معرفی و دانلود ۱۱ آنتی ویروس فوق العاده قوی برای اندروید

آیا نصب آنتی ویروس ضروری است؟ 🛡️ اندروید، مک، iOS و ویندوز هر کدام ساز و کاری برای جلوگیری از بدافزار دارند. اگر شما تمام اپلیکیشن‌ها را از گوگل‌پلی دانلود کنید ریسک ویروسی شدن گوشی شما کم میشود اما به صفر نمی‌رسد. نصب آنتی ویروس برای اندروید یک راه مناسب برای محافظت از گوشی در برابر برنامه های مخرب و بدافزار است. به معرفی و دانلود ۱۱ آنتی ویروس فوق العاده قوی برای اندروید میپردازیم.

بهترین برنامه آنتی ویروس برای اندروید

The Best Android Antivirus Apps

یک آنتی ویروس قوی برای اندروید علاوه بر تشخیص و پیشگیری از بدافزار، دارای ویژگی های حریم خصوصی و ضد سرقت نیز هستند. برخی از آنتی ویروس های در این لیست حتی می توانند از مخاطبین و سایر اطلاعات مهم شما نسخه پشتیبان تهیه کنند یا دستگاه شما را با استفاده از GPS ردیابی کنند. اکثر بهترین برنامه آنتی ویروس برای اندروید دارای یک سطح رایگان هستند تا بتوانید ابتدا آنها را آزمایش کنید؛ اما برخی کاملا رایگان هستند و برخی دیگر مانند Google Play Protect از پیش نصب شده هستند.

نسخه کامل آنتی‌ ویروس های معرفی شده را از سایت و سرویس های داخلی دانلود و نصب کنید.

Bitdefender Mobile Security، آنتی ویروس قوی برای اندروید

Bitdefender Mobile Security

آنتی ویروس بیت دیفندر اندروید، دارای محافظت تقریباً کامل از بدافزار، تأثیر بسیار کم روی عملکرد گوشی و مسدود کننده سایت های مخرب است که با اکثر مرورگرهای اندروید کار می کند. همچنین دارای ابزارهای قوی برای محافظت از حریم خصوصی، از جمله قفل برنامه، اسکنر Wi-Fi، ویژگی های ضد سرقت و اعلان نقض اطلاعات است. همچنین ویژگی Scam Alert لینک‌های مخرب را در SMS، اپلیکیشن های چت و اعلان های صفحه نمایش، نشان می‌دهد. Bitdefender Mobile Security یک دوره آزمایشی ۱۴ روزه را ارائه می دهد. با این وجود برنامه جداگانه Bitdefender Antivirus Free for Android فقط بدافزار را اسکن می کند. بیت دیفندر جزو قوی‌ترین آنتی ویروس های اندروید است.

Norton 360، آنتی ویروس برای اندروید

Norton 360، آنتی ویروس برای اندروید

Norton Mobile Security، یا همان Norton 360، بین اکثر آنتی ویروس ها بهترین برنامه برای آنتی ویروس اندروید است و بهترین محافظت از بدافزارها را بین برنامه های آنتی ویروس اندرویدی، ارائه می دهد. با این وجود این برنامه، عملکرد ضد سرقت، پشتیبان‌گیری از مخاطبین و مسدودکننده لینک های مخرب را ندارد. این برنامه یک دوره آزمایشی رایگان ۱۴ روزه دارد. طرح Norton 360 Deluxe ، در واقع بخشی از مجموعه آنتی ویروس نورتون است و به شما امکان می دهد تا از پنج دستگاه اندروید، ویندوز، مک یا iOS محافظت کنید.

