معرفی رسمی کنسول دستی گیمینگ Legion Go لنوو

شرکت «لنوو» (Lenovo) بالاخره کنسول دستی گیمینگ خود با نام Legion Go به طور رسمی معرفی کرد. گفتنی است این کنسول دستی گیمینگ مجهز به نمایشگر ۱۴۴ هرتزی LCD با کنترلرهای جداشدنی مانند کنسول «نینتندو سوییچ» (Nintendo Switch) است.

لنوو لیجن گو جدیدترین کنسول دستی شرکت Lenovo به شمار می‌آید که به تازگی و با قابلیت‌های گیمینگ بسیار حیرت‌انگیزی رونمایی شده است. این کنسول دستی مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز (Windows) از نمایشگری ۸ اینچی با پنلی از جنس LCD بهره می‌برد که وضوح تصویر در آن به عدد مطلوب ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل می‌رسد و نرخ نوسازی آن هم ۱۴۴ هرتزی است. پنل لمسی این نمایشگر از نسبت ۱۶:۱۰ بهره برده و بیشینه روشنایی آن به ۵۰۰ نیت می‌رسد.

محصول جدید شرکت Lenovo از فناوری‌های پیشرفته‌ای اعم از وضوح تصویر متغیر از ۱۶۰۰p تا ۸۰۰p پشتیبانی کرده و حتی می‌توان نرخ نوسازی خود را منوط به نوع محتوا تا ۶۰ هرتز کاهش دهد تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی صورت گیرد. گفتنی است کنسول دستی Legion Go لنوو از مدل Nintendo Switch الهام گرفته است و کنترلرهای این کنسول قابلیت جداشدن را دارند که می‌توانند لذت تجربه بازی‌ها را برای کاربران دوچندان کند. نام کنترلرهای جداشدنی کنسول مذکور Legion TrueStrike است و از اثر هال پشتیبانی می‌کند. این کنسول مجهز به کلیدهای زیاد و یک تاچ پد است.

مشخصات پردازنده و قیمت کنسول دستی Legion Go لنوو

شایان ذکر است لنوو برای کنترلرهای کنسول دستی خود ۱۰ ماشه‌ قابل برنامه‌ریزی و یک چرخ اسکرولی هم در نظر گرفته است تا کاربران مجموعه‌ای جامع برای اهداف گیمینگ خود داشته باشند. لنوو حتی پا فراتر گذاشته چون که یک کنترل بیس ماژول با قابلیت اتصال به کنترلر سمت راست طراحی کرده که آن‌ها می‌توانند از آن به عنوان ماوس واقعی استفاده کنند.

کنسول دستی Legion Go لنوو از پردازنده‌ی هسته‌ای رایزن سری Z1 به عنوان قلب تپنده دستگاه پشتیبانی می‌کند که البته در یک مدل دیگر با پردازنده‌ی Z1 اکستریم هم در دسترس قرار دارد. گفتنی است پردازنده‌ی گرافیکی این کنسول دستی نیز RDNA 3 است. محصول جدید لنوو در مدلی با نهایت ۱ ترابایت حافظه‌ی SSD نسل ۴ در دسترس کاربران قرار می‌گیرد اما آن‌ها می‌توانند با استفاده از کارت حافظه‌ی MicroSD، حافظه‌ی دستگاه را تا ۲ ترابایت دیگر هم افزایش دهند. تمام مدل‌ها با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5X با سرعت باورنکردنی ۷۵۰۰ مگاهرتز در دسترس قرار می‌گیرند.

معرفی کنسول Legion Go

مسئولیت خنک‌سازی این کنسول بر عهده‌ی یک سیستم حرارتی اختصاصی مجهز یک فن پره‌ای پلیمری است. در بخش پورت‌ها و اتصالات هم کنسول دستی Legion Go لنوو با بهره‌مندی از دو پورت USB-C، یک درگاه کارت حافظه‌ی MicroSD و جک ۳.۵ میلی‌متری، وای‌فای ۶E و بلوتوث ۵.۲، یک مجموعه‌ی کامل قلمداد می‌شود. کنسول دستی شرکت لنوو از سیستم عامل ویندوز ۱۱ هوم ادیشن پشتیبانی می‌کند که رابط Legion Space روی این دستگاه قرار داده شده است. کاربران پس از خرید محصول لنوو به مدت سه ماه می‌توانند به صورت رایگان از سرویس اشتراکی Xbox Game Pass Ultimate استفاده کنند.

باتری لیجن گو ۴۹.۲ وات ساعتی بوده و از فناوری شارژ سریع هم بهره می‌برد؛ به این شکل که در مدت تنها ۳۰ دقیقه از ۰ تا ۷۰% شارژ می‌شود. خبر خوب این است که شارژر این دستگاه که ۶۵ واتی هم هست که به همراه آن منتشر می‌شود. در پایان، مدل بیس کنسول Legion Go لنوو با قیمت ۶۹۹ دلار و ۷۹۹ یورو از ماه نوامبر (اواخر پاییز امسال) به طور رسمی روانه بازار خواهد شد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.