مقایسه سئو و برنامه نویسی؛ کدام یک در ایران بهتر است؟

header seo 6526e3893145bb2a98832394

حال اینکه کدام شغل برای شما بهتر است دقیقاً به معیارهای شما بستگی دارد و به‌صورت قطعی نمی‌توان یکی را برتر از دیگری معرفی کرد. هر کدام از این شغل‌ها برای مجموعه‌های کوچک و بزرگ ضروری هستند تا سطح درآمد خود را افزایش دهند.

فرصت‌های شغلی سئو و برنامه‌ نویسی در ایران

مشاغل زیادی مرتبط با مهارت‌های سئو و برنامه‌نویسی در صنایع و شرکت‌های مختلف وجود دارد مانند توسعه‌دهنده نرم‌افزار، توسعه‌دهنده وب (در زمینه فرانت‌اند و بک‌اند)، مهندس نرم‌افزار، توسعه‌دهنده نرم‌افزار موبایل و تستر نرم‌افزار برای افراد برنامه‌نویس و تحلیل‌گر سئو، مدیر سئو، کارشناس سئو، تولیدگر محتوا (بیشتر نویسندگی)، بازاریاب محتوا و بازاریاب دیجیتال برای افراد سئوکار.

هرکدام از شغل‌های یادشده از سطح مقدماتی و تازه‌کار (Junior) شروع به کار می‌کنند و تا سطح ارشد (Senior) پیش‌ می‌روند. با نگاهی به سایت‌های کاریابی داخلی، متوجه می‌شویم که پیشنهادهای کاری مختلفی برای این دو موقعیت شغلی در سراسر ایران وجود دارد که حقوق در نظر گرفته‌شده با توجه به منطقه جغرافیایی، سطح مهارت‌های درخواست‌شده، اندازه شرکت و جایگاه آن در بازار رقابت متفاوت است.

اگر بخواهیم کمی قضیه را برایتان روشن کنیم در زمان نگارش مقاله، حقوق‌های در نظر گرفته شده برای فرصت‌های شغلی سئو از ۷ یا ۸ میلیون تومان شروع شده و با توجه به سابقه و تجربه فرد تا ۴۰ میلیون تومان در ماه نیز بالا می‌رود. برای برنامه‌نویسان نیز حقوقی از ۱۰ تا ۴۵ میلیون تومان در نظر گرفته‌ شده است.

نگذارید که اعداد و ارقام شما را فریب دهند زیرا هر شغلی در ابتدا مشکلات و چالش‌های مربوط به خود را دارد. ما قبلاً مقاله‌ای تحت عنوان نکات مهمی که قبل از شروع برنامه نویسی در ایران باید بدانید را کار کردیم و در آن به مشکلات و سؤالات مهم این شغل پرداختیم. پس بد نیست که قبل از تصمیم‌گیری نهایی برای آینده‌ی خود، نیم‌نگاهی به مقاله‌ی یاد شده نیز بیندازید.

نتیجه‌گیری

سئو و برنامه‌نویسی دو زمینه متفاوت شغلی هستند که شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با هم دارند. هر دوی آن‌ها شامل کار با وب‌سایت‌ها می‌شوند اما اهداف و روش‌های متفاوتی برای این کار دارند. برنامه‌نویسی کمی فنی‌تر و خلاقانه‌تر از سئو است اما تنوع و انعطاف‌پذیری بیشتری نیز دارد. در مقابل سئو وابستگی بیشتری به الگوریتم‌ها و سیاست‌های موتورهای جستجو دارد و دنیای رقابتی آن بسیار بیشتر از برنامه‌نویسی است.

هر دو مهارت آینده شغلی بسیار روشنی دارند و همیشه افراد باانگیزه توسط شرکت‌ها و صنایع مختلف جذب می‌شوند؛ اما در نهایت این شمایید که با بررسی نکات گفته شده و علاقه خود، تصمیم نهایی را بین این دو شغل می‌گیرید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.