شیائومی با تولید گوشی های میان رده و اقتصادی توی سال های اخیر حسابی بازار موبایل رو توی دستش گرفته و رقابت نزدیکی با سامسونگ داره که گاهی اوقات حتی برگ برنده رو هم مال خودش میکنه. دو تا میان رده اخیر شیائومی یعنی Poco X6 و Note 13 5G با فاصله زمانی یه هفته توی ژانویه ۲۰۲۴ (دی ماه ۱۴۰۲) معرفی شدن که به غیر از طراحی جذاب و دلنشین، مشخصات سخت افزاری و دوربین نزدیک به هم دارند. روی این حساب اگر قصد خرید یه گوشی میان رده توی رنج قیمتی ۱۰ تا ۱۵ میلیون دارین و میخواین دوربین با کیفیت، سخت افزار قوی و شارژدهی مناسبی داشته باشه، تو مقایسه Poco X6 و Redmi Note 13 5G همراه موبونیوز باشین تا هر دو تا گوشی رو توی کفه ترازو بذاریم و ارزش خریدشون رو بسنجیم.

مقایسه Poco X6 و Redmi Note 13 5G از نظر طراحی و کیفیت ساخت

تقریبا اکثر گوشی های شیائومی ظاهر جذاب و منحصر به فردی دارن و به غیر از اسامی عجیب و غریب واقعا توی شکل و شمایل کم نمیذارن. روی این حساب اولین بخش مقایسه‌مون رو به بررسی تفاوت های هر دو تا میان رده Poco X6 و Note 13 5G اختصاص دادیم. توی طراحی بدنه و فریم Note 13 5G از پلاستیک با کیفیت استفاده شده که ظاهر شیشه ای داره و جذابیت زیادی رو به این گوشی میده. دوربین های پشتی ردمی نوت ۱۳ توی یه جزیره مستطیلی مشابه پرچمدارهای آیفون قرار گرفتن که روی درب گوشی سوار شده و ظاهر خوبی داره. برای جلوی گوشی از شیشه حرارت دیده استفاده شده که توسط یه لایه گوریلا گلس ۵ محافظت میشه.

مقایسه Poco X6 و Redmi Note 13 5G از نظر طراحیدر مقابل میان رده Poco X6 هم مثل رقیب از متریال پلاستیک توی ساخت درب پشتی و فریم گوشی استفاده میکنه. درب پشتی پوکو توی رنگ سفید شباهت زیادی با سنگ مرمر داره که جذابیت خاصی به این گوشی بخشیده، از اون طرف فریم گوشی هم توی نگاه اول به شکل فلزی دیده میشه که ترکیب فریم و قاب گوشی حس استفاده از یک اسمارت فون گرون قیمت رو بهتون میده. دوربین های پشتی پوکو مثل تمامی خانواده این سری با چیدمان جزیره ای توی یه جزیره مشکی قرار داده شده که برآمدگی خاصی داره. جلوی این گوشی از شیشه ساخته شده و با یه لایه گوریلا گلس ویکتوس محافظت میشه ولی بازم به نظرم برای راحتی کار از یه قاب و گلس محکم استفاده کنین.

مقایسه طراحی Poco X6 و Redmi Note 13 5Gاز نظر وزن و ابعاد ردمی نوت ۱۳ حدود ۰/۴ میلیمتر قطر و ۷ گرم وزن کمتری در مقایسه با پوکو داره که روی خوش دست شدن این گوشی تاثیر زیادی میذاره. توی هر دو تا گوشی ردمی و پوکو از استاندارد حفاظتی IP54 استفاده شده که مقاومت زیادی در برابر گرد و غبار و پاشش آب نشون نمیده. این یعنی هر دو تا گوشی شیائومی برای کاربری روزانه مناسبن ولی ضد آب نیستن و روی این حساب اگر گوشی از دستتون توی آب افتاد خرج زیادی رو دست‌تون میفته.

