نحوه تبدیل آیفون به ریموت کنترل تلویزیون اندرویدی

تنها با چند روش ساده شما می‌توانید با تبدیل آیفون به ریموت کنترل از راه دور تلویزیون هوشمند اندرویدی خود را به آسانی کنترل کنید. در این مقاله آسان‌ترین روش ممکن را توضیح می‌دهیم.

امروزه اکثر تلویزیون‌های اندرویدی دارای ریموت کنترل با دکمه‌های بسیار محدود هستند. بنابراین، کنترل کردن تلویزیون از راه دور شاید از طریق ریموت کنترل برای همه آسان نباشد. در هر صورت، مرور در لیست نرم افزارهای تلویزیون، اعمال برخی تغییرات، تایپ کردن عبارت‌های مختلف روی تلویزیون با استفاده از کنترل کار راحت و تجربه‌ی مفرحی نیست.

خوشبختانه، نیاز نیست که همیشه از ریموت کنترل دستگاه تلویزیون برای انجام کارهای مختلف استفاده کنید. اگر از ریموت کنترل تلویزیون خود خسته شده‌اید و از طرفی دیگر صاحب یک عدد گوشی آیفون هستید، شما به راحتی آب خوردن می‌توانید با تبدیل آیفون به ریموت کنترل، تلویزیون هوشمند خود را مدیریت کنید. در ادامه به شما نحوه تبدیل آیفون به ریموت کنترل تلویزیون را آموزش می‌دهیم.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - نات اکتیو

۴۰,۵۹۹,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max A2644 دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - اکتیو

۸۹,۰۰۰,۰۰۰

تومان

شرایط لازم برای کنترل تلویزیون اندروید با گوشی آیفون

طول عمر باتری موبایل

تنها چیزی که نیاز دارید تا با آن تلویزیون اندرویدی خود را به وسیله‌ی آیفون کنترل کنید، دانلود برنامه‌ی Google TV روی آیفون است. سپس اگر حساب کاربری گوگل ندارید، افتتاح حساب را انجام دهید و اگر هم یک حساب کاربری دارید، وارد اکانت خود شوید. مطمئن شوید که از همان اکانت گوگل که در آیفون استفاده می‌کنید، تلویزیون اندروید هم از همان اکانت استفاده می‌کند.

برنامه گوگل تی‌وی یکی از بهترین برنامه‌های کنترل از راه دور تلویزیون محسوب می‌شود. شما در مرحله‌ی بعد باید مطمئن شوید که گوشی آیفون و تلویزیون هر دو به یک شبکه‌ی اینترنت از طریق بستر وای-فای متصل شده‌اند. از طرفی دیگر، شما همچنین می‌توانید دو دستگاه تلویزیون و گوشی آیفون را از طریق بلوتوث به یکدیگر متصل کنید.

اگر به هر دلیلی شما برای اتصال گوشی به تلویزیون با خطا مواجه شدید، در ابتدا بهتر است تلویزیون و گوشی را ری‌استارت کنید. به احتمال بسیار زیاد مشکل حل خواهد شد. در غیر این صورت نیاز است اتصالات گوشی را بیشتر بررسی کنید. گاهی اوقات ممکن است گوشی تلفن شما از طریق نرم افزارهای دور زننده‌ی تحریم به شبکه‌ی اینترنت متصل شده باشند. این سناریو در اکثر خطاها وجود دارد. بنابراین، با قطع موقت این شکل از اتصال در گوشی خود می‌توانید با خیالی آسوده، گوشی را به تلویزیون هوشمند خود متصل کنید.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - نات اکتیو

نحوه تبدیل آیفون به ریموت کنترل تلویزیون اندروید

برای تبدیل آیفون به ریموت کنترل کار چندان پیچیده‌ای در پیش ندارید. تنها کافی است اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱. برنامه گوگل تی‌وی را روی آیفون اجرا کرده و سپس روی دکمه TV Nearby ضربه بزنید که در بخش گوشه‌ی سمت راست و پایین قرار دارد.

۲. شما باید در لیست Select a device با اسم تلویزیون اندروید خود روبه‌رو شوید. آن را انتخاب کرده تا اتصال برقرار شود.

۳. از کد روی تلویزیون خود استفاده کرده تا کد شش رقمی را روی گوشی آیفون وارد کنید تا پروسه‌ی جفت‌سازی انجام شود.

۴. به محض موفقیت آمیز بودن جفت‌سازی، یک ریموت تلویزیون مجازی روی صفحه نمایش گوشی آیفون شما ظاهر می‌شود.