Avast، آنتی ویروس برای اندروید سامسونگ

Avast، آنتی ویروس برای اندروید سامسونگ

Avast Mobile Security & Antivirus یکی از بهترین آنتی ویروس برای اندروید سامسونگ با امکانات کامل است که تقریبا همه امکانات یک آنتی ویروس کامل را دارد. از حفظ حریم خصوصی گرفته تا بهینه ساز سیستم و بلک لیست قابل تنظیم. باگ در عملکرد ضد سرقت، کار نکردن ویژگی بلاک کال و تبلیغات زیاد نسخه رایگان، از معایب این آنتی ویروس است. با این وجود اکثر این مشکلات در نسخه کامل وجود ندارند.

Kaspersky ویروس کش قوی هوشمند

Kaspersky ویروس کش قوی هوشمند

آنتی ویروس Kaspersky Mobile، همچنین به عنوان Kaspersky Internet Security برای اندروید شناخته می شود، این برنامه محافظت تقریباً کاملی از بدافزار ارائه میدهد. تأثیر کمی روی عملکرد سیستم دارد و دارای گزینه مسدود کننده تماس است. در نسخه رایگان هیچ تبلیغاتی وجود ندارد. کاربران رایگان امکانات فیلتر تماس، پشتیبانی از Wear OS و مجموعه ای قوی از عملکردهای ضد سرقت را دریافت می کنند. اما باید هر برنامه جدید را به صورت دستی اسکن کنند. نسخه کامل این آنتی ویروس، دارای اسکن خودکار برنامه‌ های جدید، مسدودکردن سایت های جعلی و قفل برنامه است. با این وجود این آنتی ویروس اسکنر Wi-Fi و ابزارهای حفظ حریم خصوصی را ندارد. اگر فقط به دنبال حفاظت از بدافزار هستید، Kaspersky یک انتخاب نسبتا مناسب است.

Lookout یک آنتی ویروس برای اندروید

Lookout، دانلود آنتی ویروس قوی برای اندروید رایگان

Lookout Mobile Security که اکنون به Lookout Security and Antivirus یا Lookout Personal تغییر نام داده است، یکی از اولین برنامه های آنتی ویروس اندروید و برای مدت طولانی بهترین بود. سهولت استفاده و عدم وجود تبلیغات از علل محبوبیت این برنامه است.  با این وجود نسخه رایگان این برنامه فقط بدافزار را اسکن می کند اما نسخه کامل هر آنچه بعد از دانلود قویترین آنتی ویروس اندروید میخواهید را دارد. تنها مشکل Lookout این است که این آنتی ویروس توسط آزمایشگاه‌های شخص ثالث بررسی نشده است، بنابراین ما واقعا نمی دانیم که محافظت Lookout در برابر بدافزار چقدر است. همچنین اسکن‌های فعال آن نیز کند هستند و عملکرد گوشی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. اگر قصد دانلود آنتی ویروس قوی برای اندروید رایگان را دارید، Lookout Personal یک انتخاب مناسب است.

آنتی ویروس مکافی اندروید

آنتی ویروس مکافی اندروید

McAfee مانند Avast بسیاری از ویژگی‌ های کاربردی را ارائه می‌دهد، اما نسخه رایگان آن مملو از تبلیغات است. با این وجود محافظت از بدافزار این آنتی ویروس مناسب است. متاسفانه چند سال پیش، McAfee Mobile Security بسیاری از کاربردی‌ترین ویژگی های خود ، از جمله ویژگی‌هایApp Lock ، Guest Mode ،Anti-Theft ،Memory Booster و Storage Cleaner را حذف کرد. نسخه رایگان McAfee Mobile Security دارای عملکرد مناسبی است و ویژگی‌ های خوبی را ارائه میدهد مانند: ردیابی میزان مصرف داده هر برنامه و اسکنر امنیتی Wi-Fi. نسخه کامل این برنامه دارای ویژگی هایی از جمله نمایشگر URL و پشتیبانی فنی ۲۴/۷ است. اگر تنها چیزی که از آنتی ویروس میخواهید محافظت در برابر بدافزارها است، مکافی یک انتخاب مناسب است.

