مقایسه منظومه شمسی در بازی استارفیلد با واقعیت؛ عملکرد عالی بتسدا در شبیه‌سازی!

بازی ماجراجویی فضایی بی‌کران «استارفیلد» (Starfield) هم‌اکنون قابل دسترس است و بازیکنان در حال حاضر مشغول کاوش در سیارات و ستارگان بی‌شمار در این عنوان نقش‌آفرینی هستند. به مناسبت انتشار بازی، رسانه IGN یک تور مداری گردشگری در منظومه شمسی استارفیلد به راه انداخته است که در این تور شامل سفر به تمامی سیاره‌های بزرگ اطراف زمین و تعدادی‌ از برگزیده‌ترین قمرها در طول بازی می‌شود.

بخش کوچکی از منظومه شمسی در بازی استارفیلد تفسیری قابل‌اعتماد از واقعیت را به نمایش می‌گذارد. شرکت «بتسدا» (Bethesda) سیارات را با بافت‌ها و مدل‌های واقعی در بازی استارفیلد به تصویر کشیده که بسیاری از ویژگی‌های اصلی زمین‌شناسی آن‌ها توسط فضاپیماهای «کاسینی» (Cassini) و «جونو» (Juno) بررسی و مشاهده گردیده است.

البته، تصور «بتسدا» از منظومه شمسی در بازی استارفیلد به این معنا نیست که کپی کربنی از منظومه واقعی باشد. به عنوان مثال، سیاره زمین از مرمر آبی عصر کنونی خود، بر اثر یک فروپاشی جومحور فاجعه‌آمیز به یک توپ صخره‌ای بایر و خالی از حیات تبدیل شده است. در سال ۲۳۳۰ که بازی استارفیلد در آن زمان اتفاق می‌افتد، اختلال در جو زمین منجر به از بین رفتن حیات زمینی شده و بشریت را مجبور به ترک سیاره تولد خود و مهاجرت به سمت میدان‌های ستاره‌ای کرده است.

وضعیت سایر سیارات منظومه شمسی در بازی استارفیلد چگونه است؟

ظاهر تغییر یافته سیاره زمین در تضاد کامل با بقیه سیارات منظومه شمسی در بازی استارفیلد است. گفتنی است این تغییرات بدون توجه به خروج بشریت شکل یافته است. شکوه و عظمت حلقه‌های زحل توسط توسعه‌دهندگان به زیبایی به تصویر کشیده شده است. آن‌ها همچنین مراقب سیستم‌های حلقه‌ای کم‌نورتر در اطراف مشتری، نپتون و اورانوس بودند.

منظومه شمسی در استارفیلد

شایان ذکر است توجه به جزئیات نیز ظاهراً به دقت علمی در سراسر مدل معطوف می‌شود. به عنوان مثال، در واقعیت، اورانوس تنها سیاره‌ای است که در مقایسه با سایر جهان‌های منظومه شمسی با زاویه‌ای نزدیک به سمت راست می‌چرخد که به احتمال فراوان ناشی از برخورد فاجعه‌آمیز با یک سیاره‌نما در دوران خیلی دور است.

ظرافت و خلاقیت در طراحی مدل‌های منظومه شمسی در بازی استارفیلد چشم‌گیر است. به عنوان مثال، توسعه‌دهندگان لکه‌های زنگ‌زده‌ای در سطح سیاره پلوتو گذاشته‌اند که نشان از مخدوش شدگی سیاره است؛ بدین منظور که این مخدوش شدگی تا حدی نتیجه ترکیبات آلی به نام تولین است که کل قسمت‌های سیاره کوچک را می‌پوشاند. قمرهای یخی منظومه شمسی انسلادوس و اروپا نیز بسیار خوب مدل‌سازی شده‌اند و دارای سطوح ترک‌خورده با تنش هستند که به وجود تأثیرات گرانشی قدرتمند و تنش‌های وارد شده توسط اقیانوس‌های زیرسطحی در زیر آن اشاره می‌کنند.

شما می‌توانید هم‌اکنون بازی استارفیلد روی کنسول‌های «ایکس باکس سری ایکس/اس» (Xbox Series X/S) و پلتفرم کامپیوتر شخصی (PC) دریافت و تجربه کنید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.