ممنوعیت استفاده از تیک تاک در گوشی های نمایندگان مجلس آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا یکی از دو مجلس مهم کنگره این کشور، به تازگی به قانون‌گذاران و کارکنان این خود دستور داده تا اپلیکیشن تیک تاک را به دلیل مشکلات امنیتی حذف کنند. دستور حذف این برنامه توسط Catherine Szpindor، مدیر ارشد اداری مجلس نمایندگان صادر شده و دفتر او در ماه آگوست نیز در این خصوص و احتمال ناامن بودن تیک تاک هشدار داده بود.

در همین خصوص Szpindor در یادداشتی بیان کرده که کارمندان مجلس نمایندگان آمریکا مجاز به دانلود و استفاده از اپلکیشن تیک تاک بر روی هیچ دستگاه موبایلی در این نهاد نیستند. او در ادامه بیان کرده که با افرادی که تیک تاک را بر روی گوشی خود دارند، برای حذف کردن این اپ تماس برقرار خواهد شد.

ممنوعیت جدید به دنبال مجموعه‌ای از اقدامات اخیر دولتی در آمریکا در خصوص حذف و محدودسازی دسترسی و استفاده از تیک تاک است و مقامات آمریکایی به دلیل ترس از جمع‌آوری دیتا و جاسوسی از آمریکایی‌ها توسط دولت چین دست به این اقدامات اخیر زده‌اند. با این حال تیک تاک بیشتر در نهادها و مکان‌های دولتی آمریکا غیرفعال شده اما فعلا دسترسی شهروندان عادی به این اپلیکیشن از بین نرفته است.

تیک تاک مجلس نمایندگان

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر ۱۹ ایالت آمریکا از جمله تگزاس، جورجیا، مریلند، داکوتای شمالی و کارولینای جنوبی حداقل تاحدودی دسترسی به این برنامه را در نهادهای دولتی محدود و یا حذف کرده‌اند. ارتش ایالات متحده نیز استفاده از تیک تاک را برای کارکنان خود منع کرده و دلیل آن را نیز تهدید بالقوه در اختیار قرار دادن داده‌های شخصی افراد به نهادها و یا سازمان‌های ناخواسته عنوان کرده است.

در همین راستا لایحه‌ای نیز برای ممنوع کردن استفاده از تیک تاک معرفی شده که قرار است با امضای رئیس جمهور آمریکا جو بایدن تبدیل به قانون شود. با این وجود تیک تاک در پاسخ به این اقدامات و لایحه اخیر گفته که این یک ژست سیاسی است و تصویب این لایحه هیچ کمکی به پیشبرد منافع امنیت ملی آمریکا نخواهد کرد. طبق گزارش‌های اخیر همچنین تلاش‌هایی نیز در خصوص ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های کامپیوتری که در اختیار عموم مردم آمریکا است انجام شده.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.