مقایسه M2 Max در بنچمارک Geekbench 5 در مقابل دیگر تراشه های اپل

به تازگی نتایج بنچمارک جالبی منتشر شده که تراشه های جدید M2 Pro و M2 Max را در مقایسه با دیگر چیپست‌های اپل قرار داده است. در همین راستا مشخص شده که تراشه‌های جدید قدرت زیادی را ارائه می‌دهند و حتی اکثر بررسی کنندگان تراشه نیز گفته‌اند که این چیپست‌ها قدرتی بیش از نیاز مک بوک‌های جدید در دسترس قرار می‌دهند.

در مقایسه M2 Max با تراشه های اپل نشان داده شده که چگونه تراشه‌های جدید این کمپانی در برابر دیگر چیپست‌های این شرکت و خصوصا M1 Ultra و A14 Bionic مقابله می‌کند. در حالی که تراشه‌های جدید بر مبنای معماری ۵ نانومتری ساخته شده‌اند، اپل می‌گوید که در M2 Pro بیش از ۴۰ میلیارد ترانزیستور را فشرده کرده که این ۲۰ درصد بیشتر از M1 Pro است.

این عدد همچنین برای M2 Max نزدیک به ۶۷ میلیارد ترانزیستور است. اپل M2 Pro را ۴۰ درصد سریع‌تر از M1 Pro و ۸۰ درصد سریع‌تر از تراشه Core i9 در آخرین MacBook Pro شانزده اینچی اینتل توصیف کرده است. در همین رابطه وب‌سایت Macworld مقایسه را در این خصوص انجام داده و سریع‌ترین پردازنده‌ها همانطور که از امتیاز‌ها نیز مشخص است در بالا قرار گرفته‌اند.

مقایسه M2 Max با تراشه اپل

پس از پردازنده مک‌ها، تراشه‌های آیپدهای اپل وجود دارد که امتیاز مناسبی را نیز در این رابطه کسب کرده‌اند. با این حال رقابت مک استودیو با مینی مک استودیو عنوان شده است.

در همین راستا با توجه به این نتایج، صاحبان مک استودیو که از تراشه M1 Ultra mac بهره‌مند هستند با آمدن تراشه‌های جدید حکمرانی خود را حفظ خواهند کرد و پردازنده اولترا هر دو نسخه ۴۸ و ۶۴ هسته‌ای M2 Max را پشت سر گذاشته است. در همین راستا امتیاز ام ۱ اولترا در بنچمارک چندهسته‌ای ۲۳۳۶۹ اعلام شده در حالی که این رقم برای M2 Max عدد ۱۵۲۴۲ است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.