نحوه هواگیری پمپ آب ساختمان

8787899 6519ea72b864f628a23cb695

آموزش هواگیری پمپ آب خانگی

همان‌طور‌که اشاره شد این مورد یکی از مشکلات فنی پمپ آب محسوب می‌شود و به‌محض تشخیص هواگرفتن پمپ باید سریعاً جریان برق را قطع کنید که موتور پمپ تحت فشار قرار نگیرد.

معمولاً یک پیچ هواگیری مخصوص روی هر پمپ آب خانگی قرار دارد. بعد از اینکه مطمئن شدید مسیر آب باز است پیچ را به آرامی باز کنید، سپس با شنیدن صدای هوا در پمپ سرعت باز کردن پیچ را کم کنید. نیازی نیست پیچ به‌طور کامل باز شود تنها مطمئن شوید که هوای داخل پمپ کاملاً آزاد می‌شود. در این بخش پیچ هواگیری را کمی ببندید و پمپ را مجدداً راه‌اندازی کنید. در‌حین کار کردن پمپ، هوای باقی‌مانده به‌طور کامل تخلیه خواهد شد. درنهایت، با اطمینان از هواگیری کامل پمپ آب، پیچ را محکم کنید.

علت هوا گرفتن پمپ آب خانگی

دلایل مختلفی منجر به رخنه‌ی هوا در پمپ آب می‌شود و از آن‌جایی که دستگاه نمی‌تواند هوا را پمپاژ کند، عملکردش دچار اختلال می‌شود. این مشکل به‌مرور زمان منجر‌به از کار افتادن پمپ می‌شود. در ادامه به مهم‌ترین دلایل هوا گرفتن پمپ می‌پردازیم.

نرسیدن آب کافی به پمپ

رایج‌ترین دلیل هوا گرفتن پمپ خانگی نرسیدن آب کافی به مخزن آن است. این مورد می‌تواند دو دلیل داشته باشد:

  • جرم‌گیری مجاری ورودی پمپ و کم شدن آب تانکر
  • قطعی آب شهری و اختلال در فشار آب

زمانی‌که آب کافی به پمپ آب نرسد، دستگاه با توجه به نیروی مکندگی‌اش به اجبار به‌جای آب هوا را جذب می‌کند اما نمی‌تواند آن را پمپاژ کند؛ از این رو وقتی که کمبود آب جبران می‌شود هوای موجود در پمپ باقی می‌ماند و دردسرساز می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.