تو توی چند سال اخیر گوشی های پیکسل با تمرکز روی اندروید خام و پشتیبانی نرم افزاری طولانی به بازار اومدن که شکل و ظاهر جذابی دارن، از اون طرف ناتینگ فون جدیدترین رقیب تازه وارد گوگل هم با همین هدف ولی ظاهر لاکچری تر تولید میشه که میتونه سلیقه کاربر رو به کلی تغییر بده. گوشی قاتل پرچمدار Pixel 7a و میان رده Nothing Phone 2a با اختلاف زمانی ۱۰ ماه از همدیگه توی می ۲۰۲۳ و مارس ۲۰۲۴ (اردیبهشت و اسفند ماه ۱۴۰۲) روانه بازار جهانی شدن که فارغ از تجربه نرم افزاری منحصر به فرد، دوربین های با کیفیت و سخت افزار قوی دارند که انتخاب بین دو مدل رو کمی سخت تر میکنه. روی این حساب اگه دنبال خرید یه گوشی خاص هستین که یه پله از میان رده ها بالاتر باشه، تا اخر مقایسه Nothing Phone 2a و Pixel 7a با موبونیوز همراه باشین تا ارزش خرید هر دو تا گوشی رو با هم تعیین کنیم.

مقایسه Nothing Phone 2a و Pixel 7a از نظر طراحی ساخت و کیفیت بدنه

از نظر ظاهری پیکسل ۷a شباهت بالایی با Pixel 7 داره که حتی اگه توی دست هم نگهش دارین ممکنه نتونیم دو تا مدل رو از هم تشخیص بدیم. از اون طرف میان رده ناتینگ فون ۲a هم مثل رقیب طراحی خاص داره که توی نظر اول توجه شما رو به خودش جلب میکنه.
از نظر ابعاد و وزن ناتینگ فون ۰/۴ میلیمتر قطر کمتر و ۳ گرم وزن پایین تری در مقایسه با پیکسل داره که توی خودش دست شدن این گوشی تاثیر بالایی میذاره. میان رده Nothing Phone 2a توی رنگ بندی سفید، مشکی و شیری رنگ ساخته شده، در مقابل پیکسل ۷a گوگل رنگ بندی ذغالی، آبی اقیانوسی، سفید صدفی و نارنجی داره که میتونین یه کدوم رو انتخاب کنین.

مقایسه کیفیت بدنه ناتینگ فون ۲a و پیکسل ۷a

توی ساخت درب پشتی پیکسل گوگل از پلاستیک براق استفاده شده که ظاهر جذابی رو به گوشی میده و حرف اول گوگل در بخش پایینی حس استفاده از گوشی پرچمدار این برند رو به کاربر القا میکنه. درب پشتی پلاستیکی برخلاف ظاهر جذابش به شدت خط و خش و لکه میفته که چاره ای جز استفاده از قاب محافظ رو برامون نمیذاره.

مقایسه Pixel 7a و Nothing Phone 2a از نظر طراحی و کیفیت ساخت
در مقابل ناتینگ فون هم مثل رقیب درب پشتی پلاستیکی داره ولی جنسش شفافه و میتونیم بخش هایی از گوشی رو ببینیم. توی ناتینگ فون جدید خبری از شارژ وایرلس نداریم و به همین خاطر سیم پیچ پشت گوشی حذف شده و جاش رو به یه نوار پلاستیک داده که به ادعای سازندگان از نقشه متروی نیویورک الگو برداری شده و بگی نگی هنوزم جذابیت خاص ناتینگ فون رو حفظ میکنه.

مقایسه طراحی اطراف بدنه

توی طراحی فریم ناتینگ فون ۲a از پلاستیک مات استفاده شده که به راحتی خط و خش میفته ولی هنوزم محکمه و چهارچوب گوشی رو نگه میداره. ناتینگ برای کاهش هزینه ساخت گوشی سراغ پلاستیک رفته که چندان جالب نیست و ممکنه توی انتخاب این مدل مردد بشین.

مقایسه طراحی ناتینگ فون 2a و پیکسل 7a

در مقابل پیکسل ۷a مثل داداش بزرگترش فریم فلزی داره که بسیار محکم تر از رقیبه و زیاد خط و خش نمیفته. از طرفی به خاطر رنگ بندی های جذاب این گوشی و ترکیب درب و فریم فلزی محاله چشم ازش بردارین. به نظرم با اینکه دو تا گوشی پیکسل و ناتینگ استحکام بدنه کافی رو دارن بازم یه قاب محافظ بخرین تا گوشی ضربه نخوره.

