معروف‌ترین یوتیوبر دنیا از اشتباه بزرگ بلاگرهای تازه‌کار می‌گوید

mrbeast smile white coat face 650dde1a10589e9968ba5205

مستربیست، از یوتیوبرهای مشهور جهان، از اینفلوئنسرها درخواست می‌کند که راه او را دنبال نکنند. جیمی دونالدسون با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق) نوشت: «دردناک است ببینیم برخی افراد قبل‌ از اینکه برای تولید محتوا آماده باشند، کار یا مدرسه را رها می‌کنند.»

دونالدسون ۲۵ ساله به تولیدکنندگان محتوا توصیه می‌کند که در مسیر فعالیتشان باهوش باشند و قبل‌ از فعالیت جدی در این حوزه جوانب را در نظر بگیرند. البته این اولین‌بار نیست که مستربیست با تفکر بشردوستانه به جوانان هشدار می‌دهد که شبیه او نباشند.

دونالدسون سال گذشته در یکی از مصاحبه‌هایش گفت: «هیچ‌کس کاری که انجام می‌دهم، بهتر از من انجام نمی‌دهد. هر پولی که به‌دست می‌آورم، مجدداً سرمایه‌گذاری می‌کنم و هر ساعتی که بیدار هستم، کاری انجام می‌دهم.»

اگرچه ادعاهای دونالدسون کمی افراطی به‌نظر می‌رسند، او به نکته‌ی درستی اشاره می‌کند؛ زیرا تولیدکنندگان محتوا معمولاً برای دیده‌شدن باید بسیار تلاش کنند و هم‌زمان در زمینه‌های دیگری مثل ویرایش ویدئو و بازاریابی و اجرا مهارت داشته باشند.

حتی اگر اینفلوئنسرها در همه‌ی این زمینه‌ها عالی باشند، هیچ تضمینی وجود ندارد که به جایگاهی در سطح مستربیست برسند. امروزه، معروفیت در شبکه‌های اجتماعی همان‌ اندازه که به توانایی و استعداد بستگی دارد، به بخت و اقبال نیز وابسته است.

مقالات مرتبط:

توماس والترز، بنیان‌گذار آژانس اینفلوئنسر Billion Dollar Boys، می‌گوید: «اگر سال‌ها برای ایجاد جریان درآمد از پلتفرمی تلاش کرده باشید، در آن شرایط تصمیم‌گیری‌های شغلی بسیار سخت خواهد شد. در برخی مواقع، همه‌ی دنبال‌کنندگان محتواسازان روی یک پلتفرم هستند و از‌نظر ما، چنین افرادی باید به احتمال به‌خطرافتادن پلتفرم مذکور فکر کنند و برای آن شرایط برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند.»

منبع درآمد مستربیست فقط ازطریق تولیدمحتوا در پلتفرم‌های اجتماعی نیست. او کسب‌وکارهای متعددی مثل فروشگاه‌های زنجیره‌ای همبرگر و شکلات‌سازی نیز راه‌اندازی کرده است. علاوه‌بر‌این، چند شرکت بزرگ از این ستاره‌ی شبکه‌های اجتماعی حمایت می‌کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.