مقایسه دو گوشی گلکسی A55 و گلکسی A35 سامسونگ

گوشی‌های میان‌رده سامسونگ با سری A3x و A5x مورد توجه بسیاری قرار گرفتند. از سوی دیگر با توجه به تنوع گسترده میان‌رده‌های سامسونگ، انتخاب یک مدل براساس نیاز کاربران دشوار خواهد بود. در این میان گلکسی A55 و گلکسی A35 امسال در مقایسه با مدل‌های قبلی خود ارتقاء مناسبی داشته‌اند. از سوی دیگر با وجود اختلاف قیمت قابل توجهی که دارند، گلکسی A55 و A35 بیش از آنچه فکر می‌کنید شبیه هستند. همچنین تا حدی می‌توان گفت که گلکسی A35 مشابه مدل قبلی A55 یعنی A54 است. به طور کلی در این مقاله به مقایسه گلکسی A55 و A35 سامسونگ خواهیم پرداخت تا کمک کنیم بهترین انتخاب را در بین میان‌رده‌های سامسونگ داشته باشید.

مقایسه A55 و A35 سامسونگ

ابعاد و طراحی

گلکسی A55 و A35 از نظر اندازه تقریباً یکسان هستند به صفحه نمایش مورب مجهز شده‌اند. تفاوت ابعاد این دو گوشی میان‌رده فقط چند میلی‌متر است بنابراین می‌توان گفت که این دو گوشی در دست احساس یکسانی را منتقل می‌کنند. فریم طراحی شده در A35 و A55 ضاف بوده و بدنه‌ی پشتی نیز صاف طراحی شده است. از سوی دیگر در هر دو مدل، لنزهای دوربین به صورت برجسته ساخته شده‌اند. شایان ذکر است که هر دو مدل دارای گواهی IP67 هستند در نتیجه در برابر آب و گرد و غبار مقاوم خواهند بود.

مقایسه A55 و A35

چیزی که دو گوشی گلکسی A55 و A35 را از هم متمایز می‌کند، استفاده از متریال درجه یک در طراحی و ساخت A55 است. این گوشی با محافظ Gorilla Glass Victus+ در جلو، Gorilla Glass در پشت و یک فریم جانبی آلومینیومی طراحی شده در حالی که Galaxy A35 با یک فریم پلاستیکی و بدنه‌ی پشتی شیشه‌ای معمولی ارائه شده است. از سوی دیگر در جلوی A35 شاهد محافظ Gorilla Glass Victus+ هستیم.

نمایشگر

گلکسی A55 و A35 دارای دو نمایشگر یکسان هستند. در واقع نمایشگر به کار رفته در این دو گوشی ۶.۶ اینچی بوده و با وضوح ۱۰۸۰p+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز ارائه شد‌ه‌اند. همچنین نمایشگر هر دو گوشی دارای حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت بوده که برای استفاده در فضای باز حتی در یک روز آفتابی، روشنایی صفحه کافی خواهد بود.

مقایسه A55 و A35

با این حال، گلکسی A55 که گران‌تر بوده، گواهی‌نامه ویدیویی HDR10+ را نیز ارائه می‌کند، در نتیجه به شما این امکان را می‌دهد تا ویدیوهای Netflix، Amazon Prime Video و YouTube را به صورت HDR تماشا کنید، البته تا زمانی که محتوا با استاندارد HDR مطابقت داشته باشد.

عمر باتری

در بخش باتری فقط یک برنده وجود دارد. طبق بررسی‌ها و تست‌های انجام شده، گلکسی A55 با دوام ۱۳:۲۷ ساعت در استفاده مداوم پیروز این رقابت بوده در حالی که گلکسی A35 عمر باتری ۱۲:۲۶ ساعت را در استفاده مداوم ارائه می‌دهد.

