موشکافی تریلر Death Stranding 2: On The Beach

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره تریلر جدید بازی Death Stranding 2 منتشر شد و بالاخره نام رسمی این دنباله هم مشخص شد. این بازی قرار است که با نام On The Beach در سال ۲۰۲۵ منتشر شود و به نظر می‌رسد که استقبال مخاطبان از این تریلر هم بسیار خوب بوده است. اگرچه که به طور کلی ساختار بازی دث استرندینگ مورد پسند همه نیست و همین موضوع باعث شد تا بازی اول بسیار بحث‌برانگیز شود و ممکن است که این روند در دنباله بازی هم ادامه پیدا کند. حالا در این مطلب از ویجیاتو قصد داریم تا مو به موی این تریلر را بررسی کنیم و ببینیم که هیدئو کوجیما دوباره چه رمز و رازهایی برای ما آماده کرده است.

<!–

–>

موشکافی تریلر Death Stranding 2موشکافی تریلر Death Stranding 2

لازم به ذکر است که در این مقاله داستان بازی اول به طور کامل اسپویل می‌شود!

فهرست محتوا
نمایش

حضور افتخاری جورج میلر؛ خالق فیلم‌های مد مکس


موشکافی تریلر Death Stranding 2موشکافی تریلر Death Stranding 2

هیدئو کوجیما ارتباط نزدیکی با کارگردان‌های بزرگ سینما دارد و به سبب همین اتفاق، گیلرمو دل‌تورو و نیکولاس ویندینگ رفن به عنوان مدل کاراکترها در بازی اول حضور داشتند. حالا در Death Stranding 2 قرار است که با جورج میلر، خالق سری فیلم‌های مد مکس روبرو شویم. او به مانند دل‌تورو و ویندینگ رفن قرار است صرفا مدل یک کاراکتر باشد و صداپیشگی کاراکتر او برعهده فرد دیگری‌ست.

به لحاظ داستانی نکته‌ای که در اینجا وجود دارد آن است که این کاراکتر عضو گروهی به نام DHV Magellan است که برای اولین بار در این سری حضور دارد و نماد آن‌ها یک اختاپوس است. همچنین نکاتی که درباره این کاراکتر وجود دارد آن است که همچنان نام او مشخص نیست و یک دست هم ندارد و به نظر دکتر ارشد یا شاید فرمانده این گروه جدید است.

فرجایلی که دیگر شکننده نیست


موشکافی تریلر Death Stranding 2موشکافی تریلر Death Stranding 2

“I’m Fragile, But Not That Fragile”

فرجایل – دث استرندینگ

کاراکتر فرجایل (Fragile- به معنای شکننده در لغت) را شاید بعد از سم پورتر، باید مهم‌ترین کاراکتر داستان دث استرندینگ دانست. حالا و بعد از انتشار دو تریلر می‌توانیم بگوییم که فرجایل نقش بسیار جدی‌تری در داستان خواهد داشت. حالا او دیگر شرکت اختصاصی خود را ندارد و رئیس مجموعه‌ای به نام Drawbridge است که در کشور مکزیک مشغول فعالیت است و همان هدفی را دنبال می‌کند که شرکت Fragile داشت؛ ایجاد اتصال و ارتباط بین مردم و نوسازی کامل کشور. البته که تجهیزات جدید فرجایل یعنی دستکش‌های خاص او دوباره توجه‌ها را جلب کرده و انگاری که به مانند لباس او در بازی قبلی، به محیط واکنش نشان می‌دهد.

گربه‌ای عجیب!


موشکافی تریلر Death Stranding 2موشکافی تریلر Death Stranding 2

کاراکتر مرموزی که از مدل جورج میلر استفاده می‌کند یک گربه خاص هم دارد که به دیگر هم‌نوعان خودش شباهتی ندارد. زبان این گربه به مانند اعضای بدن یک اختاپوس است و او مشغول نوشیدن مایع کایرالیوم است. اگر یادتان باشد در تریلر قبلی هم شاهد یک اختاپوس درون محفظه BB بودیم و به نظر می‌آید که در Death Stranding 2، اختاپوس نماد مهمی محسوب می‌شود. این گربه هم به شدت موردتوجه مخاطبان قرار گرفت.