مقایسه پنل جلوی گوشی‌ ها

نمایشگر پیکسل گوگل از شیشه حرارت دیده با کیفیت ساخته شده و توسط یه لایه گوریلا گلس ۳ محافظت میشه. در مقابل نمایشگر ناتینگ فون هم مثل رقیب از جنس شیشه طراحی شده ولی از گوریلا گلس ۵ استفاده میکنه که مقاومت بالاتری در برابر ضربه و خط و خش داره.

مقایسه طراحی دوربین‌ های Nothing Phone 2a و Pixel 7a

دوربین های پشتی ناتینگ فون با طراحی چشم های انسان توی یه قاب دایره ای رو درب پشتی گوشی قرار گرفتن که جذابیت خاصی داره. در مقابل دوربین های Pixel 7a توی یه جزیره دوربین افقی قرار گرفتن که ظاهر سایبورگ مانند این گوشی رو به کاربر القا میکنه. دوربین های سلفی هر دو تا گوشی ناتینگ و پیکسل زیر نمایشگر قرار داره و به غیر از این تفاوت خاصی با هم ندارن.

مقایسه استانداردهای حفاظتی ناتینگ فون ۲a و پیکسل ۷a

ناتینگ فون جدید به استاندارد حفاظتی IP54 مجهز شده که از نفوذ قطرات آب و گرد و غبار به داخل گوشی جلوگیری میکنه ولی ضد آب نیست و باید توی استفاده ازش حواستون رو جمع کنین. از اون طرف Pixel 7a پا روی کمی فراتر گذاشته و از استاندارد ضد آب IP67 پشتیبانی میکنه که روی این حساب میتونین گوشی رو تا عمق ۱/۵ متری زیر آب ببرین و اتفاقی پیش نمیاد. در حالت کلی توی مقایسه Nothing Phone 2a و Pixel 7a در بخش طراحی و کیفیت ساخت، هر دو تا گوشی مزیت های خودشون رو دارن. اما پیکسل به دلیل استفاده از فریم فلزی، رنگ بندی جذاب تر و استاندارد ضد آب برتری بیشتری در مقایسه با رقیب داره و امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

مقایسه صفحه نمایش Nothing Phone 2a و Pixel 7a

توی بخش نمایشگر قاتل پرچمدار Pixel 7a به یه نمایشگر ۶/۱ اینچی اولد با نسبت تصویر ۲۰:۹۰ و تراکم پیکسلی ۴۲۹ppi مجهز شده که میتونه تصاویر با رزولوشن تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل رو نمایش بده. این نمایشگر از نرخ بروز رسانی ۹۰ هرتزی پشتیبانی میکنه که میتونین دو حالت ۶۰ یا ۹۰ هرتزی رو انتخاب کنین.
از اون طرف Nothing Phone 2a از یه نمایشگر ۶/۷ اینچی آمولد استفاده کرده که از نسبت تصویر ۲۰:۹۰ و تراکم پیکسلی ۳۹۴ppi پشتیبانی میکنه و میتونه تصاویر با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۱۲ پیکسل رو به کاربر نمایش بده. نمایشگر ناتینگ برخلاف رقیب از نرخ بروز رسانی بالاتر ۱۲۰ هرتزی با قابلیت سوییچ بین دو تا حالت کم مصرف ۶۰ هرتزی و ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی میکنه و توانایی نمایش بیش از ۱ میلیارد رنگ رو داره.

مقایسه Pixel 7a و Nothing Phone 2a از نظر نمایشگر

نرخ بروزرسانی نمایشگر پیکسل به طور دائم تغییر میکنه که بخشی از این فرایند برای کم شدن مصرف باتری انجام میشه. مثلا زمانی که فیلم تماشا میکنن معمولا روی حالت ۶۰ هرتزی سوییچ میشه یا اگه گوشی رو مدتی استفاده نکنین هم از ۹۰ به ۶۰ هرتز کم میشه. از اون طرف نمایشگر ناتینگ فون رفرش ریت ثابت داره که باید دستی عوض بشه و خبری نرخ بروزرسانی تطبیقی نیست.

