موقتا با پردازنده Core i9 نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل بازی نکنید تا مشکل رفع شود! (بروزرسانی ۱)

intel core i9 14900ks spotted mockup with

به نظر میرسد پردازنده‌های Core i9 نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل شامل دو پردازنده ۱۳۹۰۰K(F) و ۱۴۹۰۰K(F) در حال خراب شدن حین بازی کاربران با بازی‌های ساخته شده مبتنی بر موتور Unreal Engine هستند.

این موضوع پس از آنکه تعداد زیادی از کاربران در کره جنوبی و برخی دیگر از کشور‌ها روزانه با پردازنده‌های سوخته Core i9 به شرکت‌های گارانتی مراجعه می‌کنند، توسط رسانه‌های سخت افزاری در سراسر دنیا رصد شده است.

در کره جنوبی سوختگی پردازنده‌ها بر سر بازی Tekken 8 شایع است. به نظر میرسد بازی‌های مبتنی بر موتور Unreal Engine بیشترین اثر مخرب را بر روی پردازنده‌های پرچمدار Core i9 نسل ۱۳ و ۱۴ دارند.

برخی از کاربران هنگام بازی با پیام خطای “not enough video memory” به معنای کافی نبودن میزان حافظه ویدویی مواجه شده اند، در حالیکه سیستم آنها بیش از حد نیاز بازی مجهز به حافظه بوده است. همچنین برخی دیگر BSODهای مکرر را بر روی سیستم خود تجربه کردند.

شرکت اینتل هنوز نسبت به این گزارشها واکنشی نشان نداده است، اما ادیتور‌های سخت افزاری به کاربرانی که Core i9 نسل ۱۳ و ۱۴ دارنده توصیه میکنند، تا زمان حل مشکل از طرف شرکت اینتل، فرکانس پردازنده را کاهش دهند و حتما از راهکار آندرولت برای کاهش مصرف پردازنده استفاده کنند.

از جمله دیگر عناوین بازی که باعث بروز مشکل در این پردازنده‌ها می‌شوند می‌توان به Hogwarts Legacy, Lies of P, The Callisto Protocol، Fortnite, Returnal اشاره کرد.

بسیاری از کاربران به هنگام بستن سیستم از کولرهای ضعیف برای خنک سازی پردازنده های Core i9 نسل ۱۳ و ۱۴ استفاده می‌کنند، این موضوع در کنار وجود این مشکل می‌تواند باعث تضعیف کیفیت سیلیکن و Degrade کردن شدید پردازنده و در نهایت سوختن آن شود.

امید است شرکت اینتل به زودی با عیب یابی و رفع مشکل از طریق آپدیت موتور اینتل و بایوس، نسبت به رفع نگرانی کاربران اقدام کند. تا آن زمان، برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم و پردازنده‌های اینتل فاقد گارانتی هستند، بهتر است پردازنده‌های ۱۳۹۰۰K(F) و ۱۴۹۰۰K(F) را اورکلاک نکنید، و به هنگام بازی با داوون کلاک و آندرولت، میزان مصرف پردازنده و دمای آن را مدیریت کنید تا این پردازنده‌ها آسیب نبینند.

به روز رسانی ۱: انویدیا گزارشهای کاربران در مورد وجود مشکل در پردازنده‌های Core i9 اینتل را تایید کرد و از کاربران خواست با اینتل در تماس باشند!

به گزارش سایت VideoCardz، شرکت انویدیا در پی گزارشهایی مبنی بر کرش کردن سیستم و آسیب احتمالی به پردازنده های Core i9 ضریب باز نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل، ضمن تایید گزارشها از کاربران خواست به وبسایت اینتل رفته و گزارشهای خود را ثبت کنند.

شرکت اینتل در فروم مخصوص گزارشها، یک تاپیک باز کرده است که در آن کاربران می توانند گزارشهای خود را در مورد کرش ها و مشکلاتی که با پردازنده های Core i9 خود داشته اند به صورت مکتوب به اینتل ارائه کنند، تا شرکت اینتل بتواند به صورت دقیق تر موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

لازم به ذکر است شرکت اینتل هنوز به صورت رسمی وجود این مشکل و همچنین راه حلی برا حل مشکل آن ارائه نکرده است. با توجه به تایید شرکت انویدیا انتظار میرود، شرکت اینتل به زودی نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد.

کاربرانی که پردازنده های Core i9 ضریب باز (سری K) نسل ۱۳ و ۱۴ دارند توجه داشته باشند، با آندرولت، و آندرکلاک، و همچنین بازی نکردن با عناوین مبتنی بر موتور Unreal Engine می توانند از بروز مشکل پیشگیری کنند، تا شرکت اینتل، راه حل اساسی برای حل آن پیدا کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.