ماجرای این بدن مرموز چیست؟


موشکافی تریلر Death Stranding 2موشکافی تریلر Death Stranding 2

فرجایل و کاراکتر همراهش مشغول کالبدشکافی یک بدن مرموز هستند که ویژگی‌های عجیبی دارد. او درون یک محفظه‌ یا یک جسمی مشابه به یک نوزاد (مشابه آن چیزی که در بازی اول و تریلر مربوط به کاراکتر کلیف دیدیم) قرار دارد و روی دست او جای زخم‌هایی قرار دارد که آثار آن هم به شکل پاهای یک اختاپوس است. زیر پوست‌های او مایع Chiralium وجود دارد و او در حین عمل چشم‌های خودش را باز می‌کند و گویی که او تولدی دوباره داشته است. اما اینکه این کاراکتر کیست یک علامت سوال بزرگ است اما ممکن است یکی از گزینه‌ها کاراکتر ال فنینگ (Elle Faning) باشد و جلوتر دلیل این موضوع را مطرح می‌کنیم.

در این کشتی چه خبر است؟


موشکافی تریلر Death Stranding 2: On The Beach - ویجیاتوموشکافی تریلر Death Stranding 2: On The Beach - ویجیاتو

به نظر می‌آید که شرکت‌های Drawbridge و DHV Magellan قرار است در راستای نوسازی کشور مکزیک با یکدیگر همکاری داشته باشند و محل مشترک اصلی این شرکت‌ها قرار است که یک کشتی باشد که به طور همزمان می‌تواند بر فراز آسمان پرواز هم بکند! به نظر می‌آید که این کشتی قرار است همان نقش پناهگاه‌های بازی اول را داشته باشد و از طرفی HUB اصلی بازی هم خواهد بود. جایی که سم می‌تواند در آن استراحت کند و سلاح‌ها و تجهیزات خودش را بررسی کند.

آیا این نوزاد همان سم است؟


موشکافی تریلر Death Stranding 2موشکافی تریلر Death Stranding 2

معمولا تصاویر نوزادهایی که در بازی اول دیدیم نشانه‌ای بر زنده شدن دوباره سم بود چرا که او توانایی این را داشت تا پس از مرگ به زندگی (یا هر آن چیزی که در دنیای دث استرندینگ جریان دارد) برگردد. در دو تریلر بازی Death Stranding 2 این نوزاد را همراه با اشک‌هایی سیاه می‌بینیم و این احتمال وجود دارد که این تولد دوباره ارتباطی با سم پورتر نداشته باشد. معمای بزرگ دیگری که در این تریلر به وجود می‌آید آن است که از دهان این نوزاد یک ربات کوچک بیرون می‌آید و تئوری‌ها می‌گویند که شاید تمامی این‌ها ارتباطی با کاراکتر لو (Lou) داشته باشد.

وجود دو خط زمانی؟


بازی Death Stranding 2بازی Death Stranding 2

در این تریلر تصاویری وجود داشت که با رنگ کاملا متفاوتی نشان داده می‌شد و به عبارتی می‌توان گفت که پالت رنگی در این تصاویر وجود نداشت. در تصویری دیگر دیدیم که کشتی مخصوص گروه DHV Magellan به زیر آب می‌رود و این شاید نشان از تغییر تایملاین یا حتی پیر شدن کاراکترها براساس ویژگی‌های تایملاین باشد. اگر بازی اول را تجربه کرده باشید، می‌دانید که تایملاین باعث می‌شد تا کاراکترها به شکل عجیبی پیر شوند و ظاهر و موهای آن‌ها تغییر می‌کند. از آنجا که سم موفق شد تا به پدیده دث استرندینگ در آمریکا پایان دهد شاید این پایان به شکل همیشگی و دائمی نبوده و هنوز بخش‌هایی از این پدیده در زیر آب‌ها وجود داشته باشد.