مقایسه نمایشگر ناتینگ فون 2a و پیکسل 7a

نمایشگر Pixel 7a توانایی تولید روشنایی ۵۰۰ نیت در حالت دستی و تا ۱۰۷۰ نیت در حالت حداکثری رو داره. از اون طرف نمایشگر ناتینگ فون توی حالت دستی بیشتر از ۷۰۰ نیت روشنایی تولید میکنه که توی حالت خودکار به ۱۱۰۰ نیت میرسه و که به ادعای سازندگان تا ۱۳۰۰ نیت در حالت پیک هم میرسه. اینجا نمایشگر هر دو تا گوشی روشنایی بالایی دارن و میتونین با خیال راحت توی محیط های باز و حتی زیر نور شدید خورشید ازش استفاده کنین و مشکلی باهاش ندارین.

حسگر اثر انگشت ناتینگ فون ۲a و پیکسل ۷a

توی هر دو تا مدل Nothing Phone 2a و Pixel 7a حسگر اثر انگشت به زیر نمایشگر منتقل شده که کارایی و عملکرد بالایی رو از خودش نشون میده. نمایشگر ناتینگ فون بیشتر از ۸۷ درصد فضای جلوی گوشی رو به خودش اختصاص داده که از این نظر حاشیه نمایشگر بسیار کمتری در مقایسه با رقبا داره. در مقابل نمایشگر پیکسل حدود ۸۱ درصد جلوی گوشی رو اشغال کرده و حدود ۲۰ درصد حاشیه مشکی داریم که زیاد جالب نیست.
هر دو تا گوشی پیکسل و ناتینگ از استاندارد های تصویر HDR10 پشتیبانی میکنن، روی این حساب میتونین محتوای اینترنتی تصویر سازگار با این قالب رو تماشا کنین. در حالت کلی توی مقایسه Nothing Phone 2a و Pixel 7a در بخش نمایشگر، ناتینگ فون جدید نمایشگر روشن تر و با کیفیتی و نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتزی داره و به نظرم با اختلاف کم امتیاز بخش نمایشگر رو دریافت میکنه.

مقایسه باتری و شارژدهی Nothing Phone 2a و Pixel 7a

توی بخش باتری میان رده ناتینگ فون به یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری مجهز شده که توی استفاده های معمولی و ترکیب تا یه روز هم جوابتون رو میده. باتری این گوشی با آداپتور رسمی ۴۵ واتی ناتینگ توی نیم ساعت تا ۵۹ درصد شارژ میشه و برای فول شارژ باید تنها یه ساعت و ۳ دقیقه صبر کنین.
از اون طرف Pixel 7a از یه باتری با ظرفیت عجیب و غریب ۴۳۸۵ میلی آمپری استفاده میکنه که حتی در مقایسه با گوشی های ارزون قیمت تر هم عدد جالبی نیست. باتری این گوشی با آداپتور ۱۸ واتی گوگل توی نیم ساعت تا ۳۶ درصد شارژ میشه و برای شارژ کامل باتری باید ۲ ساعت منتظر بمونین که برای این گوشی گرون قیمت جالب نیست.

مقایسه Pixel 7a و Nothing Phone 2a در بخش باتری
متاسفانه هیچکدوم از دو تا گوشی ناتینگ فون و پیکسل آداپتور شارژ رو توی جعبه ندارن که یه هزینه ۱ تا ۲ میلیونی رو به کاربر تحمیل میکنه. در جایی که حتی ارزون ترین گوشی های شیائومی و موتورولا آداپتور شارژ دارن انتظار داشتیم دو تا گوشی خاص بازار هوای کاربر رو بیشتر داشتن. به هر حال شاید نبود شارژر توی جعبه عیب حساب نشه ولی نبود لوازم جانبی با کیفیت و اصلی توی بازار ضرر زیادی به کاربر ایرانی میزنه.
از نظر شارژدهی باتری ناتینگ توی هر بار فول شارژ کامل تا ۴۵ ساعت برای زنگ زدن، تا ۱۳ ساعت اینترنت و ۲۰ ساعت فیلم دیدن جواب میده. در مقابل باتری پیکسل علیرغم سرعت شارژ پایین تنها برای ۲۱ ساعت زنگ زدن، ۱۵ ساعت نت گردی و ۱۸ ساعت فیلم دیدن کاربری رو همراهی میکنه. با یه سبک و سنگین توی مقایسه Nothing Phone 2a و Pixel 7a در بخش باتری، ناتینگ فون جدید سرعت شارژ بالاتری و شارژدهی بیشتری داره که روی این حساب امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

