مینی PC های گیمینگ Geekom با پردازنده‌های Ryzen 8040 و Core Ultra 100 معرفی شدند

مینی PC های گیمینگ جدید شرکت Geekom با پردازنده‌های سری Ryzen 8040 کمپانی AMD و Core Ultra 100 شرکت اینتل معرفی شد.
گفته می‌شود که شرکت Geekom در حال آماده سازی سه محصول جدید برای نمایش در رویداد CES سال ۲۰۲۴ است. این شرکت قصد دارد سه سیستم جدید با اندازه کوچک مجهز به آخرین سری پردازنده‌های شرکت‌های اینتل و AMD را به بازار عرضه کند.

مشخصات مینی PC های IT14 Pro مبتنی بر پردازنده‌های شرکت اینتل

تراشه Core Ultra 7 155H به سیستم IT14 Pro اضافه خواهد شد که یک مینی پی سی در یک شاسی ۰.۷ لیتری با پردازنده ۴ نانومتری شرکت اینتل است که از ۱۶ هسته و ۲۲ رشته پشتیبانی می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که این دستگاه در مقایسه با سیستم نسل قبلی Geekom، حدود ۲۰ درصد عملکرد بهتری را در بارهای کاری چند هسته‌ای ارائه می‌دهد. علاوه بر این، سیستم موردنظر از گرافیک جدید Arc برخوردار است که تا ۹۰ درصد عملکرد بالاتری را در مقایسه با گرافیک Xe Iris که بر اساس معماری قبلی طراحی شده است، ارائه می‌دهد. علاوه بر آن، سیلیکون Meteor Lake همچنین دارای واحد NPU اختصاصی برای تسریع بار کاری هوش مصنوعی (Al) است. این‌ها مهمترین تغییراتی هستند که در سیستم‌های جدید شرکت Geekom مبتنی بر تراشه‌های کمپانی اینتل رخ می‌دهد. اما تغییرات بیشتری در مجموعه مبتنی بر پردازنده‌های AMD وجود دارد.

مینی PC گیمینگ Geekom با Ryzen 9 8940H و Radeon RX 7600M XT معرفی شد
مینی PC گیمینگ Geekom با Ryzen 9 8940H و Radeon RX 7600M XT معرفی شد، منبع: Geekom

مشخصات مینی PC های گیمینگ A8 Max و APro8 Max شرکت Geekom مبتنی بر پردازنده‌های AMD

دو سیستم A8 Max و APro8 Max هر دو از سری پردازنده‌های Ryzen 8040 Hawk Point شرکت AMD با معماری Zen4/RDNA3 پشتیبانی می‌کنند. این تراشه‌ها در این ماه معرفی شدند و انتظار می‌رود در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شوند. این موضوع نشان می‌دهد که انتظار نمی‌رود سیستم‌های مبتنی بر محصولات کمپانی AMD که توسط شرکت Geekom رونمایی شده‌اند دقیقا همزمان با سیستم‌های مبتنی بر تراشه‌های اینتل به بازار عرضه شود.

از نظر مشخصات، مینی PC های نسخه A8 Max دارای پردازنده Ryzen 7 8840HS یا Ryzen 9 8940HS هستند که هر دو از ۸ هسته Zen4 و گرافیک Radeon 780M پشتیبانی می‌کنند. شایان ذکر است که برخی از محتواهای تبلیغاتی به پردازنده Ryzen 9 8940H اشاره می‌کنند که ممکن است یک محصول انحصاری دیگر برای کشور چین باشد. با این حال، این موضوع هنوز به طور رسمی توسط شرکت AMD اعلام نشده است. مشابه آخرین نسل سری Ryzen 7040، این تراشه‌ها همچنین دارای سخت‌افزار یکپارچه شتاب‌دهنده هوش مصنوعی هستند. افزایش سرعت ۶۰ درصدی واحد XDNA NPU یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های پردازنده‌های سری Hawk Point است.

مهمتر از آن، مینی PC های نسخه APro8 Max دارای گرافیک مجزای Radeon RX 7600M XT هستند که گفته می‌شود عملکردی مشابه با لپ‌تاپ‌های مبتنی بر GeForce RTX 4060 را ارائه می‌دهد. این یک محصول میان رده با پردازنده گرافیکی Navi 33 با ۲۰۴۸ پردازنده جریان و ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 در گذرگاه ۱۲۸ بیتی است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.