در حالت کلی توی مقایسه Poco X6 و Redmi Note 13 5G در بخش طراحی و ساخت، هر دو تا گوشی رقابت نزدیکی با هم دارن ولی اینجا میان رده پوکو به دلیل داشتن محافظت صفحه بهتر و شکل و ظاهر جذاب تر امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

مقایسه Poco X6 و Redmi Note 13 در بخش نمایشگر

توی بخش مقایسه نمایشگر، ردمی نوت ۱۳ از یه نمایشگر آمولد ۶/۶۷ اینچی با رزولوشن تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل استفاده کرده که توانایی نمایش بیش از ۱ میلیارد رنگ رو داره و از نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی میکنه. نمایشگر ردمی توانایی تولید روشنایی ۴۸۸ نیت در حالت دستی و تا ۹۹۱ نیت در حالت خودکار رو داره که تا ۱۰۰۰ نیت هم میرسه. نمایشگر ردمی نوت ۱۳ در مقایسه با سال گذشته و حتی به نسبت قیمت بازار کیفیت مناسبی داره از اون طرف بیش از ۸۸ درصد فضای جلویی گوشی به نمایشگر اختصاص داده شده و حاشیه بسیار کمی داره که اصلا به چشم نمیاد.

مقایسه نمایشگر Poco X6 و Redmi Note 13 5Gمیان رده Poco X6 از یه نمایشگر ۶/۶۷ اینچی اولد استفاده کرده که توانایی نمایش ۶۸ میلیارد رنگ رو داره و میتونه تصاویر با کیفیت ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل رو براتون نمایش بده. از اون طرف نمایشگر گوشی از نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی میکنه که در دو حالت ۱۲۰ و ۶۰ هرتزی تنظیم میشه. نمایشگر این گوشی میتونه روشنایی ۵۰۰ نیت در حالت دستی و تا ۱۲۰۰ نیت در حالت خودکار رو تولید کنه که به ادعای چینی ها تا ۱۸۰۰ نیت در حالت پیک هم میرسه. پس به خورشید سلام کنین و گوشی رو توی محیط های باز هم استفاده کنین که شیائومی امسال همه جوره هوای ما رو داره.

مقایسه صفحه نمایش Poco X6 و Redmi Note 13 5Gنمایشگر پوکو برخلاف رقیب از استاندارد های تصویر HDR و دالبی ویژن پشتیبانی میکنه که میتونین محتوای استریم رو با کیفیت بالا ببینین. اسکنر اثر انگشت توی پوکو زیر نمایشگر قرار داره که کیفیت و کارایی مناسبی رو بهتون میده. اما از اون طرف میان رده ردمی نوت ۱۳ اسکنر اثر انگشت رو با کلید پاور ترکیب کرده که میتونین سلیقه ای باهاش رفتار کنین و میشه گفت برتری خاصی نسبت بهم ندارن.

در حالت کلی توی مقایسه Poco X6 و Note 13 5G در بخش نمایشگر، میان رده پوکو ایکس ۶ نمایشگر با کیفیت تری داره و روشنایی بالاتری رو در اختیارتون میذاره و از همه مهمتر استاندارد پخش محتوای HDR رو داره که برتری خودش رو به رخ ردمی میکشه. روی این حساب با یه سبک و سنگین امتیاز بخش نمایشگر به طور حتم به پوکو میرسه.

مقایسه پوکو X6 و ردمی نوت ۱۳ ۵G از نظر باتری و شارژدهی

هر گوشی که بخرین غیر ممکنه ظرفیت باتری و شارژدهی رو فراموش کنین پس وقتشه باتری هر دو تا گوشی رو با هم محک بزنیم. توی بخش باتری میان رده Note 13 5G از یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری و Poco X6 از یه باتری ۵۱۰۰ میلی آمپری استفاده میکنه که شارژدهی و کارایی بالایی بهتون میده و میشه روش حساب کرد.