مقایسه Nothing Phone 2a و Pixel 7a از نظر دوربین

توی بخش دوربین قاتل پرچمدار پیکسل از ترکیب دوربین های دو تایی شامل یه دوربین واید اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت dual pixel و لرزش گیر خودکار اپتیکال و یه دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه استفاده میکنه که توی قاب فلزی مستطیلی شکل روی درب پشتی قرار دارند. از اون طرف یه دوربین ۱۳ مگاپیکسلی واید نقش دوربین سلفی این گوشی رو ایفا میکنه.
در مقابل میان رده Nothing Phone 2a هم مثل رقیب دوربین های دو گانه شامل یه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید با لرزشگیر خودکار و یه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اولترا واید استفاده میکنه و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم زیر نمایشگر قرار گرفته و به غیر از این چیز خاصی در مورد دوربین ها نداریم.

مقایسه عملکرد دوربین‌‌ های اصلی

عکس های گرفته شده با دوربین اصلی پیکسل گوگل توی شرایط نوری روز روشن و توی محیط های باز وضوح و کیفیت مناسبی داره و تعادل رنگ بندی به دقت رعایت میشه. از اون طرف Nothing Phone 2a هم توی روز روشن کیفیت عکسبرداری مناسبی داره ولی از اون طرف رنگ ها رو بیش از حد گرم و اغراق آمیز ثبت میکنه که طبیعی نیست و توی ذوق میزنه. محدوده داینامیک و کنتراست دوربین هر دو تا گوشی توی نور روز در حد استاندارد رعایت میشه و عکس ها تاریک و یا تار نیستن.
توی هر دو تا دوربین به لطف داشتن لرزشگیر اپتیکال میتونین عکس های واضح و بدون تاری ثبت کنین. این قابلیت از لرزش های مداوم دوربین و تکانهای یهویی جلوگیری میکنه و در نتیجه عکس های بسیار با کیفیت، روشن و پرنور تر رو بهتون میده.

مقایسه دوربین ناتینگ فون 2a و پیکسل 7a
توی حالت زوم ۲ و ۴ برابری دوربین اصلی گوگل Pixel 7a هنوزم هم کیفیت خودشو حفظ میکنه و تمامی جزئیات تصویر با کیفیت و رنگ بندی طبیعی ثبت میشن. در مقابل دوربین ناتینگ فون توی زوم افت عملکرد زیادی داره و پیکسل های تصویر کمی نرم تر میشن که نه جذابه و نه جزئیات کافی داره که دلمون رو بهش خوش کنیم.
توی حالت کم نور و شب دوربین اصلی پیکسل به لطف پشتیبانی از حالت Night Sight کیفیت و کارایی خودشو رو حفظ میکنه و در نتیجه عکس ها هنوزم وضوح مناسبی دارن ولی یه نویز محدود روش میفته که زیاد به چشم نمیاد. از اون طرف دوربین ناتینگ فون توی حالت شب نورسنجی مناسبی نداره و یه شکل کلی از سوژه و محیط رو بهمون میده که جزئیات مناسبی ندارن و نویز و تاری زیادی رو به عکس تحمیل میکنه.

مقایسه عملکرد دوربین‌ های اولترا واید

تصاویر ثبت شده با دوربین اولترا واید Pixel 7a افت کیفیت کمی در مقایسه با لنز اصلی دوربین داره و عکس های با کیفیت و وضوح مناسب و رنگ بندی طبیعی رو ثبت میکنه. در مقابل دوربین ناتینگ فون هم توی نور مناسب عکس های با کیفیت داره که محدوده داینامیک و کنتراست تا حد امکان رعایت میشه.

