ناامیدی طرفداران اپل؛ مک بوک تا سال ۲۰۲۷ به نمایشگر OLED مجهز نمی‌شود

macbook pro m1 max with person 63b5805a745f73edafcd33f2 jpeg

اپل با سرعتی بسیار کمتر از شرکت‌هایی مثل سامسونگ سراغ پنل‌های OLED رفته است. شماری از آیفون‌ها و اپل واچ‌ها هم‌اکنون نمایشگر OLED دارند، با این‌ حال این نمایشگر هنوز به آیپد و مک بوک راه پیدا نکرده است.

بر اساس ادعای مؤسسه‌ی تحقیقاتی Omdia، اپل به‌زودی آیپد و مک بوک را نیز به نمایشگر OLED مجهز می‌کند؛ البته در ابتدا شاهد تجهیز آیپد به این نمایشگر خواهیم بود.

GSMArena می‌نویسد آیپد پرو ۱۱ اینچ و آیپد پرو ۱۳ اینچ در سال ۲۰۲۴ نمایشگر OLED را دریافت خواهند کرد. تولید این دو تبلت رده‌بالا در فصل اول سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

گفته می‌شود اپل به‌دنبال استفاده از نمایشگر LTPO OLED در آیپدها است. LTPO بدین معنی است که آیپدها نمایشگری با نرخ نوسازی متغیر خواهند داشت.

اپل معمولاً بهترین نمایشگرهای بازار را در دستگاه‌هایش استفاده می‌کند. حتی پنل‌های مینی LED فعلی آیپد جزو بهترین نمایشگرهای LCD بازار هستند. اپل همواره سرمایه‌گذاری سنگینی روی کیفیت نمایشگر دستگاه‌هایش انجام می‌دهد.

نمایشگر مینی LED اپل کیفیت و مزایای زیادی دارد،‌ اما استفاده از OLED آیپد را پیشرفته‌تر می‌کند. نمایشگرهای OLED رنگ مشکی را عمیق نمایش می‌دهند و کنترل بسیار زیادی روی روشنایی پنل دارند تا کنتراست و HDR سطح‌بالا ارائه شود. نمایشگرهای OLED مصرف انرژی بهینه‌تری نیز دارند.

مطابق ادعای منابع آگاه، مک بوک‌های اپل تا سال ۲۰۲۷ به پنل OLED مجهز نخواهند شد. پیش‌تر در شایعه‌های دیگری گفته شده بود مک بوک تا پایان ۲۰۲۴ چنین نمایشگری دریافت می‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.