میزو برای تمرکز بیشتر بر هوش مصنوعی از بازار موبایل خارج می‌شود

میزو (Meizo)، شرکت تکنولوژی برجسته چینی، اخیراً یک تغییر استراتژیک مهم ایجاد کرده است. این شرکت روز یکشنبه تصمیم خود را برای توقف توسعه گوشی‌های هوشمند جدید اعلام کرد و توضیح داد که قصد دارد روی توسعه دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی تمرکز کند.

در عوض، میزو تصمیم گرفته است تا تلاش‌های خود را بر توسعه و ایجاد «دستگاه‌های آینده» متمرکز کند که توسط هوش مصنوعی (AI) هدایت می‌شوند. با استفاده از پتانسیل هوش مصنوعی، این شرکت اکنون رویکرد «تمرکز همه‌جانبه در هوش مصنوعی» را پذیرفته است.

میزو برای تمرکز بیشتر بر هوش مصنوعی  از بازار موبایل خارج می‌شود

به نظر می‌رسد که میزو اخیراً تغییر استراتژی مهمی را اعلام کرده است. «شن زیو»، مدیرعامل گروه میزو، خاطرنشان کرد که در سال ۲۰۲۳، میزو با موفقیت از یک شرکت تلفن همراه» به یک «گروه اکولوژیکی» تبدیل شده است.

قابل ذکر است که میزو تجربه‌های چندمنظوره فراگیر خود را از طریق پلتفرم Unbounded Zhixing با شرکا به اشتراک گذاشته و برند MYVU را به شرکتی پیشرو در حوزه عینک‌های واقعیت افزوده تبدیل کرده است.

انگیزه میزو برای خروج از بازار گوشی‌های هوشمند

شن نیز تغییرات در بازار گوشی‌های هوشمند را تایید کرد. او اشاره کرد که مصرف‌کنندگان اکنون زمان بیشتری را برای ارتقا (به طور متوسط ۵۱ ماه) می‌گذرانند، زیرا تلفن‌های برندهای مختلف عملکرد قابل‌مقایسه‌ای را در زمینه‌هایی مانند عملکرد، عکاسی و سایر ویژگی‌ها ارائه می‌دهند.

به نظر او، نوآوری گوشی‌های هوشمند این روزها به‌طور فزاینده‌ای شبیه به مسابقه تسلیحاتی «پارامترها» است. این پارامترها شامل حافظه بیشتر، حسگرهای بزرگ‌تر، شارژ سریع‌تر به همراه تاکتیک‌های صنعتی مانند افشای نقایص همدیگر برای کسب فروش بیشتر می‌شود.

به همین دلیل میزو تصمیم گرفته که از کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند خود دور شود و احتمالاً توسعه گوشی‌هایی مثل میزو ۲۱ پرو، میزو ۲۲ و میزو ۲۳ را لغو می‌کند. علاوه بر این قرار بود میزو اولین گوشی تاشوی خود را نیز معرفی کند که با این تغییر استراتژی، این پروژه هم متوقف شده است.

شن می‌گوید تصمیم به دورشدن از تجارت گوشی‌های هوشمند با تاریخچه میزو طنین‌انداز شده است. در گذشته، این شرکت خط تولید موفق MP3 خود را علارغم فروش بالا رها کرد تا بازار روبه‌رشد گوشی های هوشمند را در آغوش بگیرد. به طور مشابه، توسعه عینک هوشمند MYVU نشان‌دهنده تمایل میزو برای سرمایه‌گذاری در فناوری آینده است.

پس از دو سال آماده‌سازی، از جمله تیم‌سازی، تخصیص منابع و برنامه‌ریزی محصول، شین می‌گوید میزو آماده پذیرش کامل حوزه هوش مصنوعی است.

برنامه‌ها شامل راه‌اندازی یک سیستم‌عامل جدید تلفن همراه متناسب با عصر هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ و رونمایی از اولین محصول سخت‌افزاری هوش مصنوعی در اواخر سال جاری است.

میزو به کاربران اطمینان می‌دهد که علیرغم این تغییر استراتژیک، پشتیبانی از محصولات و خدمات موجود، ازجمله دسترسی راحت به فروشگاه‌های آفلاین در سراسر چین، بی‌تاثیر باقی خواهد ماند.

لی نان، مدیر سابق میزو، استراتژی جدید شرکت را ستود و بر ضرورت تغییر برای موفقیت در آینده تاکید کرد. او ویژگی‌های هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند برندهای دیگر را رد کرده و حرکت جسورانه میزو به سمت هوش مصنوعی را تأیید کرد. علاوه بر این، میزو در حال کار بر روی «Open All Hardware For AI LLM» است که نوید پیشرفت‌های بیشتر در این حوزه را می‌دهد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.