مقایسه Pixel 7a و Nothing Phone 2a در بخش دوربین
توی حالت زوم ۲ و ۴ برابری دوربین عکس های Pixel 7a به لطف هوش مصنوعی کیفیت خوبی دارن و به زحمت روش نویز میفته، از اون طرف دوربین ناتینگ فون توی این حالت افت عملکرد بالایی داره و عکس های نرم و آبرنگی تحویلتون میده که چندان جالب نیست. توی حالت نور کم و شب هم بازم پیکسل کارایی بهتری در مقایسه با ناتینگ فون داره که علیرغم اندازه لنز کمتر عکس های با کیفیت تری رو ثبت میکنه.

مقایسه عملکرد دوربین‌ های سلفی

توی دوربین سلفی پیکسل عکس های با کیفیتی رو ثبت میکنه که حتی توی روز روشن و زیر نور شدید خورشید هم کیفیت بالا و کنتراست مناسبی دارن و رنگ بندی صورت و چهره سوژه ها کاملا طبیعی هستن. از اون طرف دوربین سلفی ناتینگ فون هم مثل رقیب عکس های با کیفیت، دارای وضوح و کنتراست بالایی رو ثبت میکنه و تجربه عکاسی خوبی رو در اختیار کاربر میذاره.

توی حالت کم نور دوربین ناتینگ فون تا حد زیادی افت میکنه که در نتیجه عکس ها کمی تاریک میشن و رنگ صورت هم از حالت طبیعی خارج میشه. از وان طرف پیکسل به لطف قابلیت های هوش مصنوعی تا حد زیادی ضعف دوربین رو جبران میکنه و حتی توی محیط های کم نور هم عکس های گرفته شده کیفیت مناسب و نوردهی خوبی دارن. به نظرم دوربین سلفی پیکسل حتی با لنز کوچیک تر در مقایسه با رقیب حسابی از پس کار خودش برمیاد و خروجی مناسبی داره.

مقایسه عملکرد فیلمبرداری دوربین های Nothing Phone 2a و Pixel 7a

مجموعه دوربین های پشتی قاتل پرچمدار پیکسل ۷a توانایی فیلمبرداری با وضوح بالای ۴K و سرعت ۳۰ تا ۶۰ فریم بر ثانیه رو در اختیارتون میذاره. دوربین های پیکسل همچنین توانایی فیلمبرداری آهسته با وضوح ۱۰۸۰p تا ۲۴۰ فریم بر ثانیه رو داره که بعید میدونم گوشی های هم رده بتونن از پسش بربیان. از اون طرف ناتینگ فون جدید هم رقیب فیلمبرداری ۴K ولی با سرعت ۳۰ فریم داره که در حد خودش عالیه و توقع زیادی ازش نداریم.
توی دوربین های سلفی باز هم پیکسل سرتره و فیلمبرداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم رو میده، ولی ناتینگ فون به ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم قناعت کرده که به نظرم زیاد بد نیست ولی میتونست توی دوربین ها کمی بهتر عمل کنه. با یه سبک و سنگین توی مقایسه Nothing Phone 2a و Pixel 7a در بخش دوربین، قاتل پرچمدار پیکسل به وضوح برتری خودش رو توی فیلمبرداری و عکسبرداری در شرایط مختلف نشون میده و اینجا برگ برنده دوربین رو در اختیار داره.

مقایسه Nothing Phone 2a و Pixel 7a در بخش سخت افزاری

از نظر سخت افزاری میان رده ناتینگ فون از نسخه ارتقا یافته Dimensity 7200 Pro استفاده میکنه که از پس اجرای کارهای روزانه و ترکیبی بر میاد. این تراشه معماری جدید ۴ نانومتری داره که از ۸ هسته پردازشی شامل دو هسته اصلی ۲/۸ گیگاهرتزی و ۶ هسته کم مصرف ۲/۰ گیگاهرتزی به همراه گرافیک Mali-G610 MC4 بخش پردازشی ناتینگ فون رو هدایت می کند.
در مقابل Pixel 7a به تراشه اختصاصی Google Tensor G2 با معماری ۵ نانومتری مجهز شده که پایداری و عملکرد مناسبی رو از خودش نشون میده. این تراشه مثل رقیب از ۸ هسته پردازشی شامل دو هسته ۲/۸۵ گیگاهرتزی، دو هسته ۲/۳۵ گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف ۱/۸۰ گیگاهرتزی به همراه گرافیک Mali-G710 MP7 ساخته شده که در کنار هم بخش پردازشی پیکسل رو برعهده دارن.