Google Play Protect

Google Play Protect

اگر قصد دانلود آنتی ویروس قوی برای اندروید رایگان را دارید، Google Play Protect بهترین آنتی ویروس رایگان برای اندروید است. این برنامه در همه دستگاه‌های اندرویدی، تعبیه شده است و اگر خوب کار کند یک آنتی ویروس عالی خواهد بود. متأسفانه Google Play Protect در شناسایی بدافزار بسیار ضعیف عمل میکند. به طوری که کاربران ناچار به استفاده از یک آنتی ویروس دیگر می‌شوند. بهترین ویژگی Google Play Protect این است که Google می تواند از آن برای غیرفعال کردن برنامه های خطرناک استفاده کند. حتی اگر از نرم‌ افزار آنتی ویروس شخص ثالث استفاده میکنید، توصیه می کنیم Google Play Protect را غیرفعال نکنید. اما به طور کلی، Google Play Protect برای محافظت از گوشی شما در برابر برنامه های مخرب بهترین نیست.

Trend Micro

Trend Micro

Trend Micro مانند McAfee به شما امکان می دهد با اسکن یک QR Code، برنامه را در گوشی اندروید خود فعال کنید.هنگامی که Lost Device Protection را تنظیم کردید، می توانید عملکرد های مکان یابی و قفل کردن را انجام دهید. همچنین می‌توانید از راه دور همه برنامه‌ های باز را ببندید. این آنتی ویروس از هر کسی که مکرراً تلاش می‌کند و نمی‌تواند از صفحه قفل رد شود، عکس می‌گیرد. حتی اگر فکر می‌کنید شخصی رمز شما را یاد گرفته است، می توانید از راه دور، رمز را تغییر دهید. هنگام ورود به یک سایت، Pay Guard Mobile امنیت دستگاه و اتصال شما را سه بار بررسی می کند. Wi-Fi Checker، اینترنت شما را اسکن می کند. System Tuner از کاهش سرعت عملکرد دستگاه شما جلوگیری می‌کند. همچنین اکانت‌های شما در شبکه‌های اجتماعی را برای حفاظت از حریم خصوصی بررسی می‌کند. این برنامه مانند نورتون، برنامه‌های Play Store را بررسی می‌کند و به شما هشدار می‌دهد تا برنامه‌های مشکوک را دانلود نکنید.

AVG، یک آنتی ویروس قوی برای اندروید

AVG، یک آنتی ویروس قوی برای اندروید

AVG Internet Security شامل ویژگی‌هایی مانند اسکن بدافزار، قفل برنامه‌های حساس و App Insights است. علاوه بر این می تواند امنیت اتصال Wi-Fi همچنین سرعت اتصال را بررسی کند. همچنین دارای ویژگی Hack Alerts است. این ویژگی بررسی می‌کند که آیا ایمیل شما در معرض نقض داده ها قرار گرفته است یا خیر. این برنامه همچنین می‌تواند فایل‌های ناخواسته را پاک کند، عکس‌های حساس را در فضای ذخیره‌سازی محافظت شده قرار دهد و امنیت شبکه شما را بررسی کند. AVG ویژگی ضد سرقت ندارد چون ویژگی‌های پیشگیری از سرقت اندروید کاملا قوی و پیشرفته است. طوری که اکثر آنتی ویروس ها آن را حذف کرده‌اند.

