معرفی لامبورگینی الکتریکی جدید با ویژگی های شگفت انگیز

شرکت خودروسازی لامبورگینی اعلام کرد، جانشین موردانتظار لامبورگینی آونتادور به عنوان اولین گام این برند ایتالیایی برای ورود به عصر الکتریکی محسوب می شود.

به گزارش سیناپرس، اولین ابرخودروی هیبریدی پلاگین این شرکت، با کد اصلی LB744، قوی‌ترین لامبورگینی در تاریخ این خودروساز است و آمار شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهد: ۲.۵ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر از نقطه سکون و دستیابی به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت.

این خودرو دارای سه موتور الکتریکی ۱۴۷ اسب بخاری است که  یکی در جعبه دنده و یک جفت در جلو قرار دارند که مکمل V12 به آن مجموع قدرت ۸۱۴ اسب بخاری می دهد.

به گفته مائوریتزیو رگیانی، مدیر فنی سابق لامبورگینی که توسعه اولیه Revuelto را رهبری می کرد، با توجه به حرکت گسترده گروه فولکس واگن به سمت کوچک کردن و توربوشارژ کردن محصولاتش، حفظ این V12 یک نبرد مهم در حوزه ساخت و طراحی خودرو بود.

با این حال، لامبورگینی به دلیل پشتیبانی مناسب مشتریان فعلی و استفاده از سیستم های هیبریدی برای کاهش آلایندگی، توانست برنده رقابت فوق شود.

موتور این خودروی جدید با دارا بودن یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه کاملاً جدید که در پشت آن نصب شده است قدرت بیشتری تولید می کند. به گفته مدیران لامبورگینی، Revuelto همچنین دارای فرمان استاندارد محور عقب به همراه عناصر آیرودینامیک فعال خواهد بود.

طراحی این خودرو از بسیاری از تم های آشنای لامبورگینی استفاده می کند و نسبت های نامتعارفی را حفظ می کند که به Countach بازمی گردد. چراغ های جلو از نوع ال ای دی و جمع و جور هستند که در زیر برآمدگی کاپوت قرار دارند تا سنسورهای راداری که عمداً قابل مشاهده هستند در جلوپنجره ادغام شوند.

به گزارش سیناپرس، نمای جانبی با ورودی‌های هوای بزرگ پشت درهای لولایی جلو مشخص می‌شود، اما کانال جدیدی نیز در بالای این درها وجود دارد که در زیر عناصر بال به سبک تکیه ‌گاه قرار دارد. خطوط در عقب توسط یک اسپویلر قابل نصب برجسته می شوند و موتور از طریق دیافراگم در کاپوت عقب فیبر کربنی قابل مشاهده است.

فضای داخلی این محصول جادارتر و بسیار پیشرفته تر از آونتادور است. Revuelto یک صفحه نمایش ۹.۱ اینچی در سمت سرنشین به شکل قابل تنظیم برای تکمیل ابزار دیجیتال و صفحه نمایش لمسی مرکزی ۸.۴ اینچی پرتره دارد.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: autocar

نوشته معرفی لامبورگینی الکتریکی جدید با ویژگی های شگفت انگیز اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.