میلیاردها نفر در جهان به خدمات پایه بهداشتی دسترسی ندارند

در گزارش جدید نظارت جهانی پوشش جهانی سلامت  ۲۰۲۳  (UHC) عنوان شده است که بیش از نیمی از جمعیت جهان هنوز به خدمات بهداشتی ضروری و پایه دسترسی ندارند. این موضوع می تواند تبعاتی بسیار ناگوار در پی داشته باشد.

به گزارش سیناپرس، در گزارش اخیر مشترک سازمان بهداشت جهانی و بانک جهانی، تاکید شده است که پیشرفت در جهت ارائه مراقبت ‌های بهداشتی با کیفیت، مقرون به صرفه و در دسترس مردم در سراسر جهان موضوعی است که مغول باقی مانده و نیازمند توجه بیشتر است.

این گزارش که بر اساس آخرین داده‌های موجود است، همچنین نشان می‌دهد: ۲ میلیارد نفر به دلیل پرداخت هزینه‌ های بهداشتی از جیب خود با مشکلات مالی شدید روبرو هستند.

علاوه بر این، در گزارش فوق اشاره کرد که طی دو دهه گذشته، کمتر از یک سوم کشورها پوشش خدمات بهداشتی عمومی را بهبود بخشیده و هزینه های فاجعه بار بهداشتی را کاهش داده اند.

دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، با ابراز نگرانی از اینکه هنوز تعداد زیادی از مردم تحت پوشش خدمات بهداشتی ضروری نیستند، گفت که این موضوع نه تنها سلامت آن ها را به خطر می‌اندازد، بلکه ثبات جوامع و اقتصاد های محلی و جهانی را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد.

به گزارش سیناپرس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت بر نیاز فوری به اراده سیاسی قوی ‌تر، سرمایه‌ گذاری جدی در حوزه سلامت و تغییر قاطع برای تغییر نظام ‌های بهداشتی مبتنی بر مراقبت‌ های بهداشتی اولیه تاکید کرد.

گفتنی است بر اساس گزارش پوشش همگانی سلامت ۲۰۲۳، مشخص شد پیشرفت در پوشش خدمات سلامت از سال ۲۰۱۵ کاهش یافته و از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ نیز هیچ بهبودی در این زمینه مشاهده نشده است.

در این گزارش همچنین عنوان شده است که خوشبختانه از سال ۲۰۰۰ پیشرفت قابل توجهی در پوشش خدمات بیماری‌های عفونی حاصل شده است، اما در سال‌ های اخیر در مورد بیماری‌ های غیر واگیر، خدمات بهداشتی باروری، مادر، نوزاد و کودک پیشرفت چندانی در سطح جهانی حاصل نشده است.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۱، حدود چهار و نیم میلیارد نفر به طور کامل تحت پوشش خدمات بهداشتی ضروری قرار نگرفتند.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: thehealthsite

نوشته میلیاردها نفر در جهان به خدمات پایه بهداشتی دسترسی ندارند اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.