مقایسه پوکو X6 و ردمی نوت 13 5G از نظر باتری و شارژدهیباتری ردمی با آداپتور ۳۳ واتی شیائومی توی ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد و توی ۱ ساعت و ۱۶ دقیقه به طور کامل شارژ میشه. از این نظر پایین تر از رقبایی مثل ریلمی ۱۱ پرو و حتی موتورولا G82 قرار میگیره. از اون طرف باتری پوکو ایکس ۶ با آداپتور ۶۷ واتی داخل جعبه توی کمتر از نیم ساعت تا ۷۸ درصد شارژ میشه و برای فول شارژ باتری باید فقط ۴۸ دقیقه صبر کنین. اینجا پوکو تا دو برابر سریع تر از ردمی شارژ میشه که یکی از نقاط مثبت این گوشی به شمار میاد.

مقایسه پوکو ایکس 6 و ردمی نوت 13 5G از نظر باتری و شارژدهیاز نظر شارژدهی ردمی نوت ۱۳ با هر شارژ شدن تا ۳۴ ساعت برای مکالمه، ۹ ساعت اینترنت گردی و ۱۰ ساعت فیلم دیدن جواب میده. از اون طرف باتری پوکو هم تا ۲۸ ساعت برای زنگ زدن، ۹ ساعت اینترنت و ۱۱ ساعت فیلم دیدن کاربر رو همراهی میکنه.

در حالت کلی توی مقایسه باتری Poco X6 و Redmi Note 13 5G، ردمی نوت ۱۳ شارژدهی بالاتری داره ولی از اون طرف پوکو سریع تر شارژ میشه که روی این حساب امتیاز بخش باتری به Poco X6 میرسه.

مقایسه دوربین پوکو ایکس ۶ و ردمی نوت ۱۳ ۵G

دو تا میان رده شیائومی از پکیج دوربین های پشتی و سلفی باکیفیت استفاده میکنند که در ادامه در موردشون توضیح میدم. میان رده پوکو ایکس ۶ تازه‌وارد از ترکیب دوربین های سه تایی ۶۴ مگاپیکسلی واید با لرزشگیر اپتیکال، یه دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و در نهایت یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده میکنه که در کنار دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی واید مجموعه دوربین های این گوشی رو تشکیل میدن.

مقایسه دوربین پوکو ایکس 6 و ردمی نوت 13 5G

از اون طرف ردمی نوت ۱۳ هم به تقلید از رقیب، از ترکیب دوربین های سه تای از جمله یه دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی واید، یه دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی مجهز شده. برای دوربین سلفی این گوشی مثل پوکو از یه دوربین واید ۱۶ مگاپیکسلی استفاده میشه و غیر از این تفاوت خاصی با هم ندارن. شیائومی توی پوکو کمی دست و دلباز تره و فیلمبرداری ۴K رو به این گوشی آورده که دقیقا با قیمتش همخونی داره. ولی از اون طرف ردمی نوت ۱۳ ترکیب دوربین مشابه سال گذشته رو داره و پیشرفت زیادی در این زمینه نداربم.

مقایسه عملکرد دوربین های اصلی

دوربین اصلی Note 13 5G عکس های پیشفرض ۱۲ مگاپیکسلی رو ثبت میکنه که وضوح و کیفیت مناسبی دارن. از اون طرف توی محیط های باز عکس ها کمی روشن تر میفتن و نویز محدودی دارن. در مقابل دوربین پوکو توی شرایط نور محیط و حتی زیر نور شدید آفتاب هم عکس های خوب و با کیفیت رو ثبت میکنه. دوربین اصلی واید پوکو لرزش گیر اپتیکال OIS داره که از تکون خوردن های ناگهانی دوربین و تار شدن عکس جلوگیری میکنه. از اون طرف دوربین ردمی برخلاف عدد ۱۰۸ مگاپیکسلی توی عکسبرداری ثابت و در حین حرکت فوکوس خودکار نداره و با کوچکترین تکون اضافه یه تاری و نویز مشتی تحویلتون میده. داینامیک رنج دوربین اصلی ردمی متوسطه و کنتراست مناسبی داره، در مقابل دوربین پوکو محدوده داینامیک بهتر، کنتراست بیشتر و وضوح تصویر بهتری داره که قطعا توی انتخاب نهایی تاثیر میذاره.

