مقاله‌نویسی با هوش مصنوعی؛ گوگل هزاران دلار به رسانه‌ها می‌دهد

google logo on smartphone 65ded2fe412e5bb22d866639

هنوز نمی‌دانیم گوگل دقیقاً چقدر پول به ناشران پرداخت می‌کند، اما طبق گزارش Adweek، بحث دستمزد پنج رقمی در میان است. این رسانه‌ها با انتشار حداقل سه‌ مقاله در روز، یک خبرنامه‌ی هفتگی و یک کمپین بازاریابی ماهانه با ابزار هوش مصنوعی گوگل موافقت کرده‌اند.

ظاهراً ناشرانی که با گوگل همکاری دارند، مجبور نیستند استفاده از هوش مصنوعی برای انتشار خبرها را فاش کنند و علاوه‌بر این به وب‌سایت‌های منبع اطلاع داده نمی‌شود که از داده‌های آن‌ها برای نوشتن و انتشار خبرها با هوش مصنوعی در سایت‌های دیگر استفاده شده است.

طبق گزارش‌ها، خبرهای تولیدشده با هوش مصنوعی گوگل از سیستم رنگی برای نشان‌دادن قابلیت اطمینان هر بخش از محتوا استفاده می‌کند تا ویرایشگران انسانی بتوانند قبل‌از انتشار نهایی، متن را راحت‌تر مورد بررسی قرار دهند.

مقالات مرتبط:

Adweek می‌گوید: «گوگل درحال انجام مراحل اولیه‌ی بررسی ایده‌ها برای ارائه‌ی ابزارهای هوش مصنوعی به ناشران است تا بتواند به روزنامه‌نگاران در انجام کارشان کمک کند.»

هنوز نمی‌دانیم گوگل از همکاری با ناشران برای استفاده از هوش مصنوعی در تولید اخبار چه نتیجه‌ای خواهد گرفت و باید منتظر بمانیم تا مشخص شود آیا طرح این شرکت طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش خواهد رفت یا خیر.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.