Avira، آنتی ویروس آنلاین اندروید

Avira، آنتی ویروس آنلاین اندروید

Avira مانند بقیه آنتی ویروس ها، اولین کاری که انجام می‌دهد، اسکن هوشمند از امنیت، حریم خصوصی و عملکرد دستگاه شما است. همچنین دارای ویژگی ضدسرقت، قفل و کنترل از راه دور است. یعنی شما با این برنامه قادر خواهید بود اطلاعات گوشی خود را به وسیله یک دستگاه دیگر پاک کنید. Avira دارای ویژگی محافظت از وب است. هدف این ویژگی، جلوگیری از بازدید تصادفی سایت های خطرناک است. فراتر از ویژگی‌های رایج، ویژگی Optimizer به شما کمک می‌کند حافظه را آزاد کرده و فضای ذخیره‌سازی را بازیابی کنید. ویژگی محافظت از هویت، ایمیل شما را در برابر نقض‌ داده‌ بررسی می‌کند. حفاظت از میکروفون هم از شنود شدن گوشی شما جلوگیری می‌کند.

آنتی ویروس Eset اندروید

آنتی ویروس eset اندروید

آنتی ویروس Eset محافظت ضد سرقت را برای دستگاه‌های اندرویدی ارائه می‌کند. برخلاف اکثر رقبا، eset همچنین به شما امکان می‌دهد دستورات ضد سرقت را با استفاده از SMS کدگذاری شده ارسال کنید. همچنین اگر دزدی بخواهد سیم کارت را تعویض کند، این برنامه میتواند به طور خودکار گوشی شما را قفل کند. علاوه بر اسکن بدافزار، eset می‌تواند اسکن‌های منظم را برنامه‌ریزی کند. ویژگی های امنیتی اضافی آن عبارتند از: محافظت از پرداخت، که برنامه های حساس را به وسیله سیستم امنیت پیشرفته راه‌اندازی می کند. قفل برنامه، که مثل یک لایه محافظ ثانویه برای برنامه های شما عمل می‌کند. Security Audit، اسکنی که برنامه های دارای بیشترین دسترسی و همچنین مشکلات امنیتی را شناسایی می کند. Network Inspector، که هم دستگاه‌های موجود در شبکه شما را فهرست می‌کند و هم دستگاه‌ های دارای مشکلات امنیتی را علامت‌گذاری می‌کند. و در نهایت فیلتر تماس، برای مسدود کردن تماس‌ها و پیام‌های ناخواسته. Eset کامل ترین آنتی ویروس اندروید است و تقریبا هر ویژگی که شما برای محافظت از گوشی خود لازم دارید را دارد.

چرا باید از یک آنتی ویروس اندروید استفاده کرد؟

برای اینکه گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی خود را ایمن نگه دارید، باید همیشه نرم افزار شما آپدیت باشد. به این دلیل که هر نسخه جدید اندروید نسبت به نسخه قبلی خود ایمن‌تر است و هر به‌روزرسانی امنیتی، نقص های تازه پیدا شده را برطرف می کند. با این حال، تا زمانی که گوشی Google Pixel یا Android One نداشته باشید، فوراً این به‌روزرسانی‌ها و ارتقاها را دریافت نخواهید کرد. چون اکثر سازندگان دستگاه‌ها به زمان بیشتری نیاز دارند تا مطمئن شوند که تغییرات Android باعث خرابی دستگاه‌ یا نرم‌افزار آنها نمی‌شود. فاصله زمانی بین به‌روزرسانی‌ها می‌تواند چند هفته باشد، اگرچه ممکن است ماه‌ها نیز طول بکشد. حتی برخی از گوشی‌های اندرویدی بعد از دو سال دیگر به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید را متوقف می‌کنند. اینجاست که آنتی ویروس به کار شما می‌آید. آنتی ویروس‌ حملاتی را که سعی می‌کنند سیستم‌های دفاعی داخلی اندروید را دور بزنند، متوقف می‌کنند. آنها همچنین حملات جدیدی را که Google Play Protect نمی‌تواند جلوی آن ها را بگیرد، متوقف می‌کنند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب معرفی و دانلود ۱۱ آنتی ویروس فوق العاده قوی برای اندروید، ما قوی ترین آنتی ویروس های اندروید را به شما معرفی کردیم. آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ شما تا به حال از چه آنتی ویروسی استفاده کرده‌اید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.