منتظر عرضه معماری Zen5 شرکت AMD در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ باشید!

هیجان و هیاهوی در رابطه با عرضه معماری Zen5 جدید شرکت AMD اکنون همه جا را فراگرفته است. به نظر می‌رسد شرکت AMD مشکلی با این شایعات ندارد و تایید می‌کند که معماری Zen5 آنها طبق برنامه قبلی، در مسیر صحیح حرکت می‌کند. دیروز، این شرکت کنفرانس درآمد خود را برای فصل چهارم سال ۲۰۲۳ برگزار کرد. همانطور که پل الکورن (Paul Alcorn) از Tom’s Hardware گزارش داده است، در این کنفرانس، یک نماینده شرکت AMD اعلام کرد که عرضه سری Zen5 باید در نیمه دوم سال جاری انجام شود.
اگرچه شرکت AMD جزئیات دقیق در مورد محصول خاصی که امسال باید انتظار داشت، ارائه نکرده است، با این وجود، به نظر می‌رسد گزینه‌ها به یکی از دو محصول دسکتاپ Granite Ridge یا موبایلی Strix Point محدود شده است. محصولات دیگر بر اساس این معماری‌ها قرار است در زمان مناسب منتشر شوند.

یک نماینده از این شرکت همین الان تایید کرده که معماری Zen5 برای بازار مصرف‌کننده در نیمه دوم سال جاری در مسیر آماده سازی قرار دارد.

پل الکورن (@PaulyAlcorn) در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۴

منتظر عرضه معماری Zen5 شرکت AMD در نیمه دوم سال 2024 باشید!
منتظر عرضه معماری Zen5 شرکت AMD در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ باشید!

جزئیات عرضه معماری Zen5 در نیمه دوم سال ۲۰۲۴

تمرکز اولیه بر روی به‌روزرسانی‌ها برای خط تولید محصولات دسکتاپ است، که از زمان معرفی سری پردازنده‌های Ryzen 7000X3D در فصل اول سال گذشته تغییر نکرده است. با نزدیک شدن به نیمه دوم این سال، بیش از یک سال از عرضه این سری محصول به بازار و همچنین چهارده ماه از معرفی اولین محصولات Zen4 برای دسکتاپ‌ها می‌گذرد.
در طول کنفرانس درآمد، مدیرعامل شرکت AMD دکتر لیزا سو (Dr Lisa Su) تنها تأکید کرد که شرکت آن‌ها قصد دارد تورین (EPYC) بر پایه Zen5 را در نیمه دوم سال جاری به بازار عرضه کند.

پردازنده Strix از هسته نسل بعدی Zen 5 ما به همراه گرافیک بهبود یافته RDNA و موتور Ryzen Al به‌روز شده است تا عملکرد، کارایی انرژی و قابلیت‌های هوش مصنوعی PC را به طور قابل توجهی افزایش دهد.
با نگاه به سال ۲۰۲۴، ما برای رشد معقولانه در بازار PC TAM، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به صورت سالانه افزایش می‌یابد، به ویژه برای نیمه دوم سال زیرا این زمانی است که کامپیوترهای هوش مصنوعی (AI PCs) به بازار وارد می‌شوند. ما همچنین افزایش فرصت‌های رشد قوی را برای کسب و کار مشتریان خود پیش‌بینی می‌کنیم زیرا محصولات فعلی را افزایش و رهبری AIPC را گسترش داده‌ایم، همچنین موج بعدی پردازنده‌های Zen 5 خود را به بازار عرضه می‌کنیم. […]
و همچنین، ما محصول Zen 5 خود یعنی Turin را در نیمه دوم سال جاری عرضه خواهیم کرد. بنابراین، حتی در شرایطی که تقاضا برای تکنولوژی‌های جدید و نوآورانه وجود دارد، ما به این باور هستیم که پردازنده‌های سرور سنتی در سال ۲۰۲۴ همچنان قادر به ارائه عملکرد و کارایی بالایی خواهند بود.

دکتر لیزا سو، CEO AMD (کنفرانس درآمد فصل چهارم سال ۲۰۲۳)

شرکت AMD با پردازنده‌های Core Ultra 100 جدید اینتل رقابت می‌کند

در بخش محصولات موبایلی، شرکت AMD اخیراً سیلیکون‌های Phoenix را برای سری Hawk Point به‌روز کرده است که با نام Ryzen 8040 شناخته می‌شود. این یک به‌روزرسانی کوچک در نمونه محصولات موبایلی است که تأکید بر بهبود عملکرد AMD XDNA NPU دارد. به نظر می‌رسد شرکت AMD این محصول را به عنوان یک گزینه موقت برای رقابت با مجموعه پردازنده‌های Core Ultra 100 جدید کمپانی اینتل برای تولیدکنندگان لپ‌تاپ و سازندگان سخت‌افزار عرضه کرده است. این به‌روزرسانی مورد انتظار، که شامل فناوری‌های Zen5 و RDNA3.5 با نام رمزی Strix Point است، برای یک مدت طولانی در دستور کار بوده است و افراد زیادی در انتظار آن بوده‌اند.

باید اضافه کرد که افشا کننده اطلاعات سخت‌افزار Kepler اخیراً اعلام کرده است که باید انتظار داشت سری Ryzen X3D با Zen5 در سال ۲۰۲۵، احتمالاً در رویداد CES در ابتدای ماه ژانویه به بازار عرضه شود. لازم به ذکر است، به‌روزرسانی X3D برای سری پردازنده‌های Ryzen 7000، حدود پنج ماه پس از عرضه این سری پردازنده‌ها منتشر شد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.