مقایسه دوربین های اصلی poco x6 و redmi note 13 5gتوی حالت زوم ۲ و ۴ برابری دوربین ردمی نوت ۱۳ جزئیات تصویر تا حد زیادی حذف میشه که در نتیجه پیکسل های کمی نرم تر میشن و وضوح و کنتراست تصویر پایین تر میاد. از اون طرف دوربین پوکو ایکس ۶ هنوزم کیفیت خودش رو حفظ میکنه و عکس های ثبت شده در حالت بزرگنمایی ۲، ۳ و حتی ۴ برابری وضوح بالا و رنگ بندی مناسبی دارن و به زحمت روشون نویز میفته. اگه سراغ زوم ۱۰ برابری بریم دوربین هر دو تا گوشی افت کیفیت زیادی داره و فقط یه شکل کلی از سوژه رو بهمون میده و جزئیات زیادی نداره.
توی نور کم ردمی وضعیت زیاد جالبی نداره و به دلیل نورسنجی پایین کیفیت عکس ها به شدت پایین میاد و نقاط تاریک و نویز به جا میذاره. از اون طرف دوربین پوکو برخلاف رقیب افت کیفیت کمتر و نویز محدودی داره که اگه حالت شب رو فعال کنیم عکس ها کمی واضح تر میشن. توی حالت شب کیفیت عکسبرداری دوربین اصلی هر دو تا گوشی پایینه و نویز زیادی روش میفته که به نظرم نمیتونیم ایراد زیادی ازش بگیریم و باید یه جوری باهاش کنار بیایم.

مقایسه عملکرد دوربین های اولترا واید

دوربین اولترا واید هر دو تا گوشی توی شرایط نوری مناسب وضوح و کیفیت عکسبرداری مناسبی دارن که میشه روش حساب کرد. توی زوم ۲ و ۴ برابری نورسنجی دوربین هر دو تا گوشی کمی پایین تر میاد که معمولا کلیات عکس رو بهمون میده و جزئیات تصویر تا حد زیادی از دست میرن. توی این حالت پیکسل های تصویر نرم تر میشن و رنگ بندی گرم بیش از حد دارن که از شکل طبیعی خارج میشه.

از اون طرف توی نور کم کیفیت دوربین هر دو تا گوشی ردمی نوت ۱۳ و پوکو کمی افت میکنه و کنتراست تصویر پایین تر میاد که در نتیجه عکس های کمی تار و با نویز رو ثبت میکنه. توی حالت شب هم دوربین هر دو تا گوشی وضعیت جالبی نداره و عکس های تار، بدون جزئیات، محدوده داینامیک و کنتراست پایین رو ثبت میکنه که در حد یه گوشی میان رده کفایت میکنه و نباید انتظار دوربین های شاهکار سامسونگ A54 رو ازش داشته باشیم.

مقایسه عملکرد دوربین های ماکرو

معمولا دوربین های ماکرو توی اکثر گوشی های شیائومی برای پر شدن عریضه به کار گرفته میشن و فقط نکنم کسی بیشتر از دو سه بار ازشون استفاده کنه. به هر حال دوربین ماکرو هر دو تا گوشی ردمی نوت ۱۳ و پوکو ایکس ۶ در حالت های عکسبرداری روز روشن، نور کم و حالت شب عکس های با کیفیت و وضوح پایین، فاقد جزئیات و با کنتراست پایین رو ثبت میکنن. از اونجایی که رزولوشن تصویر دوربین ماکرو هر دو تا گوشی ۲ مگاپیکسل و جنبه نمایشی داره، پس وضوح تصویر پایینی دارن که اصلا مناسب عکسبرداری نیست و واقعا توی ذوقتون میزنه. به نظرم اگه واقعا به دنبال عکس گرفتن سوژه های نزدیک هستین بهتره زوم ۲ و ۴ برابری دوربین اصلی رو امتحان کنین و اصلا طرف دوربین ماکرو این دو تا گوشی نرین.

