نرخ بازگردانی ویژن پرو به اپل بسیار کمتر از تصور است

apple vision pro upside charging port 65d1e2d4b5484d0cca6f4e5c

مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر و افشاگر متمرکز بر اپل، معتقد است که تقاضای ویژن پرو بیشتر از انتظار اولیه‌‌ی اپل بوده و انتظار می‌رود که امسال حجم عرضه‌ی محصول در ایالات متحده به ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دستگاه برسد.

کوئو می‌گوید تعداد افرادی که ویژن پرو را خریده‌اند تا قبل از اتمام فرصت ۱۴ روزه آن را تجربه کنند و پس بدهند، یک درصد است. به گفته‌ی کوئو، کسانی که هدست واقعیت مجازی اپل را می‌خرند، آگاهی کاملی از محصول و دلیل خرید آن دارند.

تحلیلگر سرشناس ادعا کرده که عرضه به اوج خود رسیده است. پیش‌خرید‌های ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) قرار بود اوایل مارس (اواسط اسفند) تحویل داده شوند. اکنون زمان خرید و تحویل فقط سه تا پنج روز است که نشان‌دهنده‌ی همگام‌شدن تولید با تقاضا است.

مینگ‌چی کوئو گفت: «انتظار می‌رود حجم عرضه‌ی ایالات متحده در سال جاری بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دستگاه باشد که بهتر از تخمین اولیه‌ی اپل یعنی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دستگاه است.» باید در نظر داشت بازار ویژن پرو نسبت‌به محصولاتی مانند گوشی اپل و آیپد، نوظهور است و نباید انتظار زیادی از آن داشت.

اپل از تأمین‌کنندگان درخواست افزایش تولید را داشته و کوئو معتقد است این به دلیل ترکیبی از تقاضای نسبتاً بالای ایالات متحده و قصد اپل برای فروش در کشورهای دیگر است.

مقالات مرتبط

ویژن پرو با وجود تمامی ویژگی‌های هیجان‌انگیزش، محصولی بسیار گران‌قیمت است (قیمت هدست واقعیت مجازی موردبحث به ۳٬۵۰۰ دلار می‌رسد). در همین راستا انتظار می‌رود اپل مدلی با قیمت کمتر و بدون ویژگی‌هایی مانند EyeSight را عرضه کند.

کوئو می‌گوید تحقیقات او در زنجیره‌ی تأمین اپل تاکنون به هیچ مدرکی درباره‌ی مدل ارزان ویژن پرو منتهی نشده و بنابر این او معتقد است که کار روی یک مدل ارزان‌تر هنوز به‌طور رسمی در جریان نیست.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.