نحوه صحیح تمیز کردن اسپیکر گوشی؛ به دستگاه خود آسیب نزنید!

galaxy s23 ultra frame 63ea8a88c316fdb62df54edd

حالا که می‌دانید باید از چه چیزهایی دوری کنید، در‌ادامه نحوه‌ی تمیزکردن صحیح بلندگوهای گوشی را به شما آموزش می‌دهیم. ابتدا گوشی را خاموش کنید و سپس، مراحل زیر را به‌ترتیب طی کنید:

  • با استفاده از مسواک تمیز نرم یا قلم‌مو، به‌آرامی اسپیکرهای گوشی را تمیز کنید. در یک زاویه برس بزنید تا کثیفی را از بین ببرید و آن را زیاد به داخل فشار ندهید.
  • هر‌گونه کثیفی باقی‌مانده را با استفاده از دمنده‌ی هوای دستی پاک کنید. دمنده‌ی دستی بسیار ملایم‌تر از هوای فشرده است. باز‌هم مطمئن شوید که کثیفی و گردوغبار را از بلندگو دور کرده‌اید و بیشتر به داخل گوشی نفوذ نمی‌کند.
  • ممکن است مجبور شوید این مراحل را چند بار تکرار کنید تا بلندگوهای گوشی تمیز شوند. به‌یاد بسپارید هرکاری که انجام می‌دهید، ملایم باشد و فشار زیادی وارد نکنید.

اگر متوجه شدید که هنوز کثیفی وجود دارد، می‌توانید چند شیء کمکی را امتحان کنید:

  • گوش‌پاک‌کن: هرچند گوش‌پاک‌کن را توصیه نکردیم، ممکن است به‌عنوان شیء کمکی به‌کار بیاید. فقط توجه کنید که برای جلوگیری از گرفتن پرز، باید گوش‌پاک‌کن را به‌‌آرامی روی سطح توری بلندگو بکشید.
  • اسفنج تمیز‌کننده: اسفنج‌ها را در اشکال و اندازه‌های مختلف برای تمیزکردن می‌توانید تهیه کنید.
  • برس‌های تمیزکننده: مانند اسفنج‌ها، برس‌های تمیزکننده به‌اندازه‌ای سفت هستند که کثیفی را بدون ایجاد خراش از بین ببرند.

تمیزکردن بلندگوهایم مشکلی را حل نکرد، چه‌ کار کنم؟

پس از تمیزکردن صحیح، امیدواریم مشکلات صدای خفه‌‌ برطرف شده باشد؛ اما اگر هنوز مشکل صدا دارید یا اصلاً صدایی دریافت نمی‌کنید، حتی با بلندگوهای تمیز، شاید مشکل پیچیده‌تری وجود داشته باشد.

دلایل احتمالی زیادی برای مشکلات صوتی وجود دارد که شناسایی آن‌ها بدون ابزارهای مناسب (ازجمله آسیب‌های احتمالی آب با وجود گواهی IP) دشوار است. بهترین راهکار مراجعه به فروشگاه معتبر است؛ چراکه شاید به تعمیر اساسی نیاز داشته باشد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.