یک هدست VR؟


موشکافی تریلر Death Stranding 2: On The Beach - ویجیاتوموشکافی تریلر Death Stranding 2: On The Beach - ویجیاتو

در یکی از مکان‌هایی که فرجایل به سم نشان می‌دهد یک هدست هم وجود دارد که امکان دارد هدست وی‌آر باشد. از آنجا که شاهد انتشار PS VR2 در سال گذشته بودیم و کوجیما هم در یکی از مصاحبه‌ها به تکنولوژی وی‌آر علاقه نشان داده بود، بعید نیست که مراحلی مختص به هدست وی‌آر در بازی طراحی شده باشد.

عروسک پرحاشیه


Death Stranding 2 On The BeachDeath Stranding 2 On The Beach

عروسکی که به شدت مورد توجه قرار گرفت و عده‌ای باور داشتند که او به کاراکتر الن ویک هم شباهت دارد؛ اما او در حقیقت براساس کارگردان سینما یعنی فاتح آکین (Fatih Akin) ساخته شده است. فاتح آکین کارگردان فیلم‌های Head On و In The Fade بوده و سابقه بردن جایزه خرس طلایی در جشنواره برلین را دارد. احتمالا او همان نقشی را در بازی خواهد داشت که میمیر برای کریتوس در سری جدید گاد آف وار ایفا می‌کرد. او صحبت می‌کند، وقایع را توضیح می‌دهد و شاید قدم زدن در دنیای از هم گسسته دث استرندینگ را کمی جذاب‌تر کند.

حلقه‌ای شبیه به دستبند؟


موشکافی تریلر Death Stranding 2: On The Beach - ویجیاتوموشکافی تریلر Death Stranding 2: On The Beach - ویجیاتو
اگر به شست دست راست سم دقت کنید می‌بینید که او حلقه‌ای آبی رنگ دارد. این حلقه در دست روی شانه فرجایل هم وجود دارد

در دستان کاراکترهای فرجایل و سم حلقه‌هایی دیده می‌شود که شاید حکم همان دستبندهای بازی اول را داشته باشد. این دستبندها در بازی اول، سیستمی برای شناسایی و ردیابی اعضای گروه Bridget بود و نشان می‌داد که تمام پورترها و افراد دولت، تحت‌نظر این سازمان فعالیت می‌کنند. به نظر گروه فرجایل هم باید این قاعده را در مکزیک اجرا کند و آن‌ها مجبورند تا حلقه‌ای را دست کنند تا تحت‌نظر گروه Drawbridge باشند.

محیط‌های وسیع و چشم‌نواز


بازی Death Stranding 2بازی Death Stranding 2

حالا سم وظیفه دارد تا با جابجایی وسایل، مردم مکزیک را به یکدیگر متصل کند و ارتباط این کشور را با آمریکا هم برقرار کند. به گفته فرجایل، درست کردن وضعیت مکزیک هم تغییری در پدیده دث استرندینگ ایجاد نمی‌کند و حالا حالاها قرار نیست تا از این آخرالزمان راحت شویم. اما گویا محیط مکزیک قرار است بسیار پهناور و بزرگ باشد. از صحراهای شنی وسیع بگیریم تا مکان‌هایی که به شهرها نزدیک است. از مهم‌ترین نکاتی که می‌توان به آن اشاره کرد، اضافه شدن تخریب‌پذیری محیط است. حالا سیل‌ها می‌توانند پل‌ها و دیگر تجهیزاتی که ساختید را خراب کنند و زلزله‌ها می‌تواند پروسه تحویل محموله‌ها را با چالش همراه کند. اضافه شدن این المان‌ها شاید بازی را از روند یکنواخت رفتن از نقطه A به B خارج کند و راه رفتن را به یک چالش جدی تبدیل کند.

