معرفی ۶ برنامه برای شخصی‌سازی کلید‌های کیبورد در کامپیوترهای مک

اگر از لپ‌تاپ‌ها یا کامپیوترهای مک استفاده می‌کنید و می‌خواهید کلید‌های کیبورد آن‌ها را شخصی‌سازی کنید، در ادامه ۶ برنامه برای انجام این کار معرفی می‌کنیم.

لپ تاپ 16.2 اینچی اپل مدل MacBook Pro MNWD3 2023

۱۲۲,۹۰۰,۰۰۰

تومان

لپ تاپ 14.2 اینچی اپل مدل 2023 MacBook Pro MPHF3

۱۲۱,۳۹۰,۰۰۰

تومان

Karabiner-Elements

شخصی‌سازی کلید‌های کیبورد

برنامه Karabiner-Elements محبوب‌ترین گزینه برای شخصی‌سازی کلیدهای کیبورد در macOS است. این برنامه که رایگان است، قابلیت‌های زیادی برای این موضوع در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با استفاده از این برنامه می‌توانید انواع و اقسام کیبورد‌هایی که به کامپیوتر مک خود وصل کرده‌اید، شخصی‌سازی کنید. بنابراین لازم نیست نگران مدل کیبورد استفاده شده باشید.

از سوی دیگر می‌توانید کاربرد کلیدهای Fn را بر اساس نیازهای خود به طور کامل تغییر دهید. از دیگر قابلیت‌های این برنامه می‌توانیم به امکان ایجاد پروفایل‌های متفاوت برای کیبورد‌های مختلف اشاره کنیم که این یعنی اگر از چند کیبورد استفاده می‌کنید، برای هرکدام از آن‌ها قادر به بهره‌گیری از کلیدهای شخصی‌سازی شده‌ی متفاوتی هستید.

دانلود برنامه Karabiner-Elements

Thor Launcher

شخصی‌سازی کلید‌های کیبورد

این برنامه رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد ولی وظیفه‌ی اصلی خود را به بهترین شکل انجام می‌دهد. به طور خلاصه، با استفاده از این برنامه، می‌توانید برای اجرای هر برنامه‌ای یک میان‌بر مشخص کنید. خوشبختانه هر زمانی هم که به قابلیت‌های این برنامه نیازی ندارید، به سادگی قادر به غیرفعال کردن آن هستید. برای انجام این کار برنامه‌های زیادی در macOS وجود دارد ولی بسیاری از آن‌ها رابطه کاربری پیچیده‌تری دارند.

دانلود برنامه Thor Launcher

Keyboard Maestro

شخصی‌سازی کلید‌های کیبورد

Keyboard Maestro بدون شک یکی از بهترین برنامه‌های macOS برای شخصی‌سازی کلیدهای کیبورد است که البته به طور رایگان ارائه نشده است. یکی از مهم‌ترین مزایای این برنامه این است که می‌توانید هرچقدر که دوست دارید، میان‌برهای متفاوتی تعریف کنید. از سوی دیگر مثلا می‌توانید برای نوشتن متن‌های مشخصی هم میان‌بر تعریف کنید. البته قابلیت‌های این برنامه به همین موارد محدود نشده و امکانات بسیار متنوعی را ارائه می‌دهد. بنابراین اگر دنبال یک برنامه همه‌فن‌حریف برای شخصی‌سازی کلید‌های کیبورد و بهره‌گیری از چندین قابلیت دیگر هستید، استفاده از این برنامه را توصیه می‌کنیم.

دانلود برنامه Keyboard Maestro

Rcmd

Rcmd

همانطور که در تصویر بالا می‌توانید ببینید، این برنامه رابطه کاربری بسیار جذابی دارد. با این برنامه، در عرض فقط چند ثانیه می‌توانید میان‌برهای مختلفی را تعریف کنید. به مرور زمان و بعد از استفاده‌ی چندین باره از این برنامه، پیشنهادهایی هم برای ایجاد میان‌برهای جدید ارائه می‌کند.

دانلود برنامه Rcmd

BetterTouchTool

BetterTouchTool

برنامه BetterTouchTool شخصی‌سازی موارد مختلفی را امکان‌پذیر می‌کند که یکی از آن‌ها شخصی‌سازی کلیدهای کیبورد است. بنابراین مثلا برای اجرای برنامه‌های مورد علاقه، نوشتن متن‌های موردنظر و چندین کار دیگر کلیدهای کیبورد را شخصی‌سازی کنید. علاوه بر شخصی‌سازی، می‌تواند به‌عنوان ابزار مدیریت کلیپ‌بورد هم انجام وظیفه کند. اگر از مک‌بوک دارای تاچ‌پد استفاده می‌کنید، با این برنامه قادر به شخصی‌سازی تاچ‌پد هم هستید. حتی اگر مک‌بوک شما دارای ناچ است، با این برنامه می‌توانید ناچ موردنظر را کاربردی‌تر کنید.

دانلود برنامه BetterTouchTool

Shortcat

Shortcat

زمانی که انگشت‌ها را از روی کیبورد برمیدارید، احتمالا سرعت بهره‌وری کاهش پیدا می‌کند. Shortcat می‌تواند با تعریف میان‌برهای مختلف، نیاز به استفاده از ماوس و ترک‌پد را کاهش دهد و با این کار می‌توانید سریع‌تر کارهای خود را انجام دهید. اگر برای یادگیری قابلیت‌های این برنامه کمی زمان صرف کنید، به احتمال زیاد سرعت عمل استفاده از سیستم به طور قابل توجهی بیشتر خواهد شد.

دانلود برنامه Shortcat

لپ تاپ 16.2 اینچی اپل مدل MacBook Pro MNWD3 2023

۱۲۲,۹۰۰,۰۰۰

تومان

لپ تاپ 14.2 اینچی اپل مدل 2023 MacBook Pro MPHF3

۱۲۱,۳۹۰,۰۰۰

تومان

منبع: MakeUseOf

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.