ناسا از فضانوردانی که برای اولین ماموریت انسانی بعد از ۵۰ سال در ماموریت آرتمیس II به دور ماه می‌فرستد، رونمایی کرد!

2023 04 04 09 29 08 jpg

ناسا روز دوشنبه از فضانوردان اولین ماموریت انسانی خود به ماه در بیش از ۵۰ سال گذشته پرده‌برداری کرد که شامل اولین زن و مرد سیاه پوستی که به اعماق فضا پرواز خواهند کرد.

کریستینا کخ، فضانورد ناسا که رکورد طولانی‌ترین پرواز فضایی توسط یک زن را در اختیار دارد، متخصص ماموریت در پرواز آرتمیس II به دور ماه سال آینده خواهد بود.

ویکتور گلاور از ناسا، یک هوانورد نیروی دریایی، فضاپیمای اوریون را که در نوامبر ۲۰۲۴ دور ماه می چرخد، هدایت خواهد کرد و اولین مرد سیاه پوستی خواهد بود که در یک ماموریت ماه شرکت می‌کند.

رید وایزمن، فضانورد کهنه کار ناسا، رید وایزمن، ۴۷ ساله، فرمانده مأموریت، و جرمی هانسن، ۴۷ ساله، خلبان سابق جنگنده، اکنون در آژانس فضایی کانادا، خدمه را تکمیل می کنند.

این سه آمریکایی و یک کانادایی اولین فضانوردانی خواهند بود که پس از پایان مأموریت‌های تاریخی آپولو در سال ۱۹۷۲، به اعماق فضا می‌روند.

پرواز آرتمیس II مقدمه‌ای برای بازگشت انسان به ماه برای اولین بار در نیم قرن گذشته و یک ماموریت نهایی به مریخ است.

سه فضانورد آمریکایی همگی مدتی را در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) گذرانده‌اند در حالی که هانسن، متخصص مأموریت کانادایی، اولین پرواز فضایی خود را انجام خواهد داد.

بیل نلسون، مدیر ناسا، در رویدادی در مرکز فضایی جانسون در هیوستون، این چهار فضانورد را که لباس‌های پرواز آبی پوشیده بودند، معرفی کرد. او گفن که این بزرگ‌ترین و قوی‌ترین موشک جهان است که قرار است آن‌ها را به سمت آسمان‌ها به جلو و بالا سوق دهد.

مریخ تا سال ۲۰۴۰

وایزمن، فرمانده ماموریت، گفت که افراد انتخاب شده متنوع و شاما “اپراتورهای استثنایی” هستند.

به عنوان بخشی از برنامه آرتمیس، ناسا قصد دارد در سال ۲۰۲۵ فضانوردانی را به ماه بفرستد یعنی از پنج دهه پس از آخرین ماموریت آپولو.

آژانس فضایی ایالات متحده امیدوار است علاوه بر قرار دادن اولین زن و اولین فرد رنگین پوست در ماه، حضور پایدار انسانی را در سطح ماه به عنوان پله‌ای برای سفر نهایی به مریخ ایجاد کند.

نلسون، رئیس ناسا، گفته است که انتظار دارد تا سال ۲۰۴۰ یک ماموریت با سرنشین انسانی به مریخ  انجام دهد.

در ماموریت ۱۰ روزه آرتمیس II موشک قدرتمند سیستم پرتاب فضایی ناسا و همچنین سیستم های پشتیبانی از حیات در فضاپیمای اوری.ن را آزمایش خواهد کرد.

اولین پرواز آرتمیس در دسامبر با یک کپسول بدون سرنشین اوریون به پایان رسید که پس از یک سفر ۲۵ روزه به دور ماه، به سلامت به زمین بازگشت.

در طی گردش آرتمیش یک و بازگشت آن به زمین، اوریون بیش از یک میلیون مایلرا طی کرد و نسبت به هر فضاپیمای قابل سکونت قبلی از زمین دورتر شد.

تا حالا تنها ۱۲ نفر – که همه آنها مرد سفیدپوست هستند – پا به ماه گذاشته‌اند.

© خبرگزاری فرانسه

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.