مقایسه عملکرد دوربین های سلفی

دوربین سلفی هر دو تا گوشی ردمی و پوکو مشخصات یکسانی دارن که نتیجه عملکرد مشابهی رو هم بهتون میده. دوربین سلفی Poco X6 و Note 13 5G توی نور روز کیفیت مناسبی دارن ولی معمولا زیر نور خورشید کمی عکس ها بیش از حد روشن میشن. توی نور کم وضوح تصویر پایین میاد و نویز رو با خودش یدک میکشه که چندان جالب نیست. عکسبرداری توی شب رو هم بیخیال شین که اصلا جالب نیست و معمولا عکس ها رو به برفکی میرن و تاریک هستن. در کل دوربین سلفی هر دو تا گوشی در حد یه میان رده جواب میده و انتظار بالای ازش نداریم.

مقایسه فیلمبرداری دوربین ها

مجموعه دوربین های اصلی و سلفی ردمی توانایی فیلمبرداری با وضوح ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو دارن. از اون طرف پوکو دوربین های پشتی بهتری داره که فیلمبرداری ۴K با سرعت ۲۴ فریم رو بهتون میده و دوربین سلفی هم توانایی فیلمبرداری ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ تا ۶۰ فریم رو داره.

در حالت کلی توی مقایسه دوربین Poco X6 و Note 13 5G، هر دو تا گوشی عملکرد نزدیک به هم دارن ولی پوکو دوربین اصلی باکیفیت تری داره که فیلمبرداری ۴K رو بهتون میده و نمیشه به راحتی از کنارش رد شد. از این نظر دوربین پوکو مزیت های زیادی در مقایسه با ردمی داره که اگه دنبال فیلمبرداری با کیفیت تر هستین قطعا به سراغ پوکو میرین.

مقایسه Poco X6 و Redmi Note 13 5G از نظر پردازشی و سخت افزاری

معمولا هر ساله گوشی های هوشمند به تراشه های قدرتمندی تری مجهز میشن که شیائومی هم به تبعیت از این رسم توی هر دو تا گوشی Note 13 5G و پوکو ایکس ۶ از تراشه های مدیاتک و کوالکام کمک گرفته تا تجربه بهتری رو در اختیار کاربر بذاره.
میان رده ردمی نوت ۱۳ از تراشه اقتصادی مدیاتک Dimensity 6080 استفاده کرده که معماری ۶ نانومتری داره و عملکرد پردازشی مناسبی رو در کاربری سبک روزانه در اختیارتون میذاره. این تراشه از ۸ هسته پردازشی شامل دو هسته اصلی ۲/۴ گیگاهرتزی و ۶ هسته ۲/۰ گیگاهرتز تشکیل شده که با پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 بخش پردازشی این گوشی رو به عهده دارن.

