میازاکی با الدن رینگ جدید طوفان به پا کرده است

چگونه می‌توان با یک عکس ساده به تیتر اول رسانه‌های ویدیو گیم تبدیل شد؟ این حرکت شاید از عهده هر استودیو و یا هر ناشری برنیاید اما سال گذشته میلادی این اتفاق برای بسته گسترش دهنده الدن رینگ رخ داد. فرام سافتور و باندای نامکو در حالی از این بسته رونمایی کردند که کسی انتظارش را نداشت ولی همان یک عکس کار خودش را کرد. تحلیل‌های بی‌شمار پیرامون شخصیتی که سوار بر موجودی شبیه به اسب (تورنت) به سمت یک درخت بزرگ در حرکت بود، به سرعت در فضای مجازی پخش شد. این قدرت الدن رینگ است که می‌تواند پس از گذشت دو سال از عرضه بازی اصلی، مخاطبانش را تا سر حد جنون ببرد، اما بگذارید کمی عقب‌تر برویم و ببینیم چگونه Shadow of the Erdtree به یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۴ بدل شده است؟

<!–

–>

سال ۲۰۱۹ بود که اولین تریلر از الدن رینگ منتشر شد و توانست از همان ابتدا سر و صدای زیادی را ایجاد کند. همکاری هیدتاکا میازاکی و جورج آر.آر. مارتین را شاید کمتر کسی تصور می‌کرد و اگر اسم این دو در کنار یکدیگر به هنگام نمایش تریلر نقش نمی‌بست، به دروغ ۱۳ شباهت داشت. با این حال پس از نمایش کمتر از دو دقیقه‌ای این عنوان، ناگهان بازی در یک سکوت خبری عمیق فرو رفت. در این دوره بسیاری فکر می‌کردند که شاید الدن رینگ لغو شده است و باید در حسرت عرضه آن باقی ماند اما ناگهان همه چیز تغییر کرد و تریلر بعدی از راه رسید. باندای نامکو در این دو سال به خوبی هایپ و میزان هیجان بازیکنان را درک کرد و به آن جهت داد و در نهایت هنگام عرضه، دیدیم که چه اتفاقی افتاد و الدن رینگ چه لرزه‌ای به دنیای ویدیو گیم انداخت.

میازاکی با الدن رینگ جدید طوفان به پا کرده است - ویجیاتومیازاکی با الدن رینگ جدید طوفان به پا کرده است - ویجیاتو

میازاکی و تیمش در این سال‌ها نشان داده‌اند که اهل مصاحبه‌های بی‌دلیل امیدوار کننده و وعده‌های تو خالی نیستند. او به عنوان کارگردان، زمانی مصاحبه می‌کند که بازی‌هایش به مراحل قابل قبولی رسیده‌اند و می‌توان درباره ویژگی‌های آن‌ها بیشتر صحبت کرد. در واقع او یک باور بزرگ دارد و آن هم عرضه یک بازی در زمانی که آماده باشد. شاید این تفکر در سال‌های آغاز فعالیت او تعریف نشده بود و کمتر کسی به او و تیم آینده دارش اعتقاد داشت. میازاکی امروز محصولی را درو می‌کند که بیش از یک دهه قبل بذرش را با دیمنز سولز کاشته بود؛ همان زمانی که مطبوعات و رسانه‌های ژاپنی به شدت از آن انتقاد کردند اما دیمنز سولز یک سال بعد غرب را نوردید. شاید اگر دیمنز سولز به یک محصول برای عرضه صرفا در ژاپن تبدیل می‌شد، دنیای ویدیو گیم امروز به شکل دیگری بود. حالا فرام‌سافتور به جایگاهی رسیده که بیش از ۲۳ میلیون نفر فقط یکی از محصولاتش را می‌خرند و برای عرضه نسخه جدید آن سر از پا نمی‌شناسند و روز شماری می‌کنند.

بیایید کمی به عقب برگردیم و اخبار دو سه ماه اخیر را مروز کنیم تا ببینیم چه اتفاق‌هایی برای الدن رینگ افتاده است. در این بازه زمانی، تقریبا هر هفته یک خبر و یا شایعه از بازی منتشر می‌شد و الدن رینگ به پای ثابت اخبار تبدیل شده بود. یک روز خبر از عرضه نسخه موبایلی و پس از آن به روز رسانی پلی‌لیست بازی در یوتوب شعبه اروای باندای نامکو. شایعه عرضه شدن Shadow of the Erdtree از یک سو و هم‌چنین تغییر امتیاز حق بازی به فرام‌سافتور از سوی دیگر، نمی‌توانست عطش یک نمایش تمام و کمال را در بازیکنان فرو بنشاند. این‌جا بود که ناشر در یک فرصت مناسب، از تریلر گیم‌پلی رونمایی کرد. حالا دیگر همه توجهشان به نمایش بسته گسترش دهنده الدن رینگ جلب شده بود و چه چیز بهتر از این‌که تمامی اخبار روز تحت تاثیر هیجان عرضه تریلر قرار بگیرند. این تمام آن چیزی بود که ناشر بازی می‌خواست و به آن هم رسید؛ توجه!

میازاکی با الدن رینگ جدید طوفان به پا کرده است - ویجیاتومیازاکی با الدن رینگ جدید طوفان به پا کرده است - ویجیاتو

حالا علاوه بر اهالی رسانه، محتواسازان هم سعی دارند تا از ترند جذاب الدن رینگ غافل نشوند و هرکدام به نحوی به آن واکنش نشان می‌دهند. با این حال در بین تمامی اخبار منتشر شده، یک موضوع بیش از هر چیز مورد بحث قرار گرفته و بین بازیکنان و طرفداران این عنوان، دو دستگی ایجاد کرده است. قیمت ۴۰ دلاری Shadow of the Erdtree موردی نیست که بخواهیم به سادگی از کنارش عبور کنیم و بحث‌های زیادی پیرامون آن شکل گرفته. معمولا محتواهای DLC بیشتر از ۲۰ دلار قیمت گذاری نمی‌شوند و اگر اعداد بالاتری ببینیم، بیشتر به Expansion دلالت دارند. به عنوان مثال Phantom Liberty که سال قبل عرضه شد، ۳۰ دلار قیمت داشت و حجم زیادی از محتوا را هم به خودش اختصاص داده بود. داستان مفصل، ویژگی‌های جدید و ساعت‌ها محتوا برای دوست‌داران بازی سایبرپانک تدارک دیده شده بود. پس الدن رینگ چه ویژگی خاصی دارد که بیشتر از فنتوم لیبرتی قیمت گذاری شده؟ میازاکی در مصاحبه با یوروگیمر پس از نمایش تریلر می‌گوید: «این بزرگترین بسته گسترش دهنده‌ای است که تا به امروز توسط فرام‌سافتور توسعه داده شده و حجم نقشه آن بیشتر از منطقه Limgrave در بازی اصلی است». این صحبت‌ها زمانی معنی پیدا می‌کند که بدانیم قیمت هر کدام از DLCهای نسخه دوم دارک سولز، ۱۵ دلار بود و بازیکنان در نهایت ۴۵ دلار برای آن خرج می‌کردند. با این حال آیا باز هم قیمت گذاری ۴۰ دلاری توجیه پذیر است؟ جواب به این سوال به این راحتی نیست و هرکس می‌تواند به شکلی این عدد را توجیه کند یا به آن خرده بگیرد. در هر صورت این سفر بزرگی است که فعلا تمام نخواهد شد و میازاکی هم توقف ناپذیر در مسیر موفقیت گام برمی‌دارد. او نابغه‌ای است که این صنعت به آن نیاز دارد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.