مقایسه پایداری سخت افزاری ناتینگ فون ۲a و پیکسل ۷a

براساس تست های انجام شده تراشه پیکسل توی بخش های تک هسته ای و چند هسته ای تا ۳۰ درصد عملکرد بالاتری در مقایسه با تراشه ناتینگ فون داره. در مقابل تراشه ناتینگ فونت هم دست کمی از رقیب نداره و توی طولانی مدت افت نمیکنه.
توی اجرای بازی و برنامه های سنگین و چالشی مثل کالاف، پابجی و فورتنایت تراشه Dimensity 7200 Pro ناتینگ فون به لطف استفاده از رم ۱۲ گیگابایتی عملکرد فوق العاده بالایی داره و میتونین این عناوین رو با کیفیت و فریم حداکثری تجربه کنین. از اون طرف تراشه گوگل چندان گیم محور نیست و بیشتر روی هماهنگی قابلیت های گوشی و نرم افزار تمرکز داره. پس اگر برای گیم زدن سراغ Pixel 7a رفتین زیاد دلتون رو خوش نکنید و به نظرم بهتره بازی های جدید رو با کیفیت معمولی اجرا کنین تا مشکلی پیش نیاد.

مقایسه Pixel 7a و Nothing Phone 2a از نظر قدرت سخت افزاریناتینگ فون جدید توی سه تا کانفیگ حافظه ۱۲۸ و ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ و ۱۲ گیگابایت تولید شده که میتونین یه مدل رو انتخاب کنین. در مقابل Pixel 7a تنها توی ظرفیت حافظه ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ در بازار وجود داره. متاسفانه هر دو تا گوشی پشتیبانی از کارت حافظه ندارن که کمی کارت رو سخت میکنه و توی درازمدت مشکل ساز میشه.
در حالت کلی توی مقایسه Nothing Phone 2a و Pixel 7a در بخش پردازشی، علیرغم اینکه پیکسل عملکرد پردازشی بالاتری داره ولی چندان مناسب گیم زدن نیست. در مقابل ناتینگ فون با داشتن رم ۱۲ گیگابایتی و داغی کمتر شانس رقابت رو از حریف میگیره و از طرفی عملکرد بهتری توی اجرای بازی داره که در نتیجه امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

مقایسه رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری ناتینگ فون ۲a و پیکسل ۷a

توی بخش نرم افزاری Pixel 7a گوگل از نسخه خام اندروید ۱۳ استفاده میکنه که توی زمان عرضه اکثر گوشی ها با همین ورژن توی بازار وجود داشتن. از اون طرف میان رده خاص ناتینگ فون ۲a برخلاف رقیب از جدیدترین نسخه پایدار اندروید ۱۴ و پوسته اختصاصی Nothing OS 2.5.4 استفاده میکنه.رابط کاربری اندروید خام گوگل در عین ساده و روان بودن پیچیدگی پوسته های سفارشی سامسونگ و شیائومی رو نداره و همچنین از قابلیت های هوش مصنوعی استفاده میکنه.

مقایسه Pixel 7a و Nothing Phone 2a در بخش پشتیبانی نرم افزاری

در مقابل رابط کاربری ناتینگ فون هم مثل گوگل ساده طراحی شده و بیشتر قابلیت کاربردی رو دم دست کاربر میذاره. ناتینگ فون به لطف استفاده از پردازنده قدرتمند مدیاتک و حافظه رم ۱۲ گیگابایتی تجربه روان کار با سیستم عامل اندروید رو بهتون میده که فراتر از انتظار خواهد بود.

مقایسه نرم افزاری ناتینگ فون 2a و پیکسل 7a

براساس اطلاعات اعلام شده پیکسل ۷a تا ۳ سال بروز رسانی اندروید و تا حداکثر ۵ سال آپدیت امنیتی رو دریافت میکنه که با این حساب تا اندروید ۱۶ پشتیبانی نرم افزاری این گوشی برقرار است. از اون طرف ناتینگ فون هم مثل رقیب از آپدیت نرم افزاری ۳ ساله و پچ امنیتی ۴ ساله استفاده میکنه که روی این حساب تا اندروید ۱۷ خیالتون از بابت آپدیت ها راحت میشه.
در حالت کلی توی مقایسه مقایسه Nothing Phone 2a و Pixel 7a در بخش نرم افزاری، ناتینگ فون پشتیبانی نرم افزاری طولانی تری در مقایسه با رقیب داره. اما اگه به دنبال اندروید خام و قابلیت های هوش مصنوعی هستین قاتل پرچمدار پیکسل برنده این بخش میشه.