مقایسه Poco X6 و Redmi Note 13 5G از نظر پردازشاز اون طرف میان رده Poco X6 اینبار به سراغ کوالکام رفته و از تراشه تقویت شده Snapdragon 7s Gen 2 با معماری ۴ نانومتری بهره میبره که در حد یه کنسول بازی قدرتمند و چیزی فراتر از یه گوشی میان رده رو در اختیارتون میذاره. این تراشه مثل رقیب از ترکیب ۸ هسته پردازشی شامل دو هسته ۲/۴ گیگاهرتزی اصلی و شش هسته کم مصرف ۱/۹۵ گیگاهرتزی استفاده میکنه که در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 710 موتور این گوشی گیمینگ رو روشن نگه میداره.
براساس تست های انجام شده تراشه اسنپدراگون پوکو توی بخش های تک هسته ای و چند هسته ای در مجموع بیشتر از ۶۰ درصد عملکرد پردازشی و گرافیکی بالاتری در مقایسه با تراشه مدیاتک ۶۰۸۰ داره که توی کاربری های سنگین و طولانی خودشو رو به خوبی نشون میده. توی اجرای برنامه های سنگین و نیمه سنگین و بازی های چالشی مثل کالاف، پابچی و Genshin Impact، تراشه میان رده پوکو با قدرت به پیش میره و میتونین این عناوین رو با کیفیت Ultra و با فریم حداکثری اجرا کنین.

در مقابل میان رده ردمی نوت ۱۳ توی بحث اجرای بازی عملکرد متوسطی داره که انتظارات شما رو برآورده میکنه ولی نمیشه زیاد بهش فشار بیاریم. روی این حساب برای یه تجربه خالی از لگ و باگ توی ردمی نوت ۱۳ تنظیمات بازی رو توی حالت Medium قرار بدین تا فریم بیشتری توی بازی بهتون بده.

تست بازی و عملکرد پوکو ایکس 6
ردمی نوت ۱۳ توی کانفیگ حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ و ۱۲ گیگابایت تولید شده که میتونین یه مدل رو انتخاب کنین. در مقابل پوکو ایکس ۶ با یه تغییر جزئی در ترکیب حافظه ۲۵۶ با رم ۸ و ۱۲ گیگابایت و نسخه ۵۱۲ با رم ۱۲ گیگابایت وجود داره. اگه واقعا دنبال یه گوشی برای گیم زدن هستین اول از خودتون بپرسین واقعا میارزه اینقدر پول برای یه گوشی بدم که تراشه قدرتمند تری داره یا ۵ میلیون کمتر بدم و یه گوشی میان رده مثل ردمی نوت ۱۳ با مشخصات مشابه بخرم و همه چی تموم بشه. با یه سبک و سنگین توی مقایسه Poco X6 و Note 13 5G در بخش پردازشی، میان رده پوکو به لطف استفاده از تراشه قدرتمند کوالکام با اختلاف عملکرد پردازشی و گیمینگ بالاتری در مقایسه با رقیب داره که حتی توی استفاده طولانی هم به زحمت داغ میشه که روی این حساب امتیاز این بخش به Poco X6 میرسه.

مقایسه نرم افزاری Poco X6 و Note 13 5G

توی بخش مقایسه نرم افزاری Poco X6 و Note 13 5G به اندروید ۱۳ و رابط کاربری شخصی سازی شده MIUI 14 مجهز شدن. با اینکه هر دو تا گوشی توی سال ۲۰۲۴ تولید شدن ولی همچنان از اندروید پایین تر استفاده میکنن که زیاد جالب نیست و انتظار داشتیم شیائومی از Hyper OS روی هر دو تا میان رده جدید خودش استفاده میکرد.

مقایسه نرم افزاری Poco X6 و Note 13 5G
بر اساس اطلاعات منتشر شده پوکو ایکس ۶ احتمالا آپدیت اندروید ۱۴ و بروز رسانی HyperOS رو دریافت میکنه که برای پوکو بازها خبر بسیار خوشحال کننده ای هست. از اون طرف هنوز برنامه ای برای آپدیت ردمی نوت ۱۳ اعلام نشده و فعلا باید با همین اوضاع سر کنیم. سیاست شیائومی توی سال جدید بروز رسانی نرم افزاری ۳ ساله و پچ امنیتی تا ۴ سال رو به همراه داره که از این نظر بعد از سامسونگ بالاترین پشتیبانی رو به کاربرانش ارائه میده. پس اگه سمت هر کدوم از دو تا گوشی ردمی و پوکو برین ضرر نکردین و تا اندروید ۱۶ باهاتون راه میاد.

