نحوه استفاده دسته پلی استیشن ۵ در ویندوز ۱۰

نحوه استفاده دسته پلی استیشن ۵ در ویندوز ۱۰

سه سال پیش کنسول‌ نسل نهمی پلی‌ استیشن همراه با ایده‌های نوآورانه به بازار جهانی عرضه شد. یکی از ویژگی‌های جدید این کنسول، کنترلر آن است. تمام کنترلرهای پیشین این کنسول با نام دوآل‌شاک شناخته می‌شدند، اما کنترلر کنسول Ps5 دوآل‌سنس نام گذازی شد.

<!–

–>

تصویر دوآل‌سنستصویر دوآل‌سنس

ویژگی‌ها مختلف کنترلر دوآل‌سنس و تجربه کاربری آن در بازی‌های متفاوت، باعث محبوبیت این دسته میان گیمرها شده است. اما استفاده از این کنترلر تنها محدود به دارندگان کنسول‌ Ps5 نیست و پی‌سی گیمرها نیز می‌توانند از ویژگی‌های دوآل‌سنس بهره ببرند. در این مقاله آموزشی از ویجیاتو به بررسی چگونگی استفاده دسته پلی استیشن پنچ در کامپیوتر می‌پردازیم.


چرا از کنترلر دوآل‌سنس استفاده کنیم؟

دسته کنسول پلی استیشن ۵ داراری ویژگی‌های متعدد و نوآورانه‌ای است. اگر به دنبال یک کنترلر باکیفیت و خوش‌ساخت هستنید استفاده از این کنترلر پیشنهاد می‌شود. کنترلر دوآل‌سنس با بهره‌گیری از ویژگی بازخورد لمسی (Haptic Feedback) باعث لذت بخش‌تر شدن تجربه بازی‌ها می‌شود.

تصویری از دسته پلی استیشنتصویری از دسته پلی استیشن

به کمک این تکنولوژی سازنده‌‌ها قادر به کنترل میزان لرزش‌ها هستند. این ویژگی به بازیکنان اجازی می‌دهد تا ارتباط بهتری با جهان بازی برقرار کنند. این فناوری با ایجاد لرزش‌های منحصر به فرد و گوناگون برای وقایع بازی، باعث لذت بخش‌تر شدن بازی برای گیمر می‌شود. اکثر بازی‌های نسل نهمی و تمام بازی‌های انحصاری پلی استیشن، از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند.

تصویری از دسته پلی استیشن پنجتصویری از دسته پلی استیشن پنج

از دیگر ویژگی‌های این کنترلر می‌توانیم به میکروفون تعبیه شده در این کنترلر اشاره کنیم. همچنین درکنار این میکروفون دکمه‌ای برای قطع صدا نیز وجود دارد. این ویژگی کاربران را استفاده از هدست بی‌نیاز می‌کند. تاچ پد باکیفیت این کنترلر یکی دیگر از نکات مثبت دوآل‌سنس محسوب می‌شود.


نحوه استفاده از کنترلر پلی استیشن ۵ در ویندوز ۱۰

استفاده از دسته کنسول نسل نهمی پلی استیشن برای کامپیوترها کار دشواری نیست. اتصال دوآل‌سنس به کامپیوتر، به دو روش بدون سیم (بلوتوث) و باسیم قابل انجام است. استفاده از دسته پلی‌استیشن به صورت سیمی بسیار آسان است. برای اتصال سیمی، تنها به یک کابل USB-C به USB-A نیاز دارید. همچنین از خود کابل کنترلر نیز می‌توانید استفاده کنید.

تصویری از کنترلر پلی استیشن پنجتصویری از کنترلر پلی استیشن پنج

برای استفاده از دسته پلی استیشن به‌صورت بدون سیم، یک دانگل بلوتوث و یا مادربورد با پشتیبانی از بلوتوث نیاز دارید. ابتدا وارد قسمت تنظیمات کامپیوتر شوید و گزینه Bluetooth & other devices را انتخاب کنید. با وارد شدن به این پنجره روی Add Bluetooth or other devices کلیک کنید. در این مرحله لیست تمام دستگاه‌های قابل اتصال را مشاهده می‌کنید.

تصویری از فسمت تنظیمات بلوتوثتصویری از فسمت تنظیمات بلوتوث

پس از باز کردن لیست دستگاه‎‌ها، دکمه‌های Home و Share دوآل‌سنس را به مدت چند ثانیه نگه دارید. زمانی که چراغ‌های کنترلر شروع به چشمک زدن کنند، دسته آماده اتصال از طریق بلوتوث است. درآخر از قسمت تنظیمات بلوتوث، کنترلر خود را انتخاب کنید و از طریق بلوتوث به آن متصل شوید.


سخن پایانی

دوآل‌سنس با بهره‌گیری از فناوری‌های نوآورانه تجربه بازی‌ها را برای بازیکنان لذت‌ بخش‌تر می‌کند. از ویژگی‌های منحصر به فرد این کنترلر می‌توانیم به فناوری بازخورد لمسی و میکروفون داخلی کنترلر اشاره کنیم. کیفیت بالای این محصول و بهره‌گیری از ویژگی‌های متفاوت، آن‌را به یکی از بهترین کنترلرهای موجود در بازار تبدیل می‌کند.

دسته پلی استیشن پنج یکی از بهترین کنترلرهای موجود در بازار است. دوآل‌سنس با استفاده از فناوری‌های نوآورانه، تجربه بازی‌ها را برای بازیکنان لذت‌ بخش‌تر می‌کند. اما استفاده از ویژگی‌های این کنترلر تنها محدود به دارندگان پلی استیشن پنج نیست و پی‌سی گیمرها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. در این مقاله به آموزش اتصال دسته پلی استیشن به کامپیوتر پرداختیم.

چگونه دسته پلی استیشن را به کامپیوتر وصل کنیم؟

اتصال دوآل‌سنس به کامپیوتر به دو روش بدون سیم و باسیم قابل انجام است.

نقاط قوت و ویژگی‌های دسته کنترلر دوآل‌سنس کدامند؟

ویژگی‌های این کنترلر شامل فناوری بازخورد لمسی و میکروفون داخلی می‌شود.

آیا دسته پلی استیشن با کامپیوتر سازگار است؟

بله، استفاده از ویژگی‌های این کنترلر تنها محدود به دارندگان پلی استیشن نیست و پی‌سی گیمرها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

بازخورد لمسی چیست؟

با کمک این تکنولوژی سازنده‌‌ها توانایی کنترل میزان لرزش‌ دسته در قسمت‌های متفاوت بازی را دارند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.