مقایسه اسپیکر Nothing Phone 2a و Pixel 7a

توی بخش اسپیکر میان رده ناتینگ به دو تا بلندگوی استریو مجهز شده که یکی در بالای گوشی با میکروفون صدا ادغام شده و دیگری در پایین فریم کنار پورت شارژ قرار داره. در مقابل قاتل پرچمدار Pixel 7a هم مثل رقیب دو تا بلندگوی استریو داره که در بخش پایین فریم قرار گرفتن و صدای خروجی مناسبی رو در اختیار کاربر میذاره.
بلندگوی های ناتینگ فون کیفیت صدا بالایی دارن ولی صدای بیس زیاد بلند نیست که در حد گوشی اوکیه و کاری باهاش نداریم. از اون طرف پیکسل گوگل به دلیل داشتن دو تا بلندگوی استریو تفکیک صدا بالاتری رو در مقایسه با رقیب داره و هم صدا بیس بیشتری تولید میکنه.

مقایسه اسپیکر ناتینگ فون 2a و پیکسل 7aمتاسفانه هیچ کدام از دو تا گوشی ناتینگ و پیکسل جک صدا ندارن که باید به سراغ هندزفری و هدفون های بلوتوثی برین. در حالت کلی توی مقایسه Nothing Phone 2a و Pixel 7a در بخش اسپیکر هر دو تا گوشی عملکرد قابل قبولی دارن، ولی اگه کیفیت صدا براتون مهمه قطعا پیکسل ۷a برنده این بخش خواهد بود.

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

قاتل پرچمدار Pixel 7a توی کانفیگ ۱۲۸ و رم ۸ گیگابایت حدود ۲۰ میلیون و ناتینگ فون ۲a توی همین ظرفیت حافظه قیمت حدودی ۲۱ میلیون (فروردین ۱۴۰۳) داره. اختلاف قیمت گوشی بین این دو مدل حدود ۱ میلیونه و نشون میده که پرچم دار گوگل حتی ارزون‌تر هم هست. بنابراین پیشنهاد ما اینه که اگه یه گوشی با دوربین خوب می‌خواین که از پس بازی‌های موبایلی بربیاد و نرم افزار روون داشته باشه، پیکسل گوگل رو انتخاب کنین، اما برای داشتن یه گوشی یونیک که دست کمتر کسی پیدا میشه و نمایشگر خفن، شارژدهی بیشتر و سرعت شارژ بالاتر داره سراغ ناتینگ برین.

مقایسه مشخصات pixel 7a با Nothing Phone (2a)

thumb

Google Pixel 7a

thumb

Nothing Phone (2a)

تاریخ عرضه

Announced۲۰۲۳, May 10

StatusAvailable. Released 2023, May 10

Announced۲۰۲۴, March 05

StatusComing soon. Exp. release 2024, March 12

مشخصات بدنه

رنگ بندیCharcoal, Snow, Sea, Coral

SIMIP67 dust/water resistant (up to 1m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass 3), aluminum frame, plastic back

Weight۱۹۳.۵ g (6.84 oz)

Dimensions۱۵۲ x 72.9 x 9 mm (5.98 x 2.87 x 0.35 in)

رنگ بندیBlack, White, Milk

SIMIP54 – splash, water and dust resistant
۳ LED lights on the back (notifications, camera fill light)

Build

Weight۱۹۰ g (6.70 oz)

Dimensions۱۶۱.۷ x 76.3 x 8.6 mm (6.37 x 3.00 x 0.34 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionAlways-on display

Resolution۱۰۸۰ x 2400 pixels, 20:9 ratio (~429 ppi density)

Size۶.۱ inches, 90.7 cm2 (~81.8% screen-to-body ratio)

نوعOLED, HDR, 90Hz

ProtectionAlways On Display

Resolution۱۰۸۰ x 2412 pixels, 20:9 ratio (~394 ppi density)

