرخ مرگ و میر

ایالات متحده با پشت سر گذاشتن بریتانیا و کشورهای به‌ظاهر کمتر توسعه‌ یافته ماننده کلمبیا و کاستاریکا، رتبه نهم را به خود اختصاص داد. بریتانیا در این رده بندی در جایگاه ۲۴ قرار گرفت و استرالیا با جای گرفتن در رتبه ۳۷ حتی از این هم بهتر عمل کرد.

وضعیت بد ایالات متحده در این رده بندی ناشی از نرخ بالای چاقی -که خطر ابتلا به بیماری های متعدد را افزایش می‌دهد- و همچنین آمار بالای سیگاری‌های این کشور است. بر اساس آمار بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است که سالانه جان بیش از ۷۰۰ هزار نفر را در این کشور می‌گیرد.

رده بندی ۱۰ کشور با بالاترین نرخ مرگ و میر

این تحقیق با استفاده از به‌روزترین آمار و ارقام سازمان بهداشت جهانی و بانک جهانی انجام شده است. همه کشورهایی که در این تحلیل گنجانده شده‌اند اعضای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OCDE) هستند؛ مجمعی متشکل از ۳۷ کشور با اقتصادهای مبتنی بر بازار که در سال ۱۹۶۱ تاسیس شد.

اینجا می‌توانید نقشه امتیاز مرگ و میر را بر اساس کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ببینید.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.