مقایسه PS4 با Xbox Series S، کدوم ارزش خرید داره؟

مایکروسافت در نسل نهم دو کنسول را راهی بازار کرد که مخاطب هدف یکی از آن‌ها افرادی بود که می‌خواهند با هزینه کم‌تر دست به تجربه نسل جدید بازی‌ها بزنند. ما در این مقاله قصد داریم شما را در انتخاب میان کنسول ایکس باکس سری اس و پلی استیشن ۴ راهنمایی کنیم. پس با مقایسه PS4 با Xbox Series S همراه تکنولایف باشید.

کنسول ایکس باکس سری اس یک دستگاه بسیار خوب است که قابلیت‌های زیادی دارد و می‌تواند تا حد خیلی خوبی تجربه‌ای از نسل جدید بازی‌های ویدیویی را برای گیمرها به ارمغان آورد. اما آیا در مقایسه با کنسول نسل قبلی سونی می‌تواند انتخاب بهتری باشد؟ ما در در این مطلب به مقایسه PS4 با Xbox Series S می‌پردازیم تا پاسخی برای این پرسش پیدا کنیم.

مقایسه PS4 با ایکس باکس سری اس، از گرافیک تا کیفیت و لوازم جانبی

مقایسه PS4 با ایکس باکس سری اس

کنسول پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۳ بود که وارد بازار شد و توانست به یکی از پرفروش‌ترین کنسول‌های تاریخ تبدیل شود. بازی‌های انحصاری فراوانی روی این دستگاه عرضه شده که هر یک توانسته‌اند جوایز فراوانی را در رویدادهای گوناگون به خود اختصاص دهند. با این حال این دستگاه یک محصول نسل هشتمی است که محدودیت‌های خاص خود را دارد. در سوی مقابل ما ایکس باکس سری اس را داریم؛ یک کنسول نسل نهمی از مایکروسافت که قابلیت‌های جدید آن می‌تواند نظر بسیاری از گیمرها را جلب کند. ما در ادامه مقایسه PS4 با Xbox Series S به صورت جزئی‌تر تفاوت‌های میان این دو کنسول را بررسی می‌کنیم. پس ادامه مقاله را از دست ندهید.

برای مشاهده قیمت و خرید پلی استیشن ۴ به تکنولایف مراجعه کنید

مقایسه گرافیک PS4 با Xbox Series S

مقایسه گرافیک PS4 با Xbox Series S

از نظر گرافیکی باید بگوییم که کنسول ایکس باکس سری اس آن چیزی نیست که بشود به صورت کامل از یک دستگاه نسل نهمی انتظار داشت. پردازنده گرافیکی قرار گرفته روی این کنسول RDNA 2 شخصی‌سازی شده است که دارای توان پردازشی ۴ ترافلاپس بوده و فرکانس آن ۱.۵۶۵ گیگاهرتز است. در مقایسه گرافیکی Xbox Series S با PS4 باید بگوییم که پردازنده گرافیکی AMD Radeon محصول شرکت سونی توان پردازشی ۱.۸۴ ترافلاپس دارد.

درست است که کنسول نسل نهمی مایکروسافت از پلی استیشن ۴ به شکل چشم‌گیری قدرت بیش‌تری دارد، اما این بدان معنا نیست که می‌توانید عملکرد بی‌نظیری را از ایکس باکس سری اس شاهد باشید. از نظر مقایسه کیفیت PS4 با Xbox Series S باید بگوییم که محصول مایکروسافت نهایتا می‌تواند تصاویر را با رزولوشن ۱۴۴۰p برای‌تان به نمایش بگذارد (البته خود دستگاه قادر است تصاویر را به صورت Upscale شده در حالت ۴K نمایش دهد). پلی استیشن ۴ هم حداکثر رزولوشن‌اش ۱۰۸۰p است (از رزولوشن ۴K پشتیبانی نمی‌کند).

همچنین باید بگوییم که کنسول ایکس باکس سری اس دارای ۱۰ گیگابایت رم GDDR6 است، در صورتی که کنسول قدیمی سونی ۸ گیگابایت رم GDDR5 دارد. در نتیجه می‌توان از محصول مایکروسافت انتظار سرعت بسیار بالاتری را در اجرا داشت.

علاوه بر این، در مقایسه کنسول PS4 با Xbox Series S باید بگوییم که ایکس باکس سری اس پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای شخصی‌سازی شده Zen 2 با فرکانس ۳.۶ گیگاهرتز دارد و می‌تواند بازی‌ها را با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه هم ارائه دهد. البته فعلا بازی‌های زیادی نیستند که نرخ فریم بیش‌تر از ۶۰ را در اختیارتان قرار دهند. در سوی دیگر سونی در نسل قبل از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای AMD استفاده کرده است. پردازنده‌ای که اجازه اجرای بازی‌ها با نرخ ۶۰ فریم را می‌دهد، هرچند در حالت پایدار اکثر بازی‌ها نرخ فریم ۳۰ را ارائه می‌دهند.

به طور کلی در مقایسه گرافیک Xbox Series S با PS4 باید بگوییم که محصول مایکروسافت قطعا قدرت بیش‌تری دارد، اما به اندازه‌ای که از یک کنسول نسل جدید انتظار می‌رود، قوی نیست. هرچند باید قیمت آن را هم در این جا مورد توجه قرار دهید.