مقایسه نرم افزاری Note 13 5G و Poco X6از نظر محیط کاربری هر دو تا گوشی دیگه اون باگ های عجیب و غریب قبل رو ندارن و به لطف تراشه های مدیاتک و کوالکام تجربه کاربری روون و تر و تمیزی بهتون میدهن که قطعا با دریافت بروزرسانی HyperOS اوضاع بهتر هم میشه.

در حالت کلی توی مقایسه Poco X6 و Note 13 5G در بخش نرم افزاری، پوکو ایکس ۶ به دلیل استفاده از تراشه اسنپدراگون و رم ۱۲ گیگابایتی عملکرد نرم افزاری به مراتب بالاتری در مقایسه با ردمی داره و امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

مقایسه اسپیکر پوکو X6 و ردمی Note 13 5g

میان رده ردمی نوت ۱۳ تنها یه اسپیکر استریو داره که در پایین فریم گوشی قرار گرفته و صدای خروجی مناسب رو تولید میکنه. از اون طرف پوکو ایکس ۶ برخلاف رقیب به دو تا اسپیکر قدرتمند مجهز شده که در بخش بالایی و پایین فریم گوشی قرار داره و در کمال تعجب صدای بسیار بلندی رو پخش میکنه.

مقایسه اسپیکر پوکو X6 و ردمی Note 13 5gکیفیت صدای بیس توی هر دو تا گوشی در یه حد و توقع بیس کوبنده رو نداریم ولی هر جور حساب کنیم پوکو به دلیل داشتن دو تا بلندگو صداش خیلی از ردمی بلند تره و انتظاراتمون رو براورده میکنه. هر دو تا گوشی به جک صدا مجهز شده که میتونین هندزفری سیمی رو برای زنگ زدن و آهنگ گوشی دادن استفاده کنین. در حالت کلی توی مقایسه Poco X6 و Note 13 5G در بخش اسپیکر، میان رده پوکو صدای قوی تری رو در مقایسه با ردمی بهتون میده و روی این حساب امتیاز این بخش روی دریافت میکنه.

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

میانرده Redmi Note 13 5G در کانفیگ ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت با قیمت ۱۱ میلیون و Poco X6 با همین ترکیب قیمتی معادل ۱۳.۵ میلیون (فروردین ۱۴۰۳) تومان داره. هر دو تا گوشی رقابت نزدیکی تو بخش های اصلی دوربین، سخت افزار و باتری دارن که به نظرم باید یه سبک سنگین کنیم تا ارزش خرید هر کدوم مشخص بشه.
در حالت کلی با توجه به مشخصات و قیمت گوشی و اختلاف ۳ میلیونی که بین‌شونه، ارزش خرید پوکو خیلی از ردمی بیشتره و با پردازنده قدرتمند اسنپدراگون از پس بازی ‌های موبایلی بیشتری برمیاد. این گوشی تو دوربین، سرعت شارژ و کیفیت صدا رقیبش رو میزنه و کلا از همه نظر از ردمی بهتره. از اون طرف نوت ۱۳ ۵جی بهتون ظاهر بروزتری میده و از کارت حافظه پشتیبانی می‌کنه که تو نسخه پوکو نداریم.

مقایسه مشخصات poco x6 با redmi note 13 5g

thumb

Xiaomi Poco X6

thumb

Xiaomi Redmi Note 13 5G

تاریخ عرضه

Announced۲۰۲۴, January 11

StatusAvailable. Released 2024, January 12

Announced۲۰۲۳, September 21

StatusAvailable. Released 2023, September 21

مشخصات بدنه

رنگ بندیBlack, White, Blue

SIMIP54, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus), plastic frame, plastic back

Weight۱۸۱ g (6.38 oz)

Dimensions۱۶۱.۲ x 74.3 x 8 mm (6.35 x 2.93 x 0.31 in)

