نتایج مقدماتی بنچمارک: پیکسل ۸ پرو حریف آیفون و گلکسی نمی‌شود

first official google pixel 8 and 8 pro render 64fa1dd824705f33014a6fcd

اکتبر (مهر و آبان) یکی از شلوغ‌ترین ماه‌ها در صنعت فناوری است و اولین گوشی‌هایی که در این ماه معرفی خواهند شد، پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو گوگل هستند.

گوگل در سال‌های اخیر توانسته‌ است ازطریق پیکسل، تأثیر محسوسی بر بازار تحت سلطه‌ی گوشی آیفون اپل و گلکسی سامسونگ بگذارد؛ بااین‌حال گوشی‌های گوگل در نسل‌های اخیر هرگز نتوانسته‌اند قدرتی در حد گوشی‌های پرچمدار دیگر ارائه دهند.

گوگل با پیکسل ۶ از تراشه‌های اسنپدراگون دست کشید و تراشه‌‌ی Tensor خودش با اینکه از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند تشخیص گفتار و پردازش تصاویر پشتیبانی می‌کرد، عملکرد خوبی نسبت‌ به رقبا نداشت. علت این مسئله، عدم به‌کارگیری هسته‌های جدیدتر در پردازنده‌‌ی نسل قبلی تنسور بود. گفته‌ می‌شود در Tensor G3 مشکل برطرف شده است و این پردازنده از هسته‌های جدیدتر و چینش ۴+۴+۱ (یک هسته‌ی اصلی، چهار هسته‌ی میانی و چهار هسته‌ی کم‌مصرف) استفاده خواهد کرد که باید به بهبود سرعت کمک کند.

بر اساس نتایج بنچمارک که توسط حساب کاربری Revegnus در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) فاش شده، پیکسل ۸ پرو توانسته با تراشه‌ی Tensor G3 امتیاز ۱٬۷۶۰ را در آزمون تک‌هسته‌ای و امتیاز ۴٬۴۴۲ را در آزمون چندهسته‌ای کسب کند. این نتایج نسبت‌ به پیکسل ۷ پرو که در آزمایش‌های مشابه به‌ترتیب امتیاز ۱٬۴۴۴ و ۳٬۷۹۳ را به‌دست آورده بود، پیشرفت قابل‌توجهی است.

با وجود پیشرفت نسلی، امتیازها‌ی پیکسل ۸ پرو با گوشی‌های مجهز به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 قابل‌قیاس نیستند. به‌عنوان مثال، گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ در آزمون‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای، به ترتیب امتیازهای ۲٬۰۶۲ و ۵٬۵۳۱ را به‌دست آورده است.

حتی اگر پیکسل ۸ پرو به اندازه‌ی گوشی‌های اندرویدی پرچمدار قدرت پردازشی نداشته باشد، برای نیازهای اکثر کاربران عملکرد خوبی خواهد داشت و همانطور که قبلاً گفته شد، تراشه‌های پیکسل بیشتر روی قابلیت‌های هوش مصنوعی از جمله یادگیری ماشینی متمرکز هستند.

ویژگی دیگر تراشه‌ی Tensor G3، استفاده از گرافیک Mali-G715 است که احتمالاً عملکرد خوبی را در هنگام اجرای بازی رقم خواهد زد. مهم‌تر از همه، انتظار می‌رود که این تراشه در مقایسه با تراشه‌ی قبلی گوگل، در دمای پایین‌تری کار کند و از گرم‌شدن گوشی جلوگیری کند؛ مشکلی که در گوشی‌‌های پیکسل به اتفاق رایجی تبدیل شده است.

قیمت گوشی گوگل پیکسل ۸ از ۶۹۹ دلار شروع خواهد شد که ۱۰۰ دلار از قیمت گوشی پیکسل ۷ بیشتر است؛ عجیب‌تر آنکه با وجود تفاوت‌های سخت‌افزاری زیاد، قیمت گوشی پیکسل ۸ پرو همچنان مشابه قیمت پیکسل ۷ پرو، ۸۹۹ دلار خواهد بود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.