مهلت ۱۵ روزه شهرداری‌ها برای توسعه شبکه فیبر نوری در سراسر کشور

62654648916546

مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، ۷ بهمن ماه) خود، با بندهای «الف»، «ب» و «پ» تبصره (۱۱) ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور موافقت کرد. بر اساس بند «پ» شهرداری‌های سراسر کشور و وزارت راه‌وشهرسازی مکلف شدند که مجوز حفاری، نصب تجهیزات فیبر نوری و به طور کل توسعه شبکه فیبر نوری در سراسر کشور را حداکثر پانزده روز پس از دریافت تقاضای اپراتور و با رعایت تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه کنند.

فیبر نوری یکی از فناوری‌های نوین ارتباطی است که مزایای بسیاری از جمله سرعت بالا، کیفیت بالا و پایداری بالا دارد. توسعه شبکه فیبر نوری می‌تواند دسترسی به اینترنت پرسرعت و خدمات دیجیتال را برای مردم سراسر کشور فراهم کند.

مجلس، شهرداری‌ها و وزارت راه را مکلف به توسعه فیبر نوری در سراسر کشور کرد

بر اساس این مصوبه، شهرداری‌ها و وزارت راه‌وشهرسازی مکلف شده‌اند که در صدور مجوز حفاری و نصب تجهیزات فیبر نوری، همکاری لازم را با اپراتورهای مخابراتی داشته باشند. این همکاری می‌تواند به سرعت بخشیدن به روند توسعه شبکه فیبر نوری کمک کند.

در بند «الف» تبصره (۱۱) لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تکلیف شده است که به منظور تضمین و ارتقای سطح امنیت شبکه، امنیت زیرساخت‌ها و امنیت سامانه‌های خود و پیشگیری مؤثر از وقوع حوادث امنیتی رایانیکی (سایبری) در دستگاه خود، اقدامات لازم را انجام دهد.

همچنین بر اساس بند «ب» این تبصره، مانده‌حساب توسعه شبکه فیبر نوری موضوع بند «س» تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور پس از تأسیس صندوق توسعه فیبر به‌حساب صندوق انتقال می‌یابد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.