سفر به ماه؟


موشکافی تریلر Death Stranding 2موشکافی تریلر Death Stranding 2

در یکی از تصاویر بازی که بسیار زیبا و چشم‌نواز هم است، شاهد دیدن ماه یا سیاره‌ای شبیه به آن هستیم. در بازی اول دث استرندینگ بارها به موضوع سفر به ماه اشاره شد. اما اشاره‌ مستقیم به ماه که خارج از موضوع دث استرندینگ است مربوط به تیزر رونمایی از لوگوی کوجیما پراداکشنز می‌شود که در آن یک لودن (Luden) پرچم استودیوی کوجیما را بر ماه برافراشته کرد. این که لودن دقیقا چه نقشی در بازی‌های کوجیما دارد همچنان نامعلوم است اما این اشاره را نباید دور از ذهن قرار دهیم.

«تو می‌تونی توی کل این جهان بزرگ جستجو کنی. تو تواناییش رو داری تا به هرجایی که می‌خوای سفر کنی، حتی کره ماه.»

کلیفورد هنگر – دث استرندینگ

دشمنان رباتیکی!


موشکافی تریلر Death Stranding 2: On The Beach - ویجیاتوموشکافی تریلر Death Stranding 2: On The Beach - ویجیاتو

در تریلر جدید کوجیما تصاویر بیشتری از ربات‌های به ظاهر دشمن بازی دیدیم و فهمیدیم که حالا باید با ربات‌های جنگجو مقابله کنیم. این ربات‌ها شاید فرم پیشرفته‌تر هومو دیمنزها (Homo Demons) باشند و قرار است که تحت رهبری هیگز (Higgs) سد راه دولت و سازمان‌ها باشند. نام این گروه همچنان نامشخص است.

بازگشت هیگز!


موشکافی تریلر Death Stranding 2موشکافی تریلر Death Stranding 2

هیگز با بازی تروی بیکر باری دیگر به داستان برگشته و این دفعه ظاهر کاملا متفاوتی دارد. او حالا رهبر گروه جدیدی‌ست و گویا سودای انتقام از سم و فرجایل را به خاطر اتفاقات بازی اول در سرش دارد. قضیه آن است که هیگز در بازی اول توسط فرجایل در ساحل آملی (Amelie) گرفتار شد و فرجایل هرگز او را نکشت. هیگز به دنبال نابودی زمین است چرا که جامعه و تمدن، زیست‌گاهش را به نابودی کشانده. هیگز اعتقاد دارد که دث استرندینگ یک هدیه برای بشریت بوده و آملی فرصتی بود تا به عنوان ششمین عامل نابودی تاریخ، جامعه را به طور کل نابود کند. اگرچه که آملی از هیگز سوءاستفاده کرد و همه‌ی این کارها را در راستای پیشبرد هدف خودش انجام داد و هیگز فقط یک عروسک بود. حالا او با یک ظاهری شبیه به جوکر و البته ویژگی‌های ظاهری مثل موهای آملی برگشته تا از دشمنان قدیمی خودش انتقام بگیرد.

همچنین گویا گروه جدید هیگز رسم‌های زیادی دارند و او درون یک تابوت که در آن یادبودهایی از آملی وجود دارد زندگی می‌کند. نکته دیگری که وجود دارد آن است که هیگز همچنان گردنبند آملی را همراه خودش دارد و احتمالا همین موضوع باعث شده تا راه‌ها به ساحل آملی به درستی بسته نشده باشد و هیگز توانسته به این جهان برگردد.

گیتاری که اسلحه می‌شود!

یکی از نکات جذابی که باز هم به کاراکتر هیگز مربوط می‌شود، سلاح یا بهتر است بگوییم گیتار او است. هیگز با استفاده از این گیتار، جریان‌های الکتریکی به دشمنانش پرتاب می‌کند و با یک حرکت هم می‌تواند تیغه محکم و تیز این سلاح را فعال کند و وارد نبرد تن به تن شود. اینکه هیگز یا حداقل سلاح او قابل بازی باشد یک علامت سوال است اما بسیاری اعتقاد دارند که هیگز دقیقا ویژگی‌های سایبرگ نینجا در بازی متال گیر را دارد.