تبدیل آیفون به ریموت کنترل

شما می‌توانید از دکمه‌های روی صفحه نمایش برای کنترل تلویزیون اندرویدی خود بهره‌برداری کرده یا از طریق قالب D-pad از طریق ضربه زدن روی سه نقطه‌ی گوشه‌ی بالا سمت راست این کار را انجام دهید.

شما همچنین می‌توانید از دکمه دستیار گوگل (Google Assistant) به منظور استفاده از فرمان‌های صوتی روی تلویزیون اندروید استفاده کنید. برنامه‌ی گوگل تی‌وی همچنین به شما اجازه می‌دهد از کیبورد آیفون به منظور تایپ متن در تلویزیون استفاده کنید. وقتی شما مجبور شوید چیزی را تایپ کنید، کیبورد به طور خودکار ظاهر خواهد شد و عبارت مد نظرتان در داخل تلویزیون هم تایپ می‌شود.

تبدیل آیفون به ریموت کنترل

وقتی که کار شما با آیفون به عنوان ریموت کنترل به اتمام رسید و دلتان می‌خواهد گوشی را از تلویزیون اندروید قطع کنید، تنها کافی است روی شکل تلویزیون سبز که در کنار اسم تلویزیون‌تان است ضربه زده تا اتصال بین گوشی و تلویزیون از بین برود.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 11 ZPA تک سیم‌ کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

اگر چند تلویزیون اندروید در منزل شما نصب و راه‌اندازی شده است، شما همچنین می‌توانید بین تلویزیون‌های اندرویدی خود به آسانی سوییچ کنید. برای انجام این کار، شما تنها کافی است روی اسم تلویزیون اندرویدی که در حال حاضر آن را کنترل می‌کنید ضربه زده و سپس مجدد شما با یک لیست از تلویزیون‌های موجود در محوطه مواجه خواهید شد. تلویزیون مد نظرتان را انتخاب کرده تا بتوانید آن را با آیفون کنترل کنید. بنابراین، هیچ محدودیتی در کنترل تلویزیون‌های داخل منزل با استفاده از گوشی آیفون وجود ندارد.

چرا باید از گوشی آیفون برای کنترل تلویزیون اندروید استفاده کنید؟

همان‌طور که به احتمال زیاد متوجه شده‌اید، تبدیل آیفون به ریموت کنترل تلویزیون اندروید به شدت کار آسانی است و استفاده از آیفون به عنوان کنترل تلویزیون هم آسان‌تر از چیزی است که در ابتدا تصور کردید. استفاده از گوشی آیفون برای کنترل تلویزیون شاید از طرفی دیگر یک تجربه‌ی مفرح و تازه برای شما تلقی شود؛ چرا که شما رسما با گوشی آیفون خود می‌توانید برنامه‌های صفحه نمایش را مرور کرده، صدای تلویزیون را کم یا زیاد کرده یا خیلی سریع متن یا لینک‌هایی را در داخل تلویزیون وارد کنید.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - نات اکتیو

۴۰,۵۹۹,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max A2644 دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - اکتیو

۸۹,۰۰۰,۰۰۰

تومان

اگر بچه کوچک در داخل منزل زندگی می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم حتما گوشی موبایل خود را در زمان کنترل تلویزیون همیشه نزدیک به خود نگه دارید؛ چرا که امکان دارد بچه‌های کوچک از سر بازیگوشی، گوشی شما را با خود به مکانی دیگر برده و به همین علت مدت زمانی را برای یافتن گوشی خود صرف کنید. جدا از تمامی این بحث‌ها، بهره‌برداری از گوشی آیفون به جای ریموت کنترل به این معناست که یک وسیله‌ی دیجیتالی کمتر در اطراف منزل وجود دارد که باید نگران آن باشید!

منبع: makeuseof

سوال و جواب‌های رایج

آیا می‌توان با گوشی آیفون تلویزیون LED را کنترل کرد؟

اگر تلویزیون هوشمند باشد و از اتصال وای-فای بهره ببرد، می‌توان با گوشی آیفون تلویزیون را کنترل کرد.

آیا استفاده از گوشی آیفون به عنوان ریموت کنترل تلویزیون ضرر دارد؟

خیر. تبدیل گوشی آیفون به ریموت کنترل از طریق نرم افزارهای معتبر مثل گوگل تی‌وی هیچ ضرری به گوشی نمی‌رساند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.