موفقیت بی‌نظیر بازی Baldur’s Gate 3 در روز اول عرضه؛ ثبت ۴۷۰ بازیکن هم‌زمان در استیم!

بازیکنان برای مدت طولانی منتظر تجربه عنوان نقش‌آفرینی «بالدرز گیت ۳» (Baldur’s Gate 3) بودند و حال که بازی عرضه شده است، توانسته بیش از ۴۷۰ بازیکن هم‌زمان در پلتفرم «استیم» (Steam) را به خود جذب کند. نسخه PS5 بازی Baldur’s Gate 3 در ماه آینده روانه بازار می‌شود.

سال ۲۰۲۳ در مسیر تبدیل شدن به یکی از سال‌های به‌یادماندنی صنعت بازی‌های کامپیوتری است. قطعاً یکی از بازی‌های موردانتظار امسال عنوان نقش‌آفرینی Baldur’s Gate 3 به سازندگی استودیو «لوریان» (Larian Studio) بوده است. با توجه به هیجان زیادی که هواداران تا روز عرضه تحمل می‌کردند، تعجب برانگیز نیست که مشاهده کنیم این بازی به محض انتشار در آسمان‌ها سیر می‌کند.

رکورد حیرت‌انگیز بازی Baldur’s Gate 3 در پلتفرم‌های استیم و توییچ

بر اساس داده‌های به دست آمده از SteamDB، بازی Baldur’s Gate 3 به آمار حیرت‌انگیز ۴۷۲,۱۳۶ بازیکن همزمان در پلتفرم «استیم» (Steam) دست یافته است. گفتنی است بازی قبلی استودیو لوریان با نام Divinity: Original Sin 2 تنها توانسته بود آمار بیش از ۹۳ هزار بازیکن هم‌زمان را در Steam ثبت کند. با این حال، بازی Baldur’s Gate 3 هم‌اکنون به دومین عنوان پربازدید در پلتفرم Steam تبدیل شده است و پشت سر Counter-Strike: Global Offensive و بالاتر از عناوین محبوبی چون Dota 2, Apex Legends, و PUBG: Battlegrounds قرار دارد.

بازی Baldur's Gate 3 در استیم

لازم به ذکر است که تنها چند بازی در پلتفرم Steam توانسته‌اند که در روز نخست انتشار از آمار ۴۵۰ هزار بازیکن هم‌زمان عبور کنند؛ عناوین Elden Ring و Hogwarts Legacy هر دو در این زمینه موفق شدند. بازی Elden Ring در مجموع توانست بیش از ۲۰ میلیون نسخه و عنوان جدید Hogwarts Legacy با بیش از ۱۵ میلیون نسخه نیز در سرتاسر جهان بفروشند.

از سوی دیگر، طبق داده‌های ردیاب «توییچ» (Twitch Tracker)، بازی مذکور میزبان ۴۷۹,۱۷۹ بازدیدکننده در روز اول عرضه بوده است. بازی نقش‌آفرینی بزرگ Baldur’s Gate 3 هم‌اکنون برای پلتفرم کامپیوتر شخصی (PC) در دسترس قرار دارد. نسخه «پلی استیشن ۵» (PlayStation 5) این بازی در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور ۱۴۰۲) منتشر خواهد شد. سازندگان همچنین در حال کار روی نسخه «ایکس باکس سری ایکس/اس» (Xbox Series X/S) بازی هستند اما به علت محدودیت‌های سخت‌افزار سری S، شاید انتشار «بالدرز گیت ۳» برای این کنسول‌ها تا سال ۲۰۲۴ به تعویق بیفتد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.