آیا لو مرده؟


بازی Death Stranding 2 On The Beachبازی Death Stranding 2 On The Beach

یکی از معماهای بزرگی که تریلرهای Death Stranding 2 به وجود آورده آن است که آیا کاراکتر لو کشته شده یا نه. حالا این معما در تریلر دوم با پیج و خم‌های بیشتری همراه شده است. در قسمتی از تریلر، سم به هیگز می‌گوید:«تو بودی؟ تو اون کسی بودی که لو رو کشت؟» و در جواب هیگز از سم می‌پرسد:«تو هنوز نمی‌دونی چه اتفاقی افتاده نه؟» این گفتگو باعث می‌شود تا احتمال مرگ لو را یک معمای بزرگ بدانیم. در تریلر اول دیدیم که لو حالا بچه بزرگتری شده و فرجایل مشغول مراقبت از او بود که ناگهان هیگز و افرادش حمله می‌کنند و گویا به لو شلیک می‌کنند. حالا به نظر می‌رسد که هیگز کارهای دیگری با لو کرده و شاید او زنده باشد. شاید لو به واسطه بسته نشدن ساحل آملی، توانسته به زندگی برگردد و حالا او هم یک انسان خاص و متفاوت است، همان‌گونه که سم هم چنین نقشی را دارد.

سم و لو پیش از اتفاقات بازی

پس از صحنه بالا، تصویری از سم پورتر می‌بینیم که در اتاقی که وسایل کودکانه در آن حضور دارد مشغول آشپزی‌ست. این اتاق دقیقا همان مکانی‌ست که در تریلر اول بازی دیدیم؛ جایی که فرجایل مشغول بازی با لوی کودک بود. به نظر سم و لو برای مدتی در یک پناهگاه و به دور از چشم بریجز مشغول زندگی با یکدیگر بودند و فرجایل هم از این موضوع خبر داشته. اما در صحنه‌ای دیگر می‌بینیم که سم و لو در فضایی برفی مشغول استراحت هستند و اینجا چند احتمال به وجود می‌آید. یا این صحنه تصویری پیش از اتفاقات مهم بازی‌ست یا یک رویایی‌ست که سم در حال دیدن آن است. پس هیچ بعید نیست که ماجرای جدید سم، آلوده به انتقام هم باشد.

دود سیگاری که در آن بی‌تی‌ها حضور دارند


لیا سیدو در بازی Death Stranding 2لیا سیدو در بازی Death Stranding 2

در یکی از صحنه‌ها که فرجایل سیگارش را به شکل جذابی روشن می‌کند، دود سیگار به شکل بی‌تی در می‌آید. بی‌تی‌ها (BT- که خلاصه شده عبارت Beached Things بود) در حقیقت مرده‌هایی بودند که در جهان زیرین و به گل نشسته دث استرندینگ حضور داشتند و روح آن‌ها به این جهان متصل شده بود. اینکه چرا دود سیگارها به این شکل در می‌آیند، سوالی‌ست که واقعا نه جواب و نه تئوری خاصی برای آن نداریم!

رونمایی از کاراکتر ال فنینگ


موشکافی تریلر Death Stranding 2: On The Beach - ویجیاتوموشکافی تریلر Death Stranding 2: On The Beach - ویجیاتو

شاید به لحاظ داستانی، این قسمت، مهم‌ترین بخش تریلر بازی بوده است. جایی که از کاراکتر ال فنینگ به صورت رسمی رونمایی می‌شود که به شدت هم مرموز است. نام این کاراکتر هم نامعلوم است اما او مشغول فال‌گوش ایستادن صحبت‌های سم، فرجایل و کاراکتر جورج میلر است. نکته‌ی جالبی که در اینجا وجود دارد و پیش‌تر هم در متن به آن اشاره کردیم آن است که دست این کاراکتر به وسیله یک باندی بسته شده و بعید نیست این اتفاق مربوط به فعالیتی باشد که کاراکتر جورج میلر و فرجایل در ابتدای تریلر انجام می‌دادند.

در این قسمت کاراکترها مشغول توضیح فعالیتی هستند که در بدن این زن در حال رخ دادن است. در این بدن، آمینو اسیدی وجود دارد که به جای پروتئین کار می‌کند. این اتفاق هم ممکن است به خاطر تولد دوباره این فرد باشد و حالا شاهد موجوداتی زنده با ویژگی‌های متفاوتی هستیم. البته که در صحنه دیگری بدن زن دیگری را می‌بینیم که به لحاظ ظاهری با کاراکتر ال فنینگ متفاوت است. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که پشت کاراکتر ال فنینگ وقتی او مشغول شنیدن مخفیانه صحبت‌هاست رشته‌هایی وجود دارد که پس از رفتن او پنهان می‌شوند. آیا این کاراکتر مشغول جاسوسی‌ست و از طرف فردی به کشتی گروه فرستاده شده؟ این یک سوال ایجاد می‌کند. حتی احتمال اینکه این کاراکتر لو باشد را هم نباید دور از ذهن قرار دهیم.

«در ساحل» نام رسمی دنباله بازی


موشکافی تریلر Death Stranding 2: On The Beach - ویجیاتوموشکافی تریلر Death Stranding 2: On The Beach - ویجیاتو

کوجیما این بازی را با نام رمز DS2 معرفی کرد و حالا به طور رسمی اعلام شد که نام رسمی این دنباله On The Beach یا «در ساحل» خواهد بود. این عبارت بارها توسط آملی در بازی اول به زبان آورده شد و اشاره‌ای به دنیای برزخ‌گونه‌ی کاراکتر آملی داشت که سرنوشت جهان و بشریت را مشخص می‌کرد. شاید این نام دلیل دیگری بر آن باشد که ارتباطات با ساحل به درستی بسته نشده و آملی، هیگز، سم و لو به شکلی به این مکان وابسته شدند و هنوز کارهایی برای انجام دادن دارند. نکته دیگری که به دید آنالیزورهای مختلف به چشم آمده، این است که رشته‌های متصل به لوگوی بازی برخلاف بازی قبلی از بالا متصل شدند و این شاید اشاره‌ای به فرضیه دو تایملاین داشته باشد. گویا اینجا جهانی وجود دارد که در آن همه چیز برعکس واقعیت است و در Death Stranding 2 بیشتر درباره این پدیده می‌شنویم.

بازگشت ددمن و یک معمای دیگر از BB


موشکافی تریلر Death Stranding 2: On The Beach - ویجیاتوموشکافی تریلر Death Stranding 2: On The Beach - ویجیاتو

در آخرین بخش از تریلر، کاراکتر ددمن (Deadman) با سم ارتباط برقرار کرده و کشفیات جدیدی از BB دارد. BB که در اصل با رمز BB-28 شناخته می‌شود چهار سال پیش از اولین دیدار او با سم پورتر قرار بوده که نابود شود. حال این موضوع به چه معناست؟ این را فقط کوجیما می‌داند به مانند بسیاری دیگر از معماها!

«اگر جواب می‌خوای، باید خودت پیداشون کنی. ولی جواب‌هایی که پیدا می‌کنی، زخم‌هایی که التیام دادی رو بدتر می‌کنن.»

هیگز – Death Stranding 2


بازی Death Stranding 2 با نام پس‌زمینه On The Beach برای انتشار در سال ۲۰۲۵ به طور انحصاری برای کنسول PS5 برنامه‌ریزی شده است. باید ببینیم که آیا کوجیما می‌تواند به مانند سال ۲۰۱۹ باری دیگر ذهن طرفداران را درگیر کند و آن‌ها را تشنه انتشار بازی جدید کند. هر چه شد، به نظر دیدگاه طرفداران نسبت به عنوان دث استرندینگ کمی تغییر کرده و آن‌ها حالا منتظرند تا ببینند قدم بعدی آقای خاص چیست.

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.