مقایسه A55 و A35

به طور کلی هر دو دستگاه از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کنند، با یک سیستم‌عامل کار می‌کنند و نمایشگرهای مشابهی دارند، بنابراین عملکرد بهتر باتری احتمالاً به لطف چیپست جدید Exynos 1480 در گلکسی A55 است. از سوی دیگر A35 به Exynos 1380 قدیمی‌تر موجود در Galaxy A54 سال گذشته اکتفا کرده به همین دلیل عملکرد باتری آن در مقابل A55 پایین‌تر آمده است. البته A35 در برخی استفاده‌ها عملکرد بهتری داشته، برای مثال گلکسی A35 در تست بازی دوام بیشتری را ارائه کرده است.

سرعت شارژ

گلکسی A55 و A35 هر دو از قابلیت‌های شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کنند و هیچ کدام از این دو گوشی مجهز به شارژر نیستند در نتیجه باید شارژر را به صورت جداگانه خریداری کنید.

مقایسه A55 و A35

به طور کلی گلکسی A55 و A35 از سرعت شارژ بالایی برخوردار نیستند و عملکرد این دو گوشی میان‌رده در بخش سرعت شارژ چشم‌گیر نیست. نکته‌ی جالب این است که گلکسی A55 برای یک دور شارژ کامل خود از ۰ تا ۱۰۰٪ حدود ۲۳ دقیقه سریع‌تر از A35 عمل می‌کند.

کیفیت بلندگو

این دو مدل میان‌رده از پیکربندی یکسان بلندگو برخوردار شده‌اند. وقتی صحبت از بلندی صدا می‌شود، این دو گوشی بسیار به هم نزدیک هستند و عملکرد یکسانی دارند. گلکسی A55 امتیاز “بسیار خوب” را در این بخش دریافت کرده و فقط کمی بلندتر و باکیفیت‌تر از A35 است که امتیاز بلندی صدای “خوب” را دریافت کرده است.

مقایسه A55 و A35

گلکسی A55 به لطف بیس قوی‌تر، صدای کامل‌ و باکیفیت‌تری دارد، در حالی که صدای آواز A35 کمی بهتر است. در نتیجه‌ی نهایی کیفیت بلندگو، می‌توان گفت که A55 عملکرد و کیفیت بهتری را در این بخش ارائه می‌دهد.

کارایی و عملکرد

گلکسی A55 امسال از تراشه جدید و امیدوارکننده‌ی Exynos 1480 استفاده کرده که بر اساس فرآیند تولید ۴ نانومتری EUV سامسونگ بوده در حالی که گلکسی A35 از تراشه نسل قبل یعنی Exynos 1380 استفاده می‌کند. یکی از بزرگترین ارتقاهایی که Exynos 1480 جدید به ارمغان می‌آورد، پردازنده گرافیکی جدید است. این تراشه مجهز به پردازنده گرافیکی Xclipse 530 بوده که با همکاری AMD توسعه یافته است. شایان ذکر است که Xclipse 530 اولین پردازنده گرافیکی میان رده بر اساس معماری RDNA 2 بوده و جایگزین پردازنده گرافیکی قدیمی Mali-G68 MP5 موجود در تراشه Exynos 1380 شده است.

مقایسه A55 و A35

پیکربندی حافظه در دو گوشی A55 و A53 مشابه بوده اما نسخه پایه گلکسی A55 دارای ۸ گیگابایت رم است در حالی که A35 به طور پیش‌فرض ۶ گیگابایت را ارائه می‌کند. در بهترین حالت نیز شاهد رم ۱۲ گیگابایتی خواهیم بود که با حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت به بازار عرضه شده‌اند.

مقایسه گلکسی A55 و گلکسی A35 سامسونگ

با بررسی CPU می‌توان گفت Exynos 1480 حدود ۱۴٪ بهبود عملکرد را ارائه می‌دهد، در حالی که یک آزمایش ترکیبی جهش قابل توجه ۲۰٪ در عملکرد را نشان می‌دهد. به طور کلی در بخش کارایی و عملکرد پردازنده، گلکسی A55 تقریباً ۴۰ درصد از گلکسی A35 بهتر است. در آخر، گلکسی A55 با حجم کاری سنگین و طولانی‌مدت، بهتر از A35 عمل می‌کند و با وجود قدرت پردازش بالاتر، شاهد مشکلات حرارتی در A55 نخواهیم بود.