رنگ بندیBlack, White, Blue

SIMIP54, dust and splash resistant

Build

Weight۱۷۳.۵ g (6.14 oz)

Dimensions۱۶۱.۱ x 75 x 7.6 mm (6.34 x 2.95 x 0.30 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass Victus

Resolution۱۲۲۰ x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size۶.۶۷ inches, 107.4 cm2 (~89.7% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 68B colors, 120Hz, Dolby Vision, 500 nits (typ), 1200 nits (HBM), 1800 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution۱۰۸۰ x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size۶.۶۷ inches, 107.4 cm2 (~88.9% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 1B colors, 120Hz, 1000 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging۶۷W wired, 100% in 44 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع۵۱۰۰ mAh, non-removable

Charging۳۳W wired

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 64 MP, f/1.8, 25mm (wide), 0.7m, PDAF, OIS
۸ MP, f/2.2, 118 (ultrawide), 1/4.0″, 1.12m
۲ MP, f/2.4, (macro)

ویدئو۴K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, HDR, panorama

نوع دوربینDual : 100 MP, f/1.7, (wide), 0.64m, PDAF
۲ MP, f/2.4, (depth)

ویدئو۱۰۸۰p@30fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.5, (wide)

ویدئو۱۰۸۰p@30/60fps

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP

ویدئو۱۰۸۰p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 2.2

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM7435-AB Snapdragon 7s Gen 2 (4 nm)

CPUOcta-core (4×2.40 GHz Cortex-A78 & 4×1.95 GHz Cortex-A55)

GPUAdreno 710

Internal۱۲۸GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAM

Card slotNo

ChipsetMediatek Dimensity 6080 (6 nm)

CPUOcta-core (2×2.4 GHz Cortex-A76 & 6×2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G57 MC2

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, MIUI 14, planned upgrade to Android 14, HyperOS

OSAndroid 13, MIUI 14

ویژگی ها

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

SensorsFingerprint (side-mounted), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

۳.۵mm jack ۲۴-bit/192kHz Hi-Res & Hi-Res Wireless audio

پورت هندزفری ۳.۵ میلیمتر

بلندگوYes, with dual speakers

۳.۵mm jack ۲۴-bit/192kHz audio

پورت هندزفری ۳.۵ میلیمتر

بلندگوYes

مشخصات شبکه های ارتباطی

۵G bands۱, ۳, ۵, ۷, ۸, ۲۰, ۲۸, ۳۸, ۴۰, ۴۱, ۶۶, ۷۷, ۷۸ SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

۳G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

۲G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 – SIM 1 & SIM 2

۴G bands۱, ۲, ۳, ۴, ۵, ۷, ۸, ۱۲, ۱۳, ۱۷, ۱۸, ۱۹, ۲۰, ۲۶, ۲۸, ۳۲, ۳۸, ۴۰, ۴۱, ۶۶

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

۵G bands۱, ۵, ۸, ۲۸, ۴۱, ۷۸ SA/NSA

EDGE

GPRS

۳G bandsCDMA2000 1x

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / CDMA2000 / LTE / 5G

۲G bandsCDMA 800

۴G bands۱, ۳, ۵, ۸, ۳۴, ۳۸, ۳۹, ۴۰, ۴۱

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared portYes

Bluetooth۵.۲, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS (L1), GLONASS (G1), BDS (B1), GALILEO (E1)

Infrared portYes

Bluetooth۵.۳, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCNo

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

تست ها

بلندگو
-۲۶.۵ LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera
Photo / Video

Display

Performance

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

SAR

رنگ بندی

Price$۲۹۹.۵۰ / ۲۹۵.۰۲ / ۲۵,۹۹۹

SAR EU

Models۲۳۱۲۲PCD1G

SAR

رنگ بندی

PriceAbout 140 EUR

SAR EU

Models

نویسنده :

امیر بهمن پور

تاریخ انتشار

۱۴ ساعت پیش

برچسب ها

آخرین مقالات