نتایج بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۴ و دایمنسیتی ۹۴۰۰ ؛ عملکرد باورنکردنی دو تراشه قدرتمند

469856 O

نتایج بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۴ و دایمنسیتی ۹۴۰۰ منتشر شده و در آن به عملکرد باورنکردنی دو تراشه قدرتمند اشاره شده است.

اخبار اولیه تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ را با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مقایسه می‌کردند و گزارشات حاکی از این بود که پردازنده Dimensity 9300 تقریبا ۱۰٪ سریع‌تر از Snapdragon 8 Gen 3 خواهد بود. اما اخیرا با انتشار نتایج بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۴ ، توجه‌ها به سمت مقایسه این تراشه کوالکام و دایمنسیتی ۹۴۰۰ منعطف شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نتایج بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۴ و دایمنسیتی ۹۴۰۰

یک کاربر در یک انجمن ویتنامی نتایج بنچمارک هر دو چیپ را از سایت‌های Geekbench 6.1 و AnTuTu 10 کشف کرده است. پردازنده Snapdragon 8 Gen 4 همچنان در عملکرد تک‌هسته‌ای برتری دارد، اما در آزمون چند‌هسته‌ای Geekbench از تراشه دامنسیتی ۹۴۰۰ شکست خورده است. البته این بار اولی نیست که این اتفاق می‌افتد چرا که در سال ۲۰۲۳ نیز تراشه کوالکام در آزمون چند هسته‌ای از تراشه دایمنسیتی شکست خورد.

در آزمون AnTuTu، نمره کلی مدیاتک ۱۰٪ بیشتر بوده و تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که این چیپست در بخش CPU حدود ۱۲٪ و در بخش GPU حدود ۷٪  نمره بیشتری کسب کرده است.

با فرض اینکه این نتایج معتبر باشند، نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و دایمنسیتی ۹۳۰۰ فعلی، چیپ‌های جدید از نظر عملکرد ارتقا چشمگیری داشته‌اند. در واقع، این نتایج نشان می‌دهند که تراشه‌های جدید این شرکت نسبت به نسل‌های قبلی ۵۰٪ رشد کرده‌اند که برای یک ارتقاء نسلی مشکوک به نظر می‌رسد.

هرچند امکان اینکه این نتایج درست باشند، وجود دارد؛ ولی Digital Chat Station نیز افشا کرده که چیپست Snapdragon 8 Gen 4 در هسته اصلی خود به سرعت پردازش ۴.0GHz خواهد رسید در حالی که تراشه نسل قبلی آن یعنی اسنپدراگون نسل ۳ دارای سرعت پردازش ۳.۴GHz است. انتظار می‌رود که تراشه Apple A17 Pro نیز به سرعت پردازش ۳.۷۸ گیگاهرتز نزدیک شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره نتایج بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۴ و دایمنسیتی ۹۴۰۰ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: gsmarena

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.