ناسا اولین فرود تجاری بدون سرنشین بر ماه را پوشش می‌دهد [+لینک]

ناسا اولین فرود تجاری بدون سرنشین بر ماه را پوشش می‌دهد لینک

ناسا اولین فرود تجاری بدون سرنشین ایالات متحده بر سطح ماه را پوشش می‌دهد. در ادامه می‌توانید از جزئیات این رویداد، زمان پخش و لینک‌های آن مطلع شوید.

اولین فرود تجاری بدون سرنشین بر سطح ماه توسط ناسا پوشش داده می‌شود. به عنوان بخشی از طرح مبتکرانه CLPS ناسا (خدمات تجاری حمل بار بر ماه) و کمپین آرتمیس، شرکت Intuitive Machines، قرار است پنچشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ در ساعت ۱۷:۴۹ به وقت محلی و جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ در ساعت ۰۲:۱۹ بامداد به وقت تهران، فرودگر ماه اودیسه در نزدیکی مالاپرت A در منطقه قطب جنوبی ماه، بر روی سطح ماه فرود آید.

بیشتر بخوانید: پرتاب جدیدترین ماهواره ناسا برای رصد زمین ؛ مأموریت فالکون ۹ انجام شد

زمان شروع پوشش خبری اولین فرود تجاری بدون سرنشین بر سطح ماه و جزئیات بیشتر

پوشش مستقیم این فرود تجاری بدون سرنشین در NASA+، تلویزیون ناسا، برنامه ناسا و وب سایت آژانس ناسا پخش خواهد شد. تلویزیون ناسا را می‌توان در پلتفرم‌های مختلفی از جمله رسانه‌های اجتماعی نیز پخش کرد. این پوشش شامل پخش زنده و به‌روزرسانی‌های وبلاگ از ساعت ۴:۱۵ بعدازظهر به وقت محلی (۱۲:۴۵ نیمه شب به وقت تهران) است، زمانی که مراحل مهم فرود رخ می‌دهد. پس از فرود موفقیت‌آمیز، Intuitive Machines و ناسا میزبان کنفرانس خبری خواهند بود تا در مورد ماموریت و فرصت‌های علمی که با شروع عملیات بر روی سطح ماه توسط این شرکت در پیش است، بحث کنند.

در ماه مه ۲۰۱۹، آژانس یک سفارش وظیفه محور برای تحویل محموله علمی به Intuitive Machines اعطا کرد. اودیسه در ساعت ۱:۰۵ بامداد ۲۶ بهمن (به وقت محلی) با موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس از مجتمع پرتاب ۳۹A در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب شد.

ناسا در حال کار با چندین شرکت آمریکایی برای ارائه علم و فناوری به سطح ماه از طریق طرح مبتکرانه CLPS است. این گروه از شرکت‌ها می‌توانند در مناقصات ارائه خدمات تحویل انتها به انتها که شامل یکپارچگی و عملیات بار، پرتاب از زمین و فرود بر روی سطح ماه می‌شود، شرکت کنند. قراردادهای CLPS ناسا قراردادهای تحویل نامحدود/مقدار نامعین با حداکثر ارزش انباشته قرارداد ۲.۶ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۸ هستند.

از طریق کمپین آرتمیس، تحویل محموله‌های تجاری رباتیک آزمایش‌های علمی انجام می‌دهند، فناوری‌ها را آزمایش می‌کنند و قابلیت‌هایی را برای کمک به ناسا در کاوش ماه پیش از مأموریت‌های فضانوردان نسل آرتمیس به سطح ماه و در نهایت مأموریت‌های خدمه به مریخ انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد این فرود تجاری بدون سرنشین بر سطح ماه چیست؟ آیا این رویداد را دنبال خواهید کرد؟ لطفاً نظرات خود را با تکراتو به اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.