مقایسه تولید ناخالص داخلی کالیفرنیا با کشورهای مختلفی مانند ایران

ترور نوآ کمدین زمانی گفت که آمریکا پنجاه کشور کوچک است که در لباس یک کشور ظاهر می‌شود. از لحاظ اقتصادی، این جمله می‌تواند حاوی حقایقی باشد. هنگامی که به بازده اقتصادی هر ایالت، به ویژه بزرگترین و ثروتمندترین آنها، مثل کالیفرنیا نگاه می‌کنیم، اغلب قابل مقایسه با تولید ناخالص داخلی کل بعضی کشورها است یا حتی در مواردی از آنها هم فراتر می‌روند. اما چه چیزی باعث می‌شود تولید ناخالص داخلی کالیفرنیا این اندازه وسیع و اقتصاد آن این‌قدر قدرتمند باشد؟

برای تجسم این موضوع، این تصویر از StatsPanda به تولید ناخالص داخلی ۳.۳۶ تریلیون دلاری کالیفرنیا با استفاده از داده‌ های بانک جهانی و مقایسه آن با ۱۰ اقتصاد کشور بزرگ می‌پردازد. بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

تولید ناخالص داخلی کالیفرنیا در مقایسه با کشورها + جدول

کدام کشورها پایین ترین نرخ تورم را در جهان دارند؟ [اینفوگرافیک]

اندازه گیری تولید ناخالص داخلی کالیفرنیا در سال ۲۰۲۱

تولید ناخالص داخلی ۳+ تریلیون دلاری کالیفرنیا به تنهایی رقم بسیار بالایی است، بنابراین جای تعجب نیست که از بازده اقتصادی برخی کشورها بیشتر باشد.

اما حتی در مقایسه با اقتصادهایی مانند مالزی، کلمبیا، و فنلاند، که همگی در میان ۵۰ کشور برتر از نظر تولید ناخالص داخلی قرار دارند، کالیفرنیا سرآمد است.

تولید ناخالص داخلی کالیفرنیا در مقایسه با کشورها + جدول

آیا بدهی ملی ۳۱ تریلیون دلاری ایالات متحده بر اقتصاد این کشور تاثیر منفی می‌گذارد؟

علاوه بر این، این ۱۰ کشور بسیار پرجمعیت هستند، با مجموع جمعیت ۶۵۳ میلیون نفر در مقایسه با کل جمعیت کالیفرنیا که ۳۹ میلیون نفر است.

تولید ناخالص داخلی کالیفرنیا در مقایسه با کشورها + جدول
سهم کشورها در اقتصاد جهانی

با ۱۵ کشور برتر تولید کننده نفت در جهان آشنا شوید

نگاهی دقیق تر به اقتصاد کالیفرنیا

چه چیزی باعث می‌شود تولید ناخالص داخلی کالیفرنیا این اندازه وسیع و اقتصاد آن این‌قدر قدرتمند باشد؟

جمعیت نسبی عامل مهمی است، زیرا این ایالت پرجمعیت ترین ایالت در ایالات متحده است و تقریبا ۱۲٪ از جمعیت این کشور، آن را خانه خود می‌دانند. اما از آنجایی که تولید ناخالص داخلی کالیفرنیا بیش از ۱۵ درصد از تولید اقتصادی این کشور را تشکیل می‌دهد، باید موضوع دیگری در کار باشد.

تولید ناخالص داخلی کالیفرنیا در مقایسه با کشورها + جدول

۸۴۲ میلیارد دلار؛ درخواست پنتاگون برای بزرگ ترین بودجه نظامی تاریخ ایالات متحده

یک محرک کلیدی بخش فناوری است. سیلیکون ولی یا دره سیلیکون نه تنها حجم عظیمی از بازده فناوری را تولید می‌کند، بلکه مستقیما به عنوان ثروت و فعالیت اقتصادی تعبیر می‌شود. بسیاری از بازارهای فناوری درآمدهای زیادی را به ایالت باز می‌گردانند. علاوه بر این، شرکت‌ های فناوری کوچک‌تر اغلب توسط رقبای بزرگ‌تر بلعیده می‌شوند و از طریق ادغام و اکتساب (M&A)، ثروت را به این ترکیب اضافه می‌کنند. (ادغام و اکتساب ها معاملاتی هستند که در آنها مالکیت شرکت و دیگر بنگاه های کسب و کار منتقل یا ترکیب می‌شوند.)

این ممکن است تا حدی توضیح دهد که چرا برآورد می‌شود که تولید ناخالص داخلی کالیفرنیا در سال‌های آینده ممکن است از آلمان پیشی بگیرد و به چهارمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.