Size۶.۷ inches, 108.0 cm2 (~87.6% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 1B colors, 120Hz, HDR10+, 700 nits (typ), 1100 nits (HBM), 1300 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging۱۸W wired, PD3.0
۷.۵W wireless

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 4385 mAh, non-removable

Charging۴۵W wired, 50% in 23 min, 100% in 1 hour (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع۵۰۰۰ mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینDual : 64 MP, f/1.9, 26mm (wide), 1/1.73″, 0.8m, Dual Pixel PDAF, OIS
۱۳ MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1.12m

ویدئو۴K@30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps, OIS

ویژگیDual-LED flash, Pixel Shift, Auto-HDR, panorama

نوع دوربینDual : 50 MP, f/1.9, (wide), 1/1.56″, PDAF, OIS
۵۰ MP, f/2.2, 114 (ultrawide), 1/2.76″, 0.64m

ویدئو۴K@30fps, 1080p@60/120fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, panorama, HDR

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی هاAuto-HDR, panorama

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.2, 20mm (ultrawide), 1.12m

ویدئو۴K@30fps, 1080p@30fps

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 32 MP, f/2.2, (wide), 1/2.74″

ویدئو۱۰۸۰p@60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 3.1

Card slotNo

ChipsetGoogle Tensor G2 (5 nm)

CPUOcta-core (2×2.85 GHz Cortex-X1 & 2×2.35 GHz Cortex-A78 & 4×1.80 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G710 MP7

Internal۱۲۸GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAM

Card slotNo

ChipsetMediatek Dimensity 7200 Pro (4 nm)

CPUOcta-core (2×2.8 GHz Cortex-A715 & 6x 2.0 Cortex-A510)

GPUMali-G610 MC4

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13

OSAndroid 14, Nothing OS 2.5

ویژگی ها

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass, barometer

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

۳.۵mm jack No

پورت هندزفری ۳.۵ میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

۳.۵mm jack No

پورت هندزفری ۳.۵ میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

۵G bands۱, ۲, ۳, ۵, ۷, ۸, ۱۲, ۲۰, ۲۵, ۲۸, ۳۸, ۴۰, ۴۱, ۶۶, ۷۵, ۷۶, ۷۷, ۷۸, ۷۹ SA/NSA/Sub6 – GHL1X, G82U8

EDGE

GPRS

۳G bandsHSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

۲G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900

۴G bands۱, ۲, ۳, ۴, ۵, ۷, ۸, ۱۲, ۱۷, ۱۸, ۱۹, ۲۰, ۲۱, ۲۵, ۲۸, ۳۲, ۳۸, ۳۹, ۴۰, ۴۱, ۴۲, ۶۶ – GHL1X, G82U8

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

۵G bands۱, ۳, ۵, ۷, ۸, ۲۰, ۲۸, ۳۸, ۴۰, ۴۱, ۶۶, ۷۷, ۷۸ SA/NSA

EDGE

GPRS

۳G bandsHSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

۲G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 – SIM 1 & SIM 2

۴G bands۱, ۳, ۴, ۵, ۷, ۸, ۱۸, ۱۹, ۲۰, ۲۶, ۲۸, ۳۸, ۳۹, ۴۰, ۴۱, ۴۲, ۶۶

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS, QZSS, NavIC

Infrared port

Bluetooth۵.۳, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes

RadioNo

USBUSB Type-C 3.2

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e, tri-band

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, BDS, QZSS

Infrared port

Bluetooth۵.۳, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes, 360

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو-۲۶.۵ LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتریEndurance rating 76h

CameraPhoto / Video

DisplayContrast ratio: Infinite (nominal)

PerformanceAnTuTu: 765281 (v9)
GeekBench: 3191 (v5.1), 3631 (v6)
GFXBench: 62fps (ES 3.1 onscreen)

بلندگو
-۲۶.۳ LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

SAR

رنگ بندی

Price$۴۵۴.۰۰ / ۵۰۹.۰۰ / ۴۴۹.۰۰ / ۴۳,۹۹۹

SAR EU

ModelsGWKK3, GHL1X, G0DZQ, G82U8

SAR

رنگ بندی

Price۳۲۹.۰۰ / ۳۱۹.۰۰

SAR EU

ModelsA142

نویسنده :

امیر بهمن پور

تاریخ انتشار

۲۰ ساعت پیش

برچسب ها

آخرین مقالات