میکرون حافظه گرافیکی نسل بعدی GDDR7 را ۲۰۲۴ معرفی می‌کند 

هر آنچه که انویدیا، AMD و اینتل برای سال آینده به آن نیاز دارند، شرکت میکرون با حافظه گرافیکی نسل بعدی خود جوابگو خواهد بود. در دو سال گذشته، بارها سازندگان مختلف حافظه به استاندارد GDDR7 اشاره کرده‌اند، اما این فناوری هنوز وارد فاز نهایی خود نشده است. ولی حالا شرکت میکرون تایید کرده است که سال ۲۰۲۴، زمان معرفی حافظه گرافیکی نسل بعدی GDDR7 خواهد بود.

سامسونگ حافظه رم GDDR7 را با سیگنالینگ PAM-3 عرضه می کند، یک جهش در راه است

انتظار عرضه اولین محصولات GDDR7 در نیمه اول سال ۲۰۲۴

به عنوان بخشی از اعلامیه مالی سه ماهه سوم مالی ۲۰۲۳ Micron، مدیر عامل میکرون تأیید کرده است که این شرکت محصول جدید G7 را در نود ۱ß خود در سال آینده معرفی خواهد کرد. متأسفانه، این شرکت هنوز آماده به اشتراک گذاری جزئیات بیشتر، مانند سرعت های بالقوه ای که حافظه جدید می تواند ارائه دهد، نیست. 

در حوزه گرافیک، تحلیلگران صنعت همچنان انتظار دارند که نرخ رشد سالانه ترکیبی TAM گرافیک (CAGR) از بازار گسترده‌تر پیشی بگیرد که توسط برنامه‌های کاربردی در سراسر مشتری و مرکز داده پشتیبانی می‌شود. ما انتظار داریم موجودی‌های مشتریان در تقویم Q3 عادی شود. ما قصد داریم نسل بعدی محصول G7 خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۴ در گره ۱ß پیشرو در صنعت خود معرفی کنیم. 

– سانجی مهروترا، رئیس و مدیر اجرایی شرکت Micron

حافظه GDDR7 میکرون

حافظه GDDR6 در حال حاضر با سرعت ۲۰ گیگابیت در ثانیه (سری Radeon RX 7900) عرضه می‎شود، در حالی که این سرعت با فناوری GDDR6X Micron برای سری NVIDIA RTX 40 تا ۲۲.۴ گیگابیت بر ثانیه (RTX 4080) می‌رسد. البته شرکت‌های دیگری مانند سامسونگ نیز قبلاً برنامه‌های خود را برای معرفی حافظه ۳۶ گیگابیت بر ثانیه GDDR7 در آینده اعلام کرده‌اند. اما متأسفانه، برخلاف Micron، سامسونگ زمان عرضه حافظه GDDR7 خود را تعیین نکرده است. 

یک کارت گرافیک قدرتمند، مجهز به گذرگاه حافظه ۳۸۴ بیتی حداکثر پهنای باند نظری ۱.۷ ترابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد و این یعنی ۷۰ درصد بیشتر از RTX 4090. گیمرها احتمالاً نباید انتظار چنین سرعتی را با محصولات نسل اول G7 داشته باشند، در واقع ممکن است که نسل اول حافظه‌های GDDR7 در ابتدای ورود خود نتوانند از تمام پتانسیل خود استفاده کنند، اما مطمئنا در آینده شاهد یک تحویل در کارت‌های گرافیکی به واسطه فناوری GDDR7 خواهیم بود. 

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.