نتایج تست RTX 4080 SUPER: تا ۲.۴٪ سریعتر در ۳DMark، عملکرد بازی مشابه RTX 4080

همانطور کە احتمالا می‌دانید، شرکت انویدیا انتشار بررسی‌های عملکرد کارت گرافیک RTX 4080 SUPER را به تاخیر انداخته است. دلیل دقیق این تأخیر یک خطا یا اشتباه ساده در فرآیند نمونه‌برداری نسخه Founders Edition است. برخی از کارت‌ گرافیک‌ها خیلی دیر به دست بررسی کنندگان رسیدند و آن‌ها زمان کافی برای انجام آزمایش‌های لازم را نداشتند. در نتیجه، تاریخ انتشار بررسی‌ها یک روز به تعویق افتاد تا نتایج بررسی آنان نهایتا در تاریخ ۱۱ بهمن (۳۱ ژانویه) منتشر شود. به همین دلیل است که امروزه هیچ بررسی برای کارت گرافیک‌های RTX 4080 SUPER وجود ندارد، حتی در مورد مدل‌های به اصطلاح MSRP.
کارت گرافیک RTX 4080 SUPER یک نسخه بسیار مهم برای چین است. اگر مدل RTX 4090D نبود، هیچ گزینه بالا رده‌ای در این کشور در دسترس نبود. با این حال، کارت گرافیک RTX 4090D دو نقطه ضعف دارد: اول اینکه قیمت آن بالاست و مورد دوم پشتیبانی محدود از اورکلاک است. کارت گرافیک RTX 4080 SUPER بهترین گزینه برای گیمرهای چینی است که به عنوان یک طراحی سفارشی مناسب و بدون محدودیت در دسترس خواهد بود. مهمتر از آن، بها تمام شده این کارت گرافیک کمتر از نسخه ۴۰۸۰ اصلی است.

یک بررسی کننده مستقر در هنگ کنگ به نام chaowanke امروز یک ویدیوی بررسی کارت گرافیک RTX 4080 SUPER را منتشر کرد و ادعا کرد که نمونه به طور مستقل خریداری شده است، به این معنی که به نظر نمی‌رسد تحریم در مورد او اعمال شود. این آزمایش از روز دوشنبه آغاز شد و امروز هم بنچمارک‌های مصنوعی و هم گیمینگ آن به اشتراک گذاشته شده است.

این بررسی بر اساس مدل AX GAMING X3W است که یک کارت گرافیک سفید سفارشی است و به طور خاص برای بازار چین طراحی شده است. در صورتی که اطلاعی در مورد این کارت گرافیک خاص ندارید، باید گفت که AX GAMING یک زیر مجموعه از Inno3D است. اخیراً در رابطه با این کارت گرافیک RTX 4080 SUPER اخبار طنزآمیزی منتشر شده بود، زمانی که شرکت رندرهای رسمی را به طور نادرست با عنوان «SPUER» به جای «SUPER» به اشتراک گذاشت. خبر خوب این است که این فقط یک اشتباه در رندرها بود و نسخه نهایی این متن تصحیح شده است.

نتایج منتشر شده توسط بررسی کننده چینی از عملکرد RTX 4080 SUPER:

آزمون‌ها بر اساس یک سیستم Core i7-14700K با ۳۲ گیگابایت حافظه DDR5-6000 انجام شده است. این کارت گرافیک با نسخه‌های RTX 4090، ۴۰۸۰ و ۴۰۷۰ Ti SUPER مقایسه شده است، که همه آن‌ها نزدیک‌ترین محصولات در خط تولید RTX 40 هستند. نکته مهم این است که بنظر می‌رسد کارت گرافیک RTX 4080 مبتنی بر طراحی X3 Inno3D حدود ۶۰ هرتز بالاتر از اکثر طراحی‌های سفارشی دیگر است. این مسئله بسیار مهم است زیرا به این معناست که فاصله بین هر دو مدل ممکن است باریک‌تر از حد انتظار باشد، و واقعاً هم همینطور است.
بررسی کننده تأیید می‌کند که تفاوت بین نسخه‌های RTX 4080 SUPER و ۴۰۸۰ حدود ۲.۴ درصد در آزمون‌های مصنوعی (بیشتر در آزمون Speed Way) است. همچنین نسخه SUPER در بنچمارک‌های بازی عملکردی مشابه یا گاهی حتی بدتر از کارت گرافیک RTX 4080 ارائه می‌کند.

کارت گرافیک RTX 4080 SUPER در آزمون‌های بازی در رزولوشن‌های ۲K و ۴K جایگاه خود را با RTX 4080 عوض می‌کند به این معنی که در برخی موارد نسخه RTX 4080 SUPER بهتر عمل می‌کند ولی در برخی دیگر مدل RTX 4080 پیش می‌افتد. به نظر می‌رسد این تفاوت ناشی از طراحی Inno3D با فرکانس بالاتر باشد. به گزارش chaowanke، این تفاوت کوچک باعث خواهد شد که گیمرها در صورت پیدا کردن یک معامله خوب، به کارت گرافیک RTX 4080 اصلی وفادار بمانند. از سوی دیگر اگر ترجیح می‌دهند در رزولوشن ۴K بازی کنند، اینگونه به نظر می‌رسد که نسخه RTX 4090 یک انتخاب بهتر برای آن‌ها باشد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.