مورچه‌ها می‌توانند بوی سرطان را در ادرار تشخیص دهند

ant 63d53beb733fadf74887706d

مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که مورچه‌ها را می‌توان برای تشخیص سرطان در ادرار آموزش داد. به‌گفته‌ی پژوهشگران، گرچه بو کشیدن مورچه‌ها فاصله بسیار طولانی با استفاده به‌عنوان ابزار تشخیصی در انسان دارد، نتایج دلگرم‌کننده است.

ازآن‌جا که مورچه‌ها فاقد بینی هستند، از گیرنده‌های بویایی روی شاخک‌های خود برای کمک به پیدا کردن غذا یا جفت‌ استفاده می‌کنند. برای مطالعه جدیدی که ۲۵ ژانویه در مجله‌ی Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences منتشر شد، دانشمندان مورچه‌-های فورمیکا فوسکا را آموزش دادند تا از گیرنده‌های بویایی تیز خود برای وظیفه متفاوتی استفاده کنند: پیدا کردن تومورها.

در آزمایشگاه، دانشمندان برش‌هایی از تومورهای سرطان سینه را از نمونه‌های انسانی به موش‌ها پیوند زدند و به ۳۵ حشره آموزش دادند تا ادرار مربوط به جوندگان حامل تومور را با قند مرتبط کنند. مورچه‌ها پس از قرار گرفتن در ظرف آزمایشگاه، ۲۰ درصد زمان بیشتری را در کنار نمونه‌های ادرار حاوی تومورهای سرطانی نسبت به ادرار سالم می‌گذراندند.

باپتیست پیکره نویسنده اصلی مطالعه و اخلاق‌شناس دانشگاه پاریس سوربن شمالی در فرانسه گفت: «آن‌ها فقط می‌خواهند قند بخورند.»

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.