معرفی کارت گرافیک های GeForce RTX 40 و مادربرد Z790 از سری Loong Edition

شرکت Colorful اکنون به صورت رسمی سری جدید کارت گرافیک های خود با نام انگلیسی Loong Edition را معرفی کرده است. نام اصلی سری جدید Year of the Dragon Limited Edition است، اما برای بازار جهانی ساده شده است، اگرچه این شرکت در واقع برنامه‌ای برای ارائه این طرح‌ها به بازارهای خارج از کشور چین ندارد.
این نام از یک کلمه چینی (با تلفظ: lóng) گرفته شده است که مخفف اژدها از فولکلور چینی است. طراحی کارت‌های گرافیک و مادربردهای جدید با الهام از این اژدها انجام شده است. این شرکت در بیانیه‌ای می‌گوید این طراحی ترکیبی از هنر سنتی و فناوری مدرن است.
شرکت Colorful تنها پنج مدل را از طریق بیانیه مطبوعاتی رسمی برای رسانه‌های بین‌المللی اعلام کرده است، اما با بررسی PRS چین متوجه می‌شویم که در واقع هفت مدل جدید وجود دارد.

قیمت کارت گرافیک های RTX 40 Loong Edition که به تازگی معرفی شده‌اند:

  • کارت گرافیک RTX 4060 (قیمت: ۲۵۹۹ RMB)
  • کارت گرافیک RTX 4060 Ti 8GB (قیمت: ۳۳۴۹ RMB)
  • کارت گرافیک RTX 4060 Ti 16 گیگابایت (قیمت: ۳۶۹۹ RMB)
  • کارت گرافیک RTX 4070 SUPER (قیمت: ۶۱۹۹ RMB)
  • کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER (قیمت: ۷۸۹۹ RMB)
  • کارت گرافیک RTX 4080 SUPER (TBD)
  • کارت گرافیک RTX 4090 D (قیمت: ۱۵۴۹۹ RMB)

این شرکت نسخه Loong را به کل خط تولید کارت گرافیک‌های RTX 40 می‌آورد، به استثنای مدل‌هایی که اکنون تولیدشان متوقف شده است (کارت گرافیک‌های اصلی RTX 4070/4080). حتی یک نسخه RTX 4090D نیز معرفی شده، اما این شرکت هنوز تصاویری از این طراحی منتشر نکرده است.
سری کارت گرافیک‌های RTX 40 Loong همگی مجهز به یک دکمه OC یک کلیدی (واقع در براکت I/O) هستند، و حتی برخی از کارت‌ها با قابلیت «iSmart LCD» عرضه می‌شوند، که یک صفحه نمایش کوچک جداشدنی است برای نشان دادن اطلاعات کارت و گرافیک متحرک در زمانی که مستقیماً یا از طریق یک پایه مخصوص متصل به USB به کارت گرافیک متصل می‌شود.

نسخه ویژه همراه با یک باندل اضافی شامل سکه اژدها، پاکت‌های شانس قرمز چینی و یک پد ماوس ویژه است. مدل‌های رده بالاتر همچنین دارای مجموعه پیچ گوشتی و درایور فلش USB iGame خواهند بود (هیچ کدام در تصویر نیستند). احتمالاً برخی از باندل‌ها فقط با مدل‌های RTX 4080 SUPER/4090D عرضه خواهند شد.

مشخصات مادربرد Z790D5 Loong Edition

علاوه بر این، شرکت Colorful در حال عرضه مادربرد Z790D5 Loong Edition به بازار است. این طراحی بر اساس برد iGame Ultra به رنگ سفید است، اما با تم اژدها مشابه کارت‌های گرافیک. این برد دارای طراحی مرحله قدرت ۱۸+۱+۱ با پشتیبانی از پردازنده‌های پرچمدار Core i9 شرکت اینتل از سری Core نسل چهاردهم است. کمپانی Colorful تأیید می‌کند که این مادربرد از طریق پروفایل‌های XMP OC تا ۷۸۰۰ MT/s حافظه را پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای یک اسلات PCIe Gen5x16 و همچنین دو اسلات PCIe Gen4x4 است. هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت این برد وجود ندارد و توسط هیچ یک از فروشگاه‌های رسمی کمپانی Colorful نیز لیست نشده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.