نام تجاری جدید اینتل برای پردازنده های نسل جدید فاش شد

همانطور که قبلاً گفته بودیم، اینتل قصد داشت نام تجاری Intel Core i خود را با نام جدیدی جایگزین کند که در آن حرف “i” از روی برچسب محصولات حذف می‌شد. با این حال، با مشخص شدن نام تجاری جدید اینتل برای پردازنده مرکزی نسل جدید، مشخص شد که این تنها تغییری نیست که برای سری جدید Core اعمال شده است. با شروع ورود نسل بعدی در خانواده Core، یک گزینه جدید دیگر نیز برای طبقه‌بندی بخش وجود خواهد داشت.

اینتل تغییر نحوه نام گذاری پردازنده های مرکزی خود را تایید کرد

نام Ultra به اینتل هم سرایت کرد

طبق گفته‌های اینتل، Core 5، Core 7 و Core 9 در نسخه‌های Mainstream و Premium عرضه خواهند شد. دومی از نام تجاری “Ultra” استفاده می‌کند، در حالی که نسخه اصلی از Ultra استفاده نمی‌کند. آنچه مهم است توجه داشته باشید این است که Ultra فقط در Core 5، Core 7 و ۹ Core ظاهر می‌شود، چرا که با توجه به اسلایدهای فاش شده، هیچ کدام از محصولات رده Core 3 نمی‌توانند به نشان Ultra مفتخر شوند.

نام جدید پردازنده اینتل

اینتل تأیید کرده است که سیستم شماره‌گذاری پردازنده بر این اساس تنظیم می‌شود، اما شماره‌گذاری نهایی آن هنوز مشخص نشده است. توجه داشته باشید که آن اسلایدها ممکن است قدیمی باشند و نام محصولات قبلاً در داخل شناخته شده است. به وضوح گفته شده است که نام تجاری جدید با سری “Meteor Lake” و Ultra در نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد.

نام جدید پردازنده اینتل

به نظر می‌رسد این اسلایدها با آنچه قبلاً با نشت برخی از معیارهای اولیه دیده بودیم مطابقت دارند. تا آنجایی که به این افشاگری‌ها مربوط می‌شود، خط تولید پردازنده‎ای Mobile نسل بعدی رسما بخشی از خانواده هسته چهاردهم نخواهد بود، بلکه چیزی شبیه به نسل دهم جدید با جانشینی محصولات سری «۱۱XX» و غیره خواهد بود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.