دوربین

گلکسی A35 و A55 تنظیمات دوربین مشابهی دارند و دوربین اصلی هر دو ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 است. از سوی دیگر هر دو دوربین دارای OIS و تثبیت کننده ویدئو هستند. گلکسی A55 دارای سنسور ۱/۱.۵۶ اینچی ۱.۰ میکرومتری در مقایسه با ۱/۱.۹۶ اینچ در A35 است. A55 همچنین دارای یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با وضوح بالاتر در مقایسه با دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی در A35 است که متاسفانه هیچکدام فوکوس خودکار ندارند. در نهایت دوربین سوم در پشت هر دو مدل، یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت است و در جلو، A55 بار دیگر یک دوربین با وضوح بسیار بالاتر (۳۲ مگاپیکسل) را ارائه کرده و A35 به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است. البته هیچ یک از دوربین‌های سلفی از فوکوس خودکار برخوردار نشده‌اند اما هر دو می‌توانند ویدیوهای سلفی ۴K را ضبط کنند.

با بررسی تصاویر ثبت شده در این دو گوشی، می‌توان گفت که کیفیت تصویر مشابهی را در طول روز ارائه می‌دهند و این دو گوشی از پردازش، رنگ‌ها و دقت تقریباً یکسانی برخوردارند. در حالی که گلکسی A35 عکس‌هایی با زوم ۲ برابری بهتری می‌گیرد، در کمال تعجب، دوربین‌های فوق عریض این دو گوشی کیفیت مشابهی را ارائه می‌دهند؛ اگرچه A55 کنتراست کمی بهتر و میدان دید وسیع‌تری دارد.

در مورد عکاسی در شب، A55 و A35 تقریباً پردازش، وضوح، جزئیات، کنتراست و محدوده دینامیکی یکسانی را با دوربین اصلی خود نشان می‌دهند، اما A55 عکس‌هایی با زوم ۲ برابر بهتری می‌گیرد.

در مقایسه ضبط ویدیو، A55 برنده است و نه تنها با دوربین اصلی خود ویدیوهای زنده‌تر و واضح‌تری را ضبط می‌کند، بلکه در فیلمبرداری فوق عریض از ویدیوهای ۴K پشتیبانی کرده که بسیار بهتر از ویدیوهای Full HD گرفته شده با دوربین فوق عریض A35 به نظر می‌رسند.

نقاط قوت دو گوشی گلکسی A55 و گلکسی A35

گوشی گلکسی A55 سامسونگ

  • کیفیت ساخت بالاتر
  • عمر باتری بیشتر
  • شارژ کمی سریعتر
  • بلندگوهای باکیفیت‌تر
  • عملکرد بهتر
  • دوربین فوق عریض و فیلمبرداری بهتر

گوشی گلکسی A35 سامسونگ

  • قیمت پایین‌تر
  • عمر باتری بیشتر در زمان بازی

نتیجه نهایی مقایسه گلکسی A55 و گلکسی A35

به طور کلی این دو گوشی بسیار شبیه به هم هستند و توجیه قیمت بالای A55 کمی دشوار است اما در نهایت همه چیز بستگی به این دارد که شما از گوشی هوشمند خود چه می‌خواهید و قرار است که چگونه از آن استفاده کنید. این دو گوشی حدود ۱۰۰ یورو اختلاف قیمت دارند. در نتیجه اگر به کارایی و عملکرد بالاتر در CPU و GPU اهمیت می‌دهید و نیاز به قابلیت‌های فیلمبرداری بهتر، عمر باتری بیشتر، بلندگوی باکیفیت‌تر دارید، A55 ارزش خرید بالاتری خواهد داشت.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.