موافقت وزیر گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی واردات سوغات خارجی را محدود کرد

سندیاگا اونو، وزیر گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی از سیاست جدید محدودیت وارداتی که توسط وزارت بازرگانی اعلام شده، حمایت کرد. این سیاست در برابر کالاهای خارجی وارداتی توسط مسافران اندونزیایی را می‌گیرد.

به گزارش سیناپرس، اونو در ساختمان وزارت ارتباطات و اطلاعات در جاکارتا در روز پنج‌شنبه، ۱۴ مارس ۲۰۲۴، گفت : ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که حمایت از محصولاتی که با افتخار در اندونزی تولید می‌شوند، اولویت مردم اندونزی است. این سیاست در مقررات وزیر بازرگانی شماره ۳۶ سال ۲۰۲۳ در مورد سیاست‌ها و مقررات واردات مشخص شده و از تاریخ ۱۰ مارس ۲۰۲۴ اجرا شده است.

وزیر گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی تأکید کرد که این یک جنبش ملی برای تشویق استفاده از محصولات داخلی است، بنابراین، او به مسافران اندونزی توصیه کرد که کالاهای وارداتی یا سوغاتی‌هایی که از خارج از کشور به همراه دارند، را محدود کنند. او همچنین گفت :”پس آنچه می‌خواهیم بگوییم این است که اگر مجبورید سوغاتی بخرید، فقط آنها را در اندونزی بخرید”.

به گفته اونو، این محدودیت جدید درقبال کالاهایی اعمال می شود که نمونه مشابه آن در اندونزی تولید شود و به عنوان مثال، گردشگران اندونزی که به خاورمیانه برای گردش دینی می‌روند، می‌توانند کالاها یا سوغاتی‌ها را که در تاناه آبانگ موجود است، خریداری کنند.

سندیاگا همچنین اندونزی‌ها را تشویق کرد که در داخل کشور سفر کنند، زیرا اقتصاد کشور به طور اصلی توسط مصرف داخلی پیشرفت می‌کند واین وزارتخانه نیز اقداماتی برای بهبود ارتباطات و ارزان‌تر کردن قیمت‌ بلیط‌ها انجام داده است.

ساندیاگا مدتهاست که به عنوان یک کارآفرین شناخته شده است. مردی که در ۲۸ ژوئن ۱۹۶۹ در شهر پِکان بارو، ریاو متولد شد، هنگامی که در انتخابات استانداری جاکارتا ۲۰۱۸، به عنوان معاون استاندار جاکارتا همراه با انیس باسودان، جاکارتا انتخاب شد، به چهره ای در صحنه سیاسی ظاهر شد. ساندیاگا به عنوان معاون استاندار جاکارتا در سال ۲۰۱۹ به محض تایید شدن وی به عنوان کاندیدای معاون ریاست جمهوری برای همراهی پرابوو سوبیانتو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۹، سمت خود را ترک کرد.

ساندیاگا تحصیلات عالی خود را در ایالات متحده تجربه کرد. در آنجا لیسانس خود را از دانشگاه ایالتی ویچیتا و فوق لیسانس را از دانشگاه جورج واشنگتن دریافت کرد. هر دو عنوان برای رشته اقتصاد است. او پیش از قبولی مسئولیت صدارت بر وزارت گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی با اشاره به میزان تخریب همه گیری ویروس کرونا گفته بود:  گردشگری و اقتصاد خلاق لوکوموتیو پس از همه گیری کوید-۱۹برای ادامه برنامه توسعه است؛ لوکوموتیو برای ادامه فرصت های شغلی گسترده تر و ایجاد رفاه برای مردم اندونزی.

وزارت صنعت اندونزی در تلاش است تا نقشه راهی را طراحی کند که از میزان واردات این کشور کاسته شود. برای رسیدن به این هدف، این وزارت خانه به دنبال جایگزینی واردات است. بر اساس این طرح جایگزینی ۳۵ درصد از واردات این کشور در سال جاری میلادی هدف گذاری شده است تا وابستگی وارداتی به کالاهای سرمایه ای و مواد اولیه کاهش یابد. این اقدام همچنین با هدف تکامل ساختار صنعتی اندونزی در حال انجام است.

نوشته موافقت وزیر گردشگری و اقتصاد خلاق
اندونزی واردات سوغات خارجی را محدود کرد
اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.