موج جدید اخراج ها در اینتل آغاز شد: شرکت سیاست بازسازی خود را اجرا می‌کند

بر اساس جزئیات به دست آمده توسط CRN، به نظر می‌آید کمپانی اینتل اجرای طرح‌های بازسازی خود را با اخراج های گزارش شده در بخش فروش و بازاریابی آغاز کرده است. عملکرد مالی اخیر اینتل، آینده این شرکت را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. تحلیلگران تا سال ۲۰۳۰ اتفاق خوبی را برای این کمپانی پیشبینی نمی‌کنند.

چرا شرکت اینتل تصمیم به اجرای طرح‌های بازسازی و اخراج کارکنان خود گرفته است؟

عملکرد مالی کمپانی اینتل در چند فصل گذشته رضایت بخش نبوده است، به خصوص در مقایسه با رقبایی مانند انویدیا (NVIDIA) و AMD که شاهد افزایش چشمگیر ارزش بازار بودند. یک سخنگو در صحبت با CRN تأیید کرد که این شرکت واقعاً موج جدیدی از اخراج‌ها را اجرا کرده است که بر بخش بازاریابی شرکت تأثیر می‌گذارد. با این وجود جزئیات بیشتر یا میزان اخراج‌ها هنوز فاش نشده است.

گروه فروش و بازاریابی شرکت اینتل با هدف تداوم ارائه استراتژی شرکت و ایجاد نتایج برای مشتریان خود، تغییراتی را در ساختار سازمانی خود اعلام می‌کند. ما به آینده کمپانی اینتل اطمینان داریم و متعهد به حمایت از همه کارمندان از طریق این فرآیند هستیم، از جمله با آن درسته از کارکنانی که تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته‌اند، با عزت و احترام رفتار کنیم.

سخنگوی اینتل از طریق CRN

کاهش هزینه تا ۱۰ میلیارد دلار

برنامه‌های بازسازی کمپانی اینتل در سال ۲۰۲۲ مشهود بود، خود پت گلسینگر، مدیر عامل شرکت اینتل، فاش کرد که این شرکت به دنبال انجام اقداماتی به منظور کاهش هزینه‌های گسترده است، و به طور بالقوه به دلیل کاهش تقاضای مصرف کننده و نحوه توسعه شرکت، هزینه‌ها را تا ۱۰ میلیارد دلار کاهش خواهد داد.

البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که شرکت اینتل مدتی پیش بخش ریخته‌گری خود را نیز جدا کرده و آن را به یک نهاد مجزا تبدیل کرده است، اما از آنجایی که این کمپانی قصد داشت در تجارت تراشه‌های نیمه هادی حضور داشته باشد، این بیشتر یک حرکت استراتژیک محسوب می‌شود. با توجه به این که شرکت اینتل انتظارات زیادی از IFS دارد، این بخش احتمالاً مانند یک جاذب درآمد برای شرکت خواهد بود، زیرا آنها قصد دارند در سال‌های آینده کارخانه ریخته‌گری خود را به دومین کارخانه بزرگ جهان تبدیل کنند.

موج جدید اخراج ها در اینتل آغاز شد: شرکت سیاست بازسازی خود را اجرا می‌کند

اهداف شرکت اینتل تا سال ۲۰۳۰، نظر تحلیلگران درباره آن چیست؟

شرکت اینتل فاش کرده است که این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ بین ۲۵ تا ۳۰ درصد سود عملیاتی تولید کند که برای تحقق آن به یک استراتژی اقتصادی تهاجمی نیاز دارد، که ممکن است شامل کوچک کردن یا توقف توسعه در چند پروژه باشد.

با این حال، تحلیلگران برنشتاین (Bernstein) بر این باورند که اهدافی که شرکت اینتل در ارزوی رسیدن به آن است در هاله‌ای از حدس و گمان قرار دارد، به علاوه آن‌ها موضع صعودی این شرکت در بازار را زیر سوال بردند و ادعا کردند که هیچ اتفاق چشمگیری تا سال ۲۰۳۰ برای شرکت اینتل نخواهد افتاد. چشم انداز هوش مصنوعی تاکنون علاقه شرکت اینتل را به خود جلب نکرده است، اما به نظر می‌رسد اگر این شرکت بتواند موفق به اجرای برنامه‌های خود شود، در بازارها در موقعیت رقابتی قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.