معرفی بهترین سایت های دانلود رایگان عکس

microsoftteams image 4 64034385284ad9984d354530

عکاسی همیشه بخشی جدایی‌ناپذیر از طراحی بوده است. امروزه پیدا‌کردن عکس‌های باکیفیت و متناسب با آنچه در ذهن دارید، ساده‌تر از همیشه شده است. شما با هزینه اندک و حتی کاملاً رایگان می‌توانید بسیاری از عکس‌ها و وکتورها و طراحی‌ها را دانلود کنید. خوشبختانه تعداد فزاینده‌ای از وب‌سایت‌ها با عکس‌های استوک زیبا در سراسر اینترنت وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

بسیاری از این عکس‌ها عاری از محدودیت‌های حق چاپ هستند یا تحت مجوز کرییتیو کامنز (Creative Commons license) قرار دارند. اجازه‌نامه کرییتیو کامنز از پروانه‌های حق نشر همگانی است. این پروانه‌ به هنرمندان اثر اجازه می‌دهد که بگویند چه حقوقی برای خودشان محفوظ بماند و چه حقوقی برای دریافت‌کننده اثر باقی بماند.

وقتی تصویری تحت مجوز کرییتیو کامنز باشد؛ یعنی می‌توانید بدون درخواست اجازه، عکس را حتی برای مقاصد تجاری کپی، اصلاح، توزیع و اجرا کنید. با‌این‌حال، دقت کنید در وب‌سایت‌های مختلف برخی از عکس‌ها ممکن است به ذکر منبع نیاز داشته باشند. بنابراین، پیش از استفاده به صفحه‌ای که در آن قرار دارید، توجه کنید. در این مقاله، فهرستی از بهترین سایت‌های دانلود رایگان عکس استوک را برایتان تهیه کرده‌ایم.

بهترین سایت‌های دانلود رایگان عکس

در‌ادامه، محبوب‌ترین و بهترین سایت‌های دانلود رایگان عکس استوک را معرفی کرده‌ایم. با مطالعه و بررسی هر‌یک از این گزینه‌ها، می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام برای کار شما مناسب‌تر است.

۱. دانلود رایگان عکس از سایت Unsplash

Unsplash با سخاوتمندترین جامعه عکاسان جهان و بیش از ۳ میلیون قطعه عکس و چندین پلاگین یکی از بهترین و بزرگ‌ترین مجموعه عکس‌های استوک موجود است.

Unsplash با برنامه‌های بومی دیگری مانند برنامه iOS، انتخابگر عکس اندروید، اپل تی‌وی، برنامه‌های والپیپر دسکتاپ و حتی افزونه کروم ارائه می‌شود که با بازکردن مرورگر، تصویر پس‌زمینه را به‌طورتصادفی انتخاب می‌کند. رابط برنامه‌نویسی Unsplash در‌حال‌حاضر به‌صورت بومی در ابزارهای محبوبی مانند Figma ،Notion، ترلو و Squarespace ادغام شده است و به شما امکان می‌دهد تا بدون ترک پلتفرم دلخواه خود، عکس‌های استوک با‌کیفیت را جست‌وجو و استفاده کنید.

مانند تمام سایت‌های عکاسی استوک، لازم نیست به عکاس اعتبار داده شود؛ اما Unsplash خاطرنشان می‌کند که بهتر است برای ادای احترام، به هر عکس از‌طریق لینکی به پروفایل عکاس اعتبار ساده‌ای بدهیم.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.