انواع کنسول بازی ایکس باکس را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید

مقایسه کنسول PS4 با Xbox Series S از نظر حافظه داخلی

مقایسه PS4 با Xbox Series S از نظر حافظه داخلی

حافظه داخلی شاید برای برخی از افراد یکی از مهم‌ترین نکات در مقایسه PS4 با Xbox Series S باشد. در واقع داشتن فضای کافی برای نصب بازی‌ها برای اکثر ما اهمیت زیادی دارد. اما در این بحث باید بگوییم که میان پلی استیشن ۴ و ایکس باکس سری اس تفاوت زیادی وجود ندارد. محصول مایکروسافت با حافظه داخلی ۵۰۰ گیگابایتی و محصول سونی با حافظه داخلی ۵۰۰ گیگابایتی تا ۱ ترابایتی در بازار موجود است. هرچند شما نسخه مشکی‌رنگ Xbox Series S را هم با حافظه ۱ ترابایتی می‌توانید خریداری کنید.

اما نکته مهم در مقایسه ی PS4 با Xbox Series S این است که در نسل جدید ما شاهد استفاده از SSD هستیم، در صورتی که کنسول‌های نسل هشتمی هارد HDD داشتند. این تفاوت بسیار چشم‌گیر است و نمی‌توان بی‌توجه از کنار آن گذشت. به لطف SSD حالا کنسول‌های جدید بازی‌ها را با سرعت بالاتری اجرا می‌کنند و زمان بارگذاری بسیار کاهش پیدا کرده است. حتی این موضوع روی سرعت باز کردن و بستن بازی‌ها و رفتن به سراغ بازی‌های محتلف هم تاثیرگذار است. در نتیجه اگر این مسئله برای‌تان اهمیت دارد، بهتر است دور پلی استیشن ۴ را خط بکشید.

از نظر حافظه اضافی هم این دو با هم تفاوت‌هایی دارند. در مورد PS4 باید بگوییم که گیمرها مجبور هستند دست به خرید هارد اکسترنال بزنند. البته این هاردها معمولا سرعت پایینی دارند و ممکن است رضایت‌تان را به دست نیاورند. در سوی دیگر حافظه ایکس باکس سری اس را می‌توان به SSD داخلی هم ارتقا داد.

در مجموع باید بگوییم که شاید برنده مشخص در این بخش ایکس باکس سری اس است که از SSD بهره می‌برد و سرعت بالایی را ارائه می‌دهد.

طراحی و اندازه

مقایسه PS4 با Xbox Series S از نظر طراحی و اندازه

یکی از مهم‌ترین مواردی که احتمالا نظرتان را جلب می‌کند، اندازه کوچک ایکس باکس سری اس است. در واقع این کنسول نسبت به پلی استیشن ۴ یا هر کنسول دیگری از سونی و مایکروسافت دستگاهی کوچک‌تر و جمع‌وجورتر محسوب می‌شود. ابعاد این کنسول ۶.۵ در ۱۵.۱ در ۲۷.۵ سانتی‌متر است، در صورتی که PS4 ابعادی ۵.۳ در ۳۰.۵ در ۲۷.۴ سانتی‌متری دارد. یعنی کنسول مایکروسافت تقریبا اندازه‌ای نصب محصول سونی نسل هشتمی سونی دارد.

از نظر طراحی باید بگوییم که نکته مهم دیگر عدم مجهز بودن ایکس باکس سری اس به درایور دیسک است، در صورتی که پلی استیشن ۴ درایو دیسک دارد. هرچند از آن جایی که اکثر افراد بازی‌ها را به صورت دیجیتالی خریداری می‌کنند این موضوع چندان به چشم نمی‌آید.

مورد بعدی در مقایسه PS4 با Xbox Series S به پورت‌های HDMI مربوط می‌شود. پلی استیشن ۴ از پورت قدیمی HDMI 1.4 استفاده می‌کند، در صورتی که ایکس باکس سری اس دارای پورت HDMI 2.1 است. درگاه HDMI 1.4 رزولوشن ۴K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را ارائه می‌دهد، اما HDMI 2.1 قابلیت پشتیبانی از رزولوشن ۴K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و همچنین رزولوشن ۸K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد.

در نتیجه می‌توان گفت از این نظر هم برنده‌ی مقایسه کنسول PS4 با Xbox Series S محصول شرکت مایکروسافت است؛ چرا که تکنولوژی جدیدتری دارد و می‌توان برای‌تان کارایی بیش‌تری داشته باشد.

مقایسه دسته PS4 با Xbox Series S

مقایسه دسته PS4 با Xbox Series S

در بحث دسته موضوع بیش‌تر به سلیقه گیمرها برمی‌گردد. اما باید بدانید که به طور کلی دسته‌های جدید مایکروسافت یکی از خوش‌دست‌ترین کنسول‌های بازار هستند و هم از نظر کیفیت ساخت و هم از لحاظ کارایی کم‌نقص به حساب می‌آیند. اما در سوی دیگر دسته‌های دوال شاک سونی هم می‌توانند کارتان را راه بیندازند.

جمع‌بندی

پی اس فور بهتره با ایکس باکس سری اس

در نهایت باید بگوییم که پیروز قطعی در مقایسه ی PS4 با Xbox Series S، محصول شرکت مایکروسافت است. این دستگاه از قابلیت‌های جدید استفاده می‌کند،‌ مجهز به SSD است و اجازه تجربه بازی‌های نسل جدید را به گیمرها می‌دهد. تنها دلیلی که می‌تواند خرید کنسول نسل هشتمی سونی را توجهیه کند، دسترسی به بازی‌های انحصاری آن است.

این بود مقایسه PS4 با Xbox Series S. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره این دو کنسول چیست؟ فکر می‌کنید کدام یک ارزش خرید بالاتری دارند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی هواوی پی ۶۰ پرو به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی هواوی p60 pro

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.