ناسا برای انجام ماموریت آرتمیس۲ آماده شد

ناسا طی سال های اخیر به طور جدی به موضوع کاوش در ماه توجه کرده و ماموریت Artemis I این سازمان فضایی دارای موفقیت چشمگیری بود و مدیران پروژه فوق می گویند که این ماموریت مجدداً بر برنامه آنها برای بازگرداندن خدمه به ماه در سال ۲۰۲۴ تأکید می کند.

به گزارش سیناپرس، سازمان فضایی ناسا روز سه ‌شنبه طی کنفرانسی درباره یافته ‌های ماموریت بدون سرنشینی که در ۱۶ نوامبر برای یک دوره ۲۵ روزه با هدف گردش به دور ماه انجام شد، اطلاع رسانی کرد. طی این کنفرانس دو جنبه بسیار مهم از ماموریت آرتمیس مطرح شده و بر اساس آن مشخص شد این ماموریت به اهداف خود دست یافته و البته هنوز نیاز به انجام  تغییراتی در آستانه پرتاب ماموریت آرتمیس ۲ در نوامبر ۲۰۲۴ وجود دارد.

جیم فری، مدیر توسعه سیستم‌ های اکتشافی ناسا در این رابطه، گفت: این واقعاً یک آزمایش بسیار مهم برای ما بود تا کارایی سیستم‌ های خود را در یک محیط واقعی اثبات کرده و حتی فضاپیمای طراحی شده را فراتر از جایی که در ابتدا در نظر داشتیم پیش ببریم.

به گزارش سناپرس، فضاپیمای اوریون در ۱۱ دسامبر به زمین بازگشت و در فاصله  ۴ کیلومتری هدف خود فرود آمد.  این فضاپیما در طول سفر خود به ماه، ۲۷۰ هزار مایل را در فضا طی کرد.

فضاپیمای اوریون در طول ماموریت خود تعدادی عکس از زمین با استفاده از ۲۴ دوربین داخلی خود ثبت کرد.

هوارد هو، مدیر برنامه Orion در مرکز فضایی جانسون ناسا، در رابطه با شرایط فعلی پروژه گفت که این پرواز از نظر مسافت طی شده رکوردشکنی کرده است. به گفته هو، ۱۶۱ هدف آزمایش پروازی در این ماموریت تکمیل شده و حتی ۲۱ هدف جدید نیز در طول مسیر اضافه شد.

به گزارش سیناپرس، بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده توسط ناسا مشخص شد اگرچه بسیاری از بخش های ماموریت آرتمیس ۱  طبق برنامه پیش رفت، اما متخصصان در حال تلاش برای درک علت اصلی سوختن بیش از حد سپر حرارتی این فضاپیما هستند. سپر حرارتی مجموعه ای از کاشی ها است که در هنگام ورود مجدد فضاپیما به جو زمین از آن محافظت می کند. به گفته هو، میزان ذغال‌ زدگی در اوریون برای یک پرواز ایمن در حد مجاز بود.

به گزارش سیناپرس، این مدیر ارشد ناسا در خاتمه توضیحاتش گفت که موفقیت آرتمیس ۱ برنامه آرتمیس ۲ یا سایر ماموریت های آینده را تغییر نداده است. بخش موتور قرار است تابستان امسال به مرکز فضایی کندی در فلوریدا ارسال شود و تقویت کننده های ویژه و آداپتورهای ساختاری در حال حاضر در محل هستند. ماژول های سرویس و فرمان این ماموریت نیز تا اواسط تابستان تکمیل شده و لانچر متحرک برای Artemis II در ماه دسامبر آماده می شود.

مترجم: نداجوادهراتی

منبع: upi

نوشته ناسا برای انجام ماموریت